Hodnocení a zkušenosti s autem
Dodge Grand Caravan 3.0 SE jsem koupil v červnu 2009 jako 2-místný, speciální, pohřební.
Je to model 1996 s motorem 3.0 V-6 (Mitsubishi), převodovka je 3-st. automatická s voličem pod volantem. Poháněná jsou přední kola.
V roce 1999 byl přivezen do České Republiky.
Od roku 2000 byla majitelem pohřební služba Charón z Ostravy, která nechala provést přestavbu ze sedmimístného provedení na dvoumístné - pohřební.
O auto bylo evidentně dobře pečováno, nikde žádná koroze a ani interiér není poškozený.
Od roku 2008 byla majitelem soukromá osoba, která však nebohému Grand Caravanu dala pořádně zabrat...
Auto jsem koupil ve stavu, kdy byly na kolech terénní pneumatiky z JEEPu (patrně proto, aby se předchozí majitel nemusel bát ostravských silnic, propletených sítí tramvajových kolejí a výmolů), zadní reprobedny byly zakomponovány do nevzhledné dřevěné bedny, kterou předchozí majitel umístil mezi přední sedadla a autorádio bylo z nějakého Opla (asi z Astry G, protože nemělo displej, Astry G totiž měly displej zvlášť ve středovém panelu) a bylo dopasováno do podomácku vyrobeného rámečku.
Původní rádio totiž mělo mít US rozměr (2 DIN), kdežto rádio z Opla, které bylo v Caravanu bylo se standartním rozměrem (1 DIN).
Tyto nedostatky jsem již odstranil.
Grand Caravan dostal pneumatiky, které odpovídají údajům v Technickém průkazu, reprobedny se vrátily na své původní místo a rádio je prozatím z Chrysleru Neon. Nefunguje sice kazetový přehrávač, ale rozměrově je v pořádku a rádiopřijímač funguje bez problémů.
Jediný pozitivní zásah předchozího majitele je montáž světlometů pro denní svícení z LED diod.
Automobil je stále ve fázi, kdy je pouze dvoumístný, ale probíhá přestavba, aby bylo možné opět přepravovat více osob.
Dvě zadní vyjímatelné lavice jsem obdržel k vozu při koupi.
Po přestavbě však bude automobil šestimístný.
Třímístná zadní lavice je totiž vybavena pouze dvoubodovým bezpečnostním pásem, což dnešním požadavkům, kdy je třeba mít všude tříbodové pásy, nevyhovuje. Bude na ni možno přepravovat pouze dvě osoby.
Samozřejmě byla provedena i nějaká údržba.
Byl vyměněn motorový olej (včetně filtru) i ATF v automatické převodovce (včetně filtru), přední brzdové desky i zadní brzdové obložení.
V brzké době se Grand Caravan ještě dočká výměny rozvodů a chladící kapaliny.
A také bude třeba nějakým způsobem vyleštit přední světlomety. Ty jsou totiž z plastu a povětrnostní vlivy způsobují jejich zmatnění.
Poté už bude třeba doladit jen pár drobností.
Vyměnit poškozené zpětné zrcátko a trochu zútulnit interiér.
Co se týče jízdních vlastností, vytknout se dá naklánění karosérie v zatáčkách, což je dáno vyšší stavbou automobilu.
Také délka 5070 mm není zrovna výhodou při parkování ve městě.
A třílitrový motor ve spojení s třístupňovým automatem také nepatří mezi zázraky. Překvapí však docela slušnou spotřebou, pohybující se kolem 10 litrů/100 km.
Ale toto auto nemá být žádným závodním strojem.
Je to pohodlný minivan určený pro dlouhé trasy.
Vnitřní prostor je perfektní, zvláště při provozování pouze se dvěma sedadly.
I při plném obsazení se cestující nemusejí obávat, že by cestovali nepohodlně. Místa je dostatek.
Dokonce i zavazadlový prostor je při plném obsazení vcelku slušný.
Je to dáno posuvnou třetí lavicí a provedením karosérie s větším rozvorem náprav a delším zadním převisem oproti klasickému "krátkému" provedení minivanu.
Dodge Grand Caravan 3.0 velmi pohodlný rodinný automobil, vhodný pro dlouhé cesty, aniž by utrpělo pohodlí pasažérů.
Vzhledem ke svým rozěrům a hmotnosti by si zasloužil silnější motor.
3.3 nebo 3.8 by mohly být lepší volbou, budou však mít vyšší spotřebu.
Co se týče náhradních dílů, jejich dostupnost je bezproblémová.
Přispívá tomu i fakt, že se tento minivan vyráběl i pro evropský trh jako Chrysler Voyager/Grand Voyager.
Liší se sice v několika detailech, avšak většina dílů je zaměnitelná.