Hodnocení a zkušenosti s autem
Ignise máme přes 2,5 roku s najetými 40000 km a zatím jsme
neměli žádný problém. Auto jsme koupili nové, dali jsme
přednost malému, ale novému vozu před větší ojetinou.
Prošli jsme samozřejmě více značek aut, i když v té době
do 300 000 kč, což byl pro nás strop, toho moc nebylo.
Měřím 190 cm, a tak byl většinou problém posez za volantem
a vnitřní prostor vůbec. Např. v Thalii bylo žalostně málo místa
a za mě už si nikdo nesedl, nemluvě o hlavě dotýkající se
střechy. Rozhodli jsme se tedy pro Ignise, který nás zaujal
také vnitřním prostorem (ani vzadu se má hlava nedotýká
stropu), "živým" motorem , vysokým posazem, vysokou
stavbou karoserie a světlou výškou, což je ideální na průjezd
v terénu, sněhu apod. Výrobce zbytečně ubírá obsah
zavaz. prostoru nízko umístěným krycím platem, což by
jeho vyšším umístěním mohlo kufr zvětšit z papírových
236 l klidně na 300 l.
Průchodnost v terénu je opravdu dobrá, ještě jsme
podvozkem nikdy nezavadili. Jízdní vlastnosti jsou na tuto
kategorii super, s autem se dá v případě potřeby rychle
předjet i při větším zatížení. Dobře sedí v zatáčkách, což
je ale vykoupeno tvrdším odpružením.
Velké plus je i snadný přístup
k baterii a k žárovkám ve světlometech, což je dnes
problém většiny aut. Ještě musím pochválit velikost předních
sedaček, i při mé výšce mám opěradlo až po ramena.
Sedačky jsou tužší, což ale oceníte při delších cestách,
kdy vás záda bolet nebudou (sám mám problémy se zády,
tak vím, o čem mluvím). I podpora bederní páteře je dobrá.
Zadní lavice už je na tom poněkud hůř.
Auto taky výborně v zimě topí, v létě klimatizace funguje
téměř okamžitě. Vysoký posaz jsem velmi ocenil, když jsem
měl úraz nohy a půl roku jsem byl imobilní. Jistě toto ocení
i starší lidé. Mnoho lidí uvítá i plnohodnotnou rezervu.
Co se týká negativ, tak bych se zmínil hlavně o parodii na
palubní počítač, který ukazuje jen venkovní teplotu
a okamžitou spotřebu, nesmyslné osvětlení kufru,
absence kontrolky potkávacích světel, tvrdší odpružení,
pouze 2 airbagy, u zadní lavice sklopná jen opěradla a
volant není nastavitelný.
Je to auto pro "normální" lidi, ne pro "závodníky" s rukou
vysunutou z okénka a s tmavými brýlemi na nose, které
nesundají ani v noci a dodávají si sebevědomí ignorováním
všech předpisů, hlavně vysokým překračováním rychlosti
a ohrožováním ostatních účastníků sil. provozu.