Zavřít recenzi

Škoda Favorit 135 L

“výborný vůz za výbornou cenu”
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1289/zážehový 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 18 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 10.0
Favorita jme kupovali nového, který již v základu obsahoval
bohatou výbavu: 5 dveří, vyhřívání zad. okna, opěrky hlavy,
zad. mlhovka, 4 válcový motor a ukazatel teploty chl. kapaliny
(obojí v rámci malých Škodovek nadstandard), ostřikovače
čel. skla, posuvné sedadlo řidiče a spolujezdce, otvor pro
rádio, pravé zpětné zrcátko, sklopná zad. lavice, osvětlení
interiéru, cyklovač stěračů, samonavíjecí bezp. pásy,
ostřikovače čel. skla, 5 - ti stupňová převodovka, zpátečka,
nárazníky v barvě pneumatik, kryt zavazadlového prostoru
atd.

Odpružení je "trošku" tvrdší, ale sportovnější, jako stvořené pro dynamickou jízdu po našich prvotřídních silnicích. Výkon 43 kw navíc dělá z tohoto vozu malého dravce. Zvláště bych chtěl vyzdvihnout perfektní před. sedačky, které se samy přizpůsobí Vaší postavě a časem se do nich krásně ponoříte, čímž se vytvoří optimální boční vedení.

Hlučnost v kabině je trochu větší, nicméně je to záměr
výrobce, aby si osádka vozu vychutnala úžasný zvuk
kultivovaného a dynamického motoru, navíc nemusíte
poslouchat za jízdy bláboly vaší manželky.

Vůz sice nemá žádné bezpečnostní prvky, ale už jen
tuhost karoserie, která se kroutí jen v zatáčkách, vám
dodá potřebný pocit jistoty. Zatékání do vozidla ocení
nejen zahrádkáři a zemědělci, ale i vodohospodáři.

Stačí jen změřit sloupec vody na podlaze u řidiče a víte
přesně, kolik napršelo.

S tímto vozem se dá na dálnici jezdit doslova s větrem
o závod. Pokud ale opravdu fouká, většinou vyhrává vítr
a musíte holt podřadit. Dokonce si některé závady dokáže

Favorit "opravit" sám, např. zřetelně dosluhující startér
začal náhle opět bezchybně fungovat. Nesmím opomenout
výborně pracující brzdy, vždy se mně díky jim podařilo vůz
zastavit. Špatně ukazující palivoměr pokládám také za velkou
výhodu, případný zloděj může s mým autem zůstat pěkně
nečekaně někde "na suchu."


Abych jen nechválil, asi největší "slabinou" těchto vozů
je, že se vozy značky Škoda bohužel strašně kradou, což
Vám na klidném spánku nepřidá. Naštěstí ale existují různá
zabezpečení proti krádeži. Já dávám přednost vlastnímu
fíglu proti odcizení. Odmontuji baterii, svíčky, vypustím
vzduch z předních pneumatik a na sedadlo řidiče položím
ostnatý drát. Bohužel ale často dva poslední body
zapomínám před jízdou dát do původního stavu, a v tom
případě daleko nedojedu. Neměl bych to zde uvádět, ale
věřím, že tyto stránky čtou jen poctiví lidé a žádní zloději.

Závady a opravy na autě

V podstatě kromě výměny spojky, převodovky, předních
ramen, tachometru, komplet brzd, těsnění pod hlavou,
termoreg. spínače, tlumičů, propadeného sedadla řidiče,
polámaného otevírání dveří, výměny el. kontaktů zad. dveří
asi 10 krát), spínače světel, výměny př. blatníků a prahů,
rozdělovače, upadené kapoty, asi 5 krát výměny výfuku
komplet, kul. čepů, manžet, motorku stěračů, upadené
ruční brzdy, vzpěry 5. dveří, přepínače směr. světel, držáku
vodní pumpy žádné závady neměl.
<
Přejít na standardní verzi stránky »