Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil jsem kupoval krátce po servisu ve 100 000 km, byl koupen i servisován ve značkovém servisu v ČR.
Po koupi bylo nutno vystříkat dutiny a podvozek proti rzi, začínala se projevovat na lemech a zadním blatníku. Při nákupu mne servis informoval o těchto problémech, ale zmínil pravidelné servisování a záruční dobu na karoserii. Týden po nákupu se ovšem ozvali, že jedna prohlídka byla týden po předepsané době a záruka na karoserii tedy žádná není. Nabídli protikorozní úpravu za plnou cenu - to už však byla hotová za třetinu ceny u neznačkového servisu.
Doporučuji pečlivě číst záznamy v servisní knížce!
Během provozu se nevyskytla žádná závada ani problém, s výjimkou tří prasklých žárovek a pravidelných výměn oleje (nevyplatí se podceňovat), filtrů apod. žádné náklady.
Studený spoj v dálkovém ovládání mi opravili během 10 minut bezplatně ve značkovém servisu (jiném než byl vůz koupen).
V předchozí Fabii jsem dal za opravy ročně kolem 20 tisíc + běžné výměny. Nevím, jestli jsou na japonce dražší náhradní díly - žádné nepotřebuji.
Jezdím kombinované cesty půl na půl dálnice a město, spotřeba se pohybuje klolem 6,9 l/km při klidné jízdě a 7,4 l/km při ostré jízdě.
Výkon motoru 77 kW dostačuje i razantní jízdě, ale při rychlostech nad 120 km/h rychle roste spotřeba. Citelně schází šestý rychlostní stupeň.
Ve srovnání s předchozí Fabií je jízda nesrovnatelně komfortnější, auto je jisté v zatáčkách, řízení i podvozek jsou naladěné ideálně, pokud vám nevadí trošku tvrdší a sportovnější ráz jízdy.
Kufr je stejně velký jako u Fabie kombi, ale vzhledem ke karoserii typu sedan je daleko menší nakládací otvor.
Pasažéři vzadu ocenili dostatek místa pro nohy, já oceňuji pohodlná sedadla, která zůstávají pohodlná i po 10 hodinách jízdy.
Pro Mazdu 3 mám jen slova chvály.