Zavřít recenzi

Renault R19 16V

“Vítejte v pekle!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1764 
  • Stav km při koupi: 206 398 km 
  • Stav km nyní: 209 488 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 4.2
Na mém seznamu aut, které bych chtěl vyzkoušet byl i Renault 19 16V. Bohužel lituji, že jsem neposlechl okolní recenze o tomto voze na internetu, protože jsem mohl ušetřit hodně peněz a nervů. Už při první cestě domů se mi podařilo ve Zlíně na křižovatce zlomit pravou poloosu ve vnitřním kloubu. Po odtáhnutí auta do servisu bylo zjištěno, že poloosa není jediný problém, spíše doplatila na celý stav vozu. Každý tlumič (vpředu) byl jiný, každé pero bylo jiné a jeden silentblok motoru už měl nejlepší za sebou. Díky tomu, že byl každý tlumič jiný, dokonale se pokroutila už tak zkroucená přední náprava. Výsledek byl jednoduchý. Než auto vyjelo ze servisu, nevydržely to další 2 poloosy. Po zakoupení vozu byl také problém auto ubrzdit. Po sešlápnutí brzdy začalo auto brzdit až za 2 sekundy. To byl hlavně na křižovatkách veliký problém. Tento problém ale byl vyřešen.

Na autě je znát že je originálně snížené a má o 2 torzní tyče navíc. Auto se chová přesně tak, jak potřebujete, když chcete jet dravě, drží na silnici, když chcete pohodlí, pěkně tlumí.

Motor samotný je troufám si říct jeden z nejlepších, který u Renaultu dali dohromady. Od 4000 ot. je konečně cítit tah motoru. Já jsem měl tento model trochu ochuzený o zrychlení, protože měl převodovku z Clia II dTi, tím pádem rozjezdy byly pomalejší. Moje výhoda tedy byla mimo obce, kde nebyl problém mít nějakých 140km/h na tachometru, 5ku a 4000ot. Navíc 16ti ventilka má omezovač v 7000. Dalším problémem bych viděl spotřebu. Ta se při normální jízdě zpočátku pohybovala okolo 7,5 litru. S nohou na podlaze 8,3. Postupně se ale zvyšovala. Zažil jsem i stavy kdy jsem ujel 3km a 2 litry paliva fuč. Bohužel ke konci, než šla na vrakoviště žrala při lehké noze už 10 litrů. Volnoběh byla také kapitola sama o sobě. Auto běželo střídavě 10 sekund na 3 a 10 sekund na 4 válce.

Řízení je trochu tvrdší než u klasické 19ky. To je dobře, protože 19ka měla být sportovním autem. Tedy pokud auto stálo na místě, težko se ovládalo prstem po volantě. Nakonec neupřesněná vada řízení způsobila zánik vozidla. Protože už jsem neměl náladu řešit neustálé závady tohoto vozu. Navíc náhradní díly jsou poměrně drahé a když přijedete do servisu s Renaultem nedívají se na vás moc hezky. Nikdo to nechce opravovat. To také o něčem svědčí. Celé auto na rozdíl třeba od Mercedesu je děláno na torx šrouby, na které díky tomu mám alergii.

Auto mělo kožené sedačky, které byly skutečně pohodlné a to jsem původně kůži nechtěl. nakonec jsem se na nich méně potil, než na klasických látkových. Problémem bylo pouze slunce, protože poté se nedalo posadit na sedadla. Sedadla také měla dobré boční vedení, takže člověk do nich pěkně zapadne.

Co se týká koroze na tom vůz vzhledem ke svému stáří nebyl špatně. Většinou to byla v drobném klasická místa, blatníky, lemy, spodní hrany dveří, kapota, zadní světla. Antikorozní ochranu vozu tedy hodnotím jako dobrou.

Že 19ka 16V ještě není uplně do šrotu je patrné z toho, že dodnes dokáže rozpumpovat krev v žilách majitelům 1000x dražších. Samotnému se mi to podařilo, když jsem měl jednu velice nepříjemnou situaci s majitelem nového BMW 530d, kterému jsem díky mrštnosti ujel.

Každopádně závěrem lze říct tolik, že 19ka 16V je drahá hračka, protože ceny oprav jsou neskutečné a je to pomalu o tom, že jednu věc opravíte a druhá se vám pokazí. A nejhorší na Renaultu je, že to tlučení od předních kol může klidně způsobit prasklá žárovka v pravém zadním světle. Samozřejmě, že jsem to teď trochu nadsadil, ale u Renaultu si nikdy nejste jisti příčinnou závad.

Závady a opravy na autě

Pokazilo se snad všechno, co mohlo. Hned 30km po koupi jsem s autem ještě ani nedorazil domů a už jsem na křižovatce rozlámal poloosu. Bohužel kdybych věděl, že to nebude jediný problém, rychle bych se vozu zbavil. Zpět tedy k poloosám. Auto jsem vlastnil dohromady 5 měsíců. Za tu dobu se v něm zlomily 4 poloosy! Také se měnily oba přední tlumiče, silentbloky motoru, rejdové čepy, přední a zadní brzdové třmeny, olej, palivový filtr a baterka.
<
Přejít na standardní verzi stránky »