Zavřít recenzi

Kentoya XOR 125 Generic XOR 125

“Levný, přesto hbitý a líbivý skútr.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 125 
  • Stav km při koupi: 400 km 
  • Stav km nyní: 1 500 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status motocyklu při koupi:
  • Jak dlouho motorku používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 2,85 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Generic XOR 125 (nesprávně Kentoya), je montován ve Francii a to z dílů,vyrobených v Číně. Skútr má neokopírovaný design navržený rakouským návrhářem významných tamních budov. Všechny mechanické části a důležité šrouby u kterých se počítá s jejich častým povolováním jsou ošetřeny velmi kvalitní vrstvou připomínající stříbro. Zatím mám najeto 1.200km a nikde žádné vrzání,skřípání,praskání,únik oleje či odpadávání šroubků,jak to bylo u mé předchozí Yukiny. Možná materiál sedla není nic moc, mohl by být pevnější a hlavně tlustší {chápej - tvrdší}. Osvětlení skútru je efektní, skútr má jako potkávací světlo čočku, kterou známe z dražších aut. V noci by intenzita mohla být trošku větší, ale svítí lépe, než třeba Daelim NS 125 (další můj exskútr).

Po pár kilometrech jsem ihned poznal, že se jedná o ryze městský skútr, posed je velmi vysoký (mám co dělat - 169cm dělá své :-( ). Skútr je mimo město doslova mimo, tam kde můj Daelim (9kW) směle jel, tam XOR nemůže a umírá. Maximálka na XORu je cca 85km/h, šlo by možná i více, ale skútr se jíž při osmdesátce vyloženě přetáží a kvůli typu pohonu (místo řemene,tam nacpali řetěz), bych rychleji ani jet nechtěl. Ovšem co nedohání XOR na maximálně, jde mu ve městě. Akcelerace jsou vyloženou chuťovkou, protože výborné zpřevodování dokáže skútr vyhnat kupředu až nevídaně. Tam kde u Daelimu muselo být půl plynu na rozjetí, zde stačí čtvrtka. Samozřejmě hmotnostní rozdíl 30kg ve prospěch XORu mluví také za vše. Jak jsem si mohl všimnout, Generic se snažil čínské díly alespoň částečně vylepšit a tam, kde jsou typické problémy, tam je vše podchyceno. Výfuk je kompletně z nerezu, takže rez se nekoná. U mé Yuki začal výfuk reznout po 2 zmoknutích. XORův výfuk je kompletně zajímavý. Jedna série měla problém s jakýmsi jeho praskáním,ale řešilo se výměnou kolena, teď je vše v pořádku a pokud tomuto výfuku občas dopřejete Silichrom, uvidíte jak se bude krásně blýskat.

Ovšem jedinečná věc je jeho zvuk..hluboký až dunivý..dle mě,nemá konkurenci. Abych také stále jenom nechválil, uvedu pár věcí, které bych změnil. Vibrace, řekl bych že jsou větší i než u Daelimu. Chtělo by to skútr nějak zklidnit. Přemýšlel jsem o podložkách, ještě uvidím jak to vyřeším. Dále bych změnil ventilovou techniku. 2 ventily na válec je prostě málo, rozmazlen Daelimem bych uvítal ventily čtyři. Narostl by jedna výkon, ale hlavně kultivovanost motoru.Dále bych určitě zlepšil chlazení, Daelim měl kapalinové chlazení a prostě neznal únavu.

Zrovna tuhle jak byly vedra jsem si to trandil do 25km vzdáleného města, téměř celou cestu na plný plyn samozřejmě.Je fakt,že byly zrovna vedra,ale když jsem dojel,skútr bych vyloženě přehřátý.Akcelerace děsná a neustálé chcípání si vyžádaly 10min. přestávku. Tohle jsem s Daelimem nezažil.Ten najel i 200km v kuse.

Dále by to mohla být příšerně malá 4litrová nádrž,což je opravdu horor. Nic mě už dále nenapadá, však ono se časem něco najde. Budoucího kupujícího by mohla také zajímat spotřeba. Takže motor je zatím syrový, ale měřím téměř od začátku, kdy skútr vlastním. Při jízdě solo jsem naměřil 2,8l/100km a při jízdě ve dvou + mimo město, tedy vytáčení motoru jsem naměřil 3,2l/100km. Ono jak jsem už psal s tím přehříváním, málokdo ví, že skútr je koncepčně stavěný opravdu nejvíce na město.

Jen si vemte tuto situaci, je 28°C ve stínu a vy jedete na skútru,třeba XORu někam ven, v tu chvíli je skútr na nejvyšších otáčkách, protože co si budeme povídat 125ccm stačí opravdu jen do města (o padesátkách nemluvím,to jsou sekačky,ty bych zakázal,jen brzdí provoz),no a jak skútr točíte, vzniká větší teplo. No jo,jenže skútr je celý zakapotovaný a tak hlava motoru není chlazená ani náporem vzduchu. Možná jste si někdy všimli takové malé krabičky vedle výfuku, ano správně, to je ventilátor.

On je sice regulovaný, takže čím více otáčet motor točí, tím více se točí i větrák, ale nedělejme si iluze o tom,že by takový paskvil stačil na uchlazení motoru nacházejícího se ve vysokých otáčkách. Zde pak ventilátor postačí fakt jen ve městě, kde se se skútrem popojíždí a při stání na křižovatce,tedy volnoběžných otáčkách ventilátor v pohodě motor uchladí, zde pak zaostávají klasické motocykly, které jsou chlazeny náporem vzduchu, který na křižovatce vlastně žádný není :-)

No rozhodně se ještě rozepíšu, protože na skútru jezdím téměř denně a tak pokaždé něco objevím...pokud máte nějaké dotazy,klidně napište,

Závady a opravy na motorce

Zatím žádné..ťuk, ťuk,
<
Přejít na standardní verzi stránky »