Zavřít recenzi

MZ ETZ 150

“Při dobrém kupu a slušném zacházení klidně i 30 000km jen s běžnou údržbou, za nálo peněz hodně ježdění.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 150ccm 
  • Stav km při koupi: 10 000 km 
  • Stav km nyní: 13 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status motocyklu při koupi:
  • Jak dlouho motorku používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 3,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 5.8
Za 3000km jsem nejvíce zkušeností nabral s tlačením motocyklu domů - vždy cca 5km - celkem 2x a 3x pro mě přijel kamarád s přívěsem. Vždy se jednalo o snímač otáček. Nyní mám zapalování VAPE a preventivně jsem si koupil i jeden snímač navíc a zatím vždy dojedu bez asistence a tlačení. Jednou jsem z motocyklu spadl v zatáčce, která se mi (nad ránem a ve tmě) "zavřela". Zjistil jsem, že na předním kole je pneu značky Pneumant ještě z výroby a jen polosjetá. Je tedy možné, že motorka má opravdu najeto jen 13 000km, nicméně mi nejde do hlavy jak je možné, že je uplně vyklepaná klikovka i ložiska kliky, snad jedině, že se těch předchozích 10 000 najezdilo na jedničku a na plný plyn.

Velmi pozitivně hodnotím přední kotoučovou brzdu a její výkon. Spotřeba s karburátorem BING při dědečkovském stylu a mých 100kg nepřekročí 3,5 litru. Výkon předního světlometu je taky skvělý, zejména při použití lepších žárovek. Výborné taktéž je, že motorka v podstatě nepotřebuje akumulátor a pokud dojde uplně šťáva tak stačí při startování připojit 12V složených z tužkových baterek, nastartovat a můžou se odpojit.

Pokud jedu sám tak to výkonově stačí na příjemné a klidné svezení. Pokud jedu s přítelkyní (75kg) tak je jízda velmi vlažná a konkurovat automobilům lze jen po rovině, v kopci kde jsem s favoritem jezdíval 60 v pohodě, na tomto ve dvou jedu s bídou 50 na plný výkon. Takže nějaké cestování ve dvou nepřipadá moc v úvahu - opravdu tak leda do jižních čech.

Závady a opravy na motorce

Motocykl byl již po koupi v dost žalostném stavu. Resp. při koupi jsem tomu až tolik nerozuměl, ale všechny problémy se začli projevovat po najetí cca 400 km. Celkem 5x mě motorka někde nechala - vždy se jednalo o snímač otáček nevhodné konstrukce, který se vlivem vybrací rozsypal. Tento snímač byl nějaký atyp, protože na jiných MZ jsem ho neviděl. Taktéž ani jedna spojková lamela nebyla celá, každá na 2 až 3 kusy, Primár a sekundár vytahaný, startovací segment 5 minut před smrtí. Vidlice suchá a pružiny unavené - vidlice plná kovových špón. Silentblok zadní rozety potrhaný.....no vyloženě hrůza.,
<
Přejít na standardní verzi stránky »