Zavřít recenzi

Yamaha XT600 XT600 43F

“Nezničitelná, robustní mašina.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1986 
  • Typ motoru: 595 
  • Stav km při koupi: 33 000 km 
  • Stav km nyní: 45 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status motocyklu při koupi:
  • Jak dlouho motorku používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.2
Je to skoro 23 let stará motorka, ale i přes její věk je to velmi kvalitní motocykl. Překvapilo mě to, že se níkde na rámu neobjevuje koroze. Startování pákou chce jen trochu cviku. I přes vyšší hmotnost je stroj výborně ovladatelný, jak na silnici, tak v terénu. Jediná slabina je jednopístková přední brzda, ale v terénu se stejně nebrzdí přední na plno. Sedlo je velmi komfortní i na vetší dálky, posez je rovněž pohodlný.
Před zimou vypustím plovákovou komoru, na jaře po pěti měsících stání chytne max. napotřetí.
Spotřeba na silnici je do okolo 4l/100km, v terénu cca o1-2 litry více. Vzduchový jednoválec je k neutahání, táhne prakticky z jakýchkoli otáček, výkon 46PS je dostačující. Není to lehký závodní speciál, ale odolný stroj do každé situace. Model 43F má ještě 18" zadní kolo a nesnížeý výkon 46 koní, novjší modely musely již splňovat určité emisní normy, tak šel výkon o něco níže.
Kdo o této motorce uvažuje, rozhodně neprohloupí. Při koupi jen zkontrolujte vůle, jak jde řazení a zvuky z motoru. Za studena je klepání normální, po cca 10km zahřívací jízdy motor ztichne. Může chrastit rozvodový řetěz, jehož životnost je asi 35 - 40t km (podle zacházení).

Tuto motorku vřele doporučuji, na svůj věk nevypadá špatně, motor má síly dost a nenechá vás nikdy ve štychu!

Závady a opravy na motorce

Když jsem ji koupil, byl trochu prorezlý výfuk, ale stejně jsem měl připravený nový, trochu laděný.

Vyměnil jsem svíčku, rozvodový řetěz a spojkové lamely - vše jen preventivně.

Po 2 letech provozu odešel snímač otáček u zapalování, koupil jsem použitý i se statorem za 300,- Kč, žádná drahá závada.

Měnil jsem jen olej s filtrem, jednou brzdové obložení a čistil vzduchový filtr.

Když na tachometru naskočila cifra 40 000, rozhodl jsem se pro kompletní GO motoru, u kterého se objevila nízká spotřeba oleje, ale jinak byl stále ve formě. Výbrus, pístní sada, zabroušení ventilů, soukolí 5. rychlostního stupně, ložiska na klice, gufera na ventilech, vodítka ventilů.......celkem 15 000,- i s prací.

Po zaběhnutí bez problémů.
<
Přejít na standardní verzi stránky »