Zavřít recenzi

Yamaha FZR 1000 Exup

“Ve své době skvělá - silná motorka”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1991 
  • Typ motoru: 1002 
  • Stav km při koupi: 26 000 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status motocyklu při koupi:
  • Jak dlouho motorku používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s motorkou

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 5.6
FZR jsem koupil v 98. roce jako svou první velkou motorku. Měla najeto 25000 km (údaj na tachometru) a její původ mi nebyl znám. Pocity při prvních jízdách byly ohromující. Zrychlení bylo pro mě impozantní.
Po počáteční euforii jsem začal motorku více vnímat. Zdálo se mi že z motoru vychází podezřelé kovové klepání, ale od jiných majitelů jsem byl ubezpečen, že je to u této motorky normální. Po nějaké době mě zarazila vyšší spotřeba oleje, ale zase je to prý normální. Při 30. tisících se utrhlo lanko ovládání výfukové přívěry, což se projevilo neochotou jít do vyšších otáček. Zkoušel jsem nahradit lanko nějakým dostupným řešením, ale nakonec jsem koupil za 1600,- originál. V 48. tisících jsem zjistil nízkou kompresi na vnitřních válcích takže jsem zabrousil ventily, seřídil vůle a když už jsem byl v tom, tak jsem nechal udělat výbrus válců na nové Wisseco kované písty s obsahem 1080 ccm. Výsledek byl ještě vyšší zátah od spodu a nárust krouťáku což potvrdilo i měření na brzdě.
Do roku 2000 jsem s FZR najezdil cca 25 tisíc v podstatě bez vážnějších problémů.
V roce 2000 mě nechal známý svézt na nové R1 a FZR to měla spočítané.
V době psaní tohoto textu už mám za sebou éru R1 a nyní vlastním FZS1000 takže následné hodnocení už bude ovlivněno zkušenostmi z dalšími motorkami.,

Závady a opravy na motorce

Porucha pohonu výfukové přívěry "EXUP"

,
<
Přejít na standardní verzi stránky »