Hodnocení a zkušenosti s autem
Skvělé a pohodlné auto s dobrou spotřebou a kultivovaným motorem. Auto jsem koupil od prvního majitele ve skvělém stavu a zatím bez jakýchkoli oprav, jen běžná údržba jako je olej, filtry. Myslel jsem si, že budu muset měnit rozvody, ale ne, tento motor má řetěz :-)
Měl jsem před tím předchůdce tohoto modelu, se kterým jsem byl nad míru spokojen, před tím civica a taky spokojenost, proto jsem zase zvolil accorda. I když v hledáčku nebyla jen honda, ale dopadlo to tak, že mi prostě honda sedí.
Podvozek: je velmi čitelný, relativně neutrální, sedí velmi dobře, hluk malý. Řízení je přiměřeně citlivé(nemám rád "přeposilované" řízení).
Interiér: mi ve všem sedí, přístrojovka super čitelná, sedačky velmi pohodlné se super bočním vedením i spodního širokého sedáku. Třeba octavia II má sedáky poloviční šíře a to je hrozné - ale taky je to nižší třída, ale Češi si to rádi pletou.
Motor: oproti předchozímu modelu jede znatelně lépe z nižších otáček a má nižší spotřebu, hlavně když jedete úsporně a nepotřebujete velký výkon. Zatím nejnižší spotřebu jsem měl na dálkovou cestu - kdy jsem jel mezi městy kolem stovky a nepředjížděl zbytečně. Tato spotřeba byla 5,6 l/100km. Jak lítám pořád po městě, tak se spotřeba drží na 8l/100 km, v zimě asi 8,5l/100km. Na dálnici při dodržování předpisů 6,5 a při jízdě "co to jede" tj. 180-230 km/h byla spotřeba 9,5 l/100km. A to mám hustší olej v motoru než doporučuje výrobce, tedy doporučili ho přímo v servise honda pro nižší spotřebu oleje. Já si na spotřebu oleje nestěžoval. Nyní při viskozitě 5w-40 ubylo asi 2mm po horní rysku za 8000 km. Příště dám viskozitu dle výrobce 5w-30, která má být lekhoběžná s nižší spotřebou paliva, ale s vyšší spotřebou oleje.
Tento motor se jim opravdu povedl. Protože najezdím více km za rok, tak jsem uvažoval o dieselu, ale v tom ročníku po faceliftu byl v té době dražší o 100.000 kč a to jsem si rozhodně za naftu nechtěl připlatit a vůbec toho nelituji, i kdyby byla cena téměř stejná.