Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto mě od začátku dost baví, motor je pružný, silný, počet najetých km není znát, jen hlučnější cvakání podtlak. ventilu - nádobky s aktivním uhlím apod je slyšet - dělám, že to neslyším :-)))
Spotřeba mě dostala - chorvatsko a zpět průměr - 7,1/100km, několikrát jsem se dostal na 6,5l/100km na okreskách, pokud šlápnu na plyn tak jsem se dostal max na 9,5l/100km, maximální rychlost jsem dosáhl dle navi 238km/*.... výborný motor, skvělá převodovka!
Jezdím na BA 98 +
Podvozek dobrý,tuhý avšak pohodlný, nikde nic neklepe, apod... a zatím je vše původní.
Interiér velmi líbivý, sedačky pohodlné, krásně drží tělo, akorát anatomické výběžky na bocích jsou ošoupané, neustálým otěrem při nasedání do auta, u mého je roh téměř zlomený :( a kůže má oděrky zřejmě následkem cvoků na riflích... :(( Palubní deska přehledná, budíky hezké, večer krásně osvětlené. Řadící páka příjemná, řazení skvělé! rychlosti tam padají samy. Kufr velký, roleta kufru se na nerovnostech třepe a vydává nepříjemné zvuky...
Jedna věc mě však dostala - i přes perfektní motor je spotřeba oleje velká.. po cestě do chorvatska cca 800km jsem kontroloval hladinu oleje a chybělo cca 0.6l což je na mě trochu moc, tak jsem dolil po rysku a po příjezdu domů cca 800km spotřeba max 0.1l...... přitom cesta stejná - v noci, stejné podmínky,teplota,rychlost atd...
po týdnu jsem měl cestu do polska a zpět, najel jsem cca 700km a opět jsem kontroloval olej a vida! cca 0.5l oleje pryč!?
Co jsem vydedukoval? kvalita paliva - u nás jsem tankoval před odjezdem 100oct palivo u ryze české společnosti a na nádrž dojel do chorvatska - spotřeba oleje velká
Zpět jsem jel na palivo čerpací stanice INA SuperPlus 98 a spotřeba oleje nulová...
Při cestě do polska jsem tankoval na opět "kvalitní" čerpací stanici a = opět vysoká spotřeba oleje.
Nutno říci, že benzinové motory trpí více než naftové, neboť benzín má schopnost stahovat olejový film ve valcích a tím se motor rychleji opotřebovává, tak je možné, že v CZ se používá více chemie v palivu a tím je způsobena větší ztráta oleje.....
Co říct závěrem - olej nikde nekape, neuniká, takže musí jít výfukem, to je jasné... sice v příručce je psaná tolerance dle škoda a.s. že 0.5l na 1000km je v mezích normy, ale řekněme sami - ani 120tky pomalu nežraly tolik oleje, a pokud bych měl jezdit 30 000Km na jeden olej, tak bych za tuto dobu dolil 15l oleje při této spotřebě, a to je nehoráznost!!!
Auto však absolutně nekouří, nesmrdí... tak budu testovat čerpací stanice a uvidíme.
A i při této spotřebě jsem prošel legálně měřením emisí....