Zavřít recenzi

Škoda Octavia RS

“rychlé, prostorné, pohodlné kombi”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: BWA 
  • Stav km při koupi: 190 000 km 
  • Stav km nyní: 219 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.8
Auto mě od začátku dost baví, motor je pružný, silný, počet najetých km není znát, jen hlučnější cvakání podtlak. ventilu - nádobky s aktivním uhlím apod je slyšet - dělám, že to neslyším :-)))
Spotřeba mě dostala - chorvatsko a zpět průměr - 7,1/100km, několikrát jsem se dostal na 6,5l/100km na okreskách, pokud šlápnu na plyn tak jsem se dostal max na 9,5l/100km, maximální rychlost jsem dosáhl dle navi 238km/*.... výborný motor, skvělá převodovka!
Jezdím na BA 98 +

Podvozek dobrý,tuhý avšak pohodlný, nikde nic neklepe, apod... a zatím je vše původní.

Interiér velmi líbivý, sedačky pohodlné, krásně drží tělo, akorát anatomické výběžky na bocích jsou ošoupané, neustálým otěrem při nasedání do auta, u mého je roh téměř zlomený :( a kůže má oděrky zřejmě následkem cvoků na riflích... :(( Palubní deska přehledná, budíky hezké, večer krásně osvětlené. Řadící páka příjemná, řazení skvělé! rychlosti tam padají samy. Kufr velký, roleta kufru se na nerovnostech třepe a vydává nepříjemné zvuky...

Jedna věc mě však dostala - i přes perfektní motor je spotřeba oleje velká.. po cestě do chorvatska cca 800km jsem kontroloval hladinu oleje a chybělo cca 0.6l což je na mě trochu moc, tak jsem dolil po rysku a po příjezdu domů cca 800km spotřeba max 0.1l...... přitom cesta stejná - v noci, stejné podmínky,teplota,rychlost atd...
po týdnu jsem měl cestu do polska a zpět, najel jsem cca 700km a opět jsem kontroloval olej a vida! cca 0.5l oleje pryč!?

Co jsem vydedukoval? kvalita paliva - u nás jsem tankoval před odjezdem 100oct palivo u ryze české společnosti a na nádrž dojel do chorvatska - spotřeba oleje velká
Zpět jsem jel na palivo čerpací stanice INA SuperPlus 98 a spotřeba oleje nulová...

Při cestě do polska jsem tankoval na opět "kvalitní" čerpací stanici a = opět vysoká spotřeba oleje.

Nutno říci, že benzinové motory trpí více než naftové, neboť benzín má schopnost stahovat olejový film ve valcích a tím se motor rychleji opotřebovává, tak je možné, že v CZ se používá více chemie v palivu a tím je způsobena větší ztráta oleje.....

Co říct závěrem - olej nikde nekape, neuniká, takže musí jít výfukem, to je jasné... sice v příručce je psaná tolerance dle škoda a.s. že 0.5l na 1000km je v mezích normy, ale řekněme sami - ani 120tky pomalu nežraly tolik oleje, a pokud bych měl jezdit 30 000Km na jeden olej, tak bych za tuto dobu dolil 15l oleje při této spotřebě, a to je nehoráznost!!!

Auto však absolutně nekouří, nesmrdí... tak budu testovat čerpací stanice a uvidíme.
A i při této spotřebě jsem prošel legálně měřením emisí....

Silné stránky

motor
převodovka
interiér
podvozek

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

- jako první věc byla výměna motorového oleje Mobil 5w-30 4.7l + olejový filtr, vzduchový filtr, převodový olej Valvoline (stejná specifikace jako škoda, akorát poloviční cena), kabinový filtr.

Olej 5l - cca 350kč/litr já ho měl za méně, neboť máme autoservis :-)
Filtry cca 1000kč - vše Bosch
Převodový olej 2l - cca 500kč

- po kontrole na zvedáku následovala spona výfuku, jelikož byla dost rezavá a chystal jsem se na dovolenou, tak kdyby náhodou.... Bosal - 370kč
- klínový řemen Bosch - 400kč

po měsíci užívání mě na benzince auto nenastartovalo, svítily pouze světla a hrálo rádio, jinak vše mrtvé.... po konzultaci s kamarády z aut. servisu Škoda, jsme šli po relé a bylo to tak... uklepaný drátek odpálil silové relé, oprava 1000kč... ještě, že tak, stalo se to týden před odjezdem do chorvatska :-))))

Komplet diagnostika vozidla (mám vlastní) - 0kč (pár sporadických závad)

Investice téměř nulová, ale mám vše za nákup, takže jsou ceny o dost % nižší.

<
Přejít na standardní verzi stránky »