Zavřít recenzi

Ford Focus 1,6

“Kdo se jednou sveze,už nechce nic jinýho.”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 2010 
  • Typ motoru: 1,6 16v 
  • Stav km při koupi: 7 km 
  • Stav km nyní: 7 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Z důvodu očekávání druhého potomka,jsme se se začali doma poohlížet po větším vozidle.Chtěli jsme kombi nižší střední s benzínovým motorem a nějakou tu výbavu.V úvahu připadali ještě dva francouzi p 308 sw a megane grandtour,korejský dvojčata i30 a ceed,němci astra a golf a domácí octavia.Po výběrovým řízení,zkušebních jízdách a procházení ceníků vyhrál focus.Byl od začátku mým favoritem,šlo o to se v tom utrvrdit.Ještě jsme čekali na uvedení trojkovýho kombi,ale ten by vyšel o víc jak 100 000,- dráž než tenhle.Ford na odcházející model nasadil akční ceny a navíc jsme dostali ještě dobrou slevu od dealera a nějaký kravinky zdarma.Tenhle je skladovka vyrobená v prosinci 2010 v německu,je ve výbavě trend,která obsahuje ESP,mlhovky,6x airbag,centrál s do,přední okna v el.atd.Navíc má sadu design (loketní opěrka,aut. duální klimatizace,lepší disky),stříbrný střešní ližiny a vyhřívaný čelní sklo.Jelikož se jedná o jeden z posledních vyrobených kusů,výrobce už tak neškudlil jako u starších focusů v trendu.Motor má spodní plastový kryt a odhlučnění kapoty,sedačky jsou z výbavy sport s lepším bočním vedením a s bederní opěrkou.Ty starý trenďácký byly fakt hrozný.V obkladech dveřích je látka ne hnusnej plast,od r.2009 je vyřešeno vrzání sedačky.Řadit jde taky líp.U starších kousků občas zadrhávala trojka,údajně vyřešeno řidším převodovým olejem.Tohle všechno za cenu ani ne tak vybavený fabie kombi s 1,4 16v.
Motor je klasická stokoňová jednašestka vyvíjená společně s Yamahou známá už s Focusu I,která stačí na běžný rodinný ježdění a když to srovnám s konkurencí je to všechno podobný.V rámci běžnýho ježdění mezi dvěma až čtyřma tisícema otáček to jede všechno stejně.
Podvozek a jízdní vlastnosti nemaj cenu nějak podrobně představovat,snad akorát že má oproti hatchbacku jinak uložený zadní tlumiče a díky tomu je širší zavazadlový prostor než třeba v octavii a stejnou podvozkovou platformu využívá mazda 3 a volvo v50,s40.
Kotouče jsou na všech čtyřech kolech.Brzdy jsou nevadnoucí dobře dávkovatelný bez ostřejšího nástupu.
Řízení má výbornou zpětnou vazbu díky hydraulickýmu posilovači,který dneska už téměř vymizel.
Řazení je přesný bez pazvuků a zadrhávání.
Někdo si stěžuje na hlučnost při dálničních rychlostech,mě to přijde podobný jako v OII TDI.
Spotřeba osciluje mezi 6.5-8l podle stylu jízdy.
Vnitřní prostornost je plně dostačující.Ve třídě je focus jeden z nejširších.
Dílenský zpracování je řekl bych průměr.Golf to prostě není.Někomu se nemusí líbit šedý plasty v interieru a střírný dekory na středovým panelu.V americe si holt na to nepotrpěj.
Kufr má objem 482l ,není tak hlubokej jako v octavii,ale má v rovině nakládací hranu a je širší.Navíc zadní sklo není tak zkosený takže po střechu se tam toho naloží víc.Zlatý starý volva.
Spolehlivost zatím u tohodle nebudu hodnotit,ale dvojkovej focus se už nějakej ten pátek dělá a patří k nadprůměrně spolehlivým,zejména se zážehovejma motorama.Průběžně budu doplňovat.
Servisní intervaly jsou rok nebo 20 000km,rozvody u tohodle motoru mění při 160 000 km nebo sedmi letech.

Silné stránky

jízdní vlastnosti
tuhá karoserie
řízení,řazení
vnitřní prostornost
v době koupě poměr cena/výbava

Slabé stránky

slabá vrstva laku
šedivý plasty v interieru
dílenský zpracování

Závady a opravy na autě

Zatím samozřejmě nic,průběžně budu doplňovat.

Doplnění recenze ze dne 13.09.2012

Stav km nyní: 16 000 km

Auto šlape bez problémů, nikde nic nevrže a všechno funguje jak má. Letní spotřeba po dovolený dle PP 7l/100km, absolvována první servisní prohlídka (olej, filtry, umytí), která stála 3000,-.

Doplnění recenze ze dne 17.04.2013

Stav km nyní: 21 000 km

19.4.2013 končí dvouletá záruka. Při prohlídce ze spodu jsem zjistil, že prosakuje převodový olej z převodovky kolem pravého gufera u pravé poloosy. Auto odvezeno do servisu a zdararma ho vyměněj. Prý vadná serie tak kdo máte rok výroby konec 2010 začátek 2011, tak to radši zkontrolujte. Zároveň mi udělají servisní prohlídku po dvou letech.

Doplnění recenze ze dne 27.03.2014

Stav km nyní: 30 000 km

Další bezporuchový rok provozu s Focusem za mnou.Domontoval jsem zamykací závěsný zařízení,který musí být doplněno elektroinstalací s odděleným napájením.Ta original Ford stojí cca 4000,- nicméně já jsem použil univerzální modul UNI KIT,kterej vyšel na cca 1500,-.Čeká mě třetí servis (olej,filtry,svíčky),kterej si udělám sám akorát u kamaráda nechám preventivně doplnit klimatizaci.Olej Ford Formula F 5l 5W30 vyjde na 550,- a original svíčky Motorcraft a filtry na cca 1200,-.S jinejma než originálníma svíčkama si tenhle motor moc nerozumí.Jinak spotřeba je pořád kolem 7l/100 km.Občas mu proženu krovky aby nezlenivěl.

Doplnění recenze ze dne 15.12.2014

Stav km nyní: 40 000 km

První závada se objevila.Auto malinko pocukávalo tak postupným hledáním jsem zjistil,že byla vadná zapalovací cívka.Nebylo to nic hroznýho a leckterej laik by to při jízdě ani nepoznal leč mě to vadilo tak jsem jí vyměnil a stála 1000,-.Na starý byla malá prasklina.Spotřeba lehce klesla dle PP zima 6,8 a léto 6,5 l/100km.Nevím jestli na to má vliv,že do benzínu leju aditivum VIF Super Benzín,ale nejspíš jo.Jinak se žádnej další problém nevyskytl a s Focusem jsem nadmíru spokojenej.

Doplnění recenze ze dne 14.07.2018

Stav km nyní: 83 000 km

Stále jezdíme bez nečekaných investic jen s běžnou údržbou.Jediný co jsem dělal navíc,tak na jaře ošetření dutin,podvozku a spodku karoserie.

<
Přejít na standardní verzi stránky »