Zavřít recenzi

Ford Sierra 2.0

“Držák s nadčasovým designem”
  • Rok výroby: 1984 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 150 000 km 
  • Stav km nyní: 430 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Nejspolehlivější a nejpohodovější auto, jaké jsem kdy měl!
Byla to třídveřová Sierra v provedení Laser, modrá metla se střešním, ručně ovládaným střešním oknem. V motorovém prostoru vše dobře přístupné. Motor 2.0,4-stupňová převodovka (kterou jsem později vyměnil za 5-ti kvalt kvůli otáčkám motoru ve vyšších rychlostech).
Pohodlné i na dlouhé trasy, výborně sedící na každém povrchu, úžasná spotřeba vzhledem k objemu motoru a karburátorovému napájení palivem (do 8,05 l/100km na "couračky") a do 7,75 l/100km na dálky v plném obsazení s nacpaným zavazadlovým prostorem při využívání max. výkonu motoru (100 koní) a používání benzinu. Spotřeba propočítána - vedu si dlouhodobé záznamy! Na LPG o 1-1.5 l více. Minimální spotřeba oleje - z počátku vydržel od výměny k výměně, ke konci jsem doléval necelý litr (olej Shell).
Při koupi auta v autobazaru, měl údajně najeto 150.000km, já najezdil cca 280.000km. Během provozu jsem vyměnil 1x přední tlumiče pérování, 2x kotouče předních brzd, 2x silentbloky stabilizátoru přední nápravy, několik sad předních brzdových destiček, 1x rozvodový řemen s napínákem, 2x baterie a několik žárovek. Samozřejmě jsem měnil i tlumič výfuku a výfukové potrubí "za hubičku" u soukromé firmy, kousek od Mladé Boleslavi.
Koupil jsem sadu zadních brzdových čelistí, ale za celou dobu provozu je nebylo potřeba vyměnit!!! Vždy jsem na STK prošel bez potíží, koroze téměř žádná! Jednou jsem měnil membránu v karburátoru (prasklá), to kvůli provozu na LPG, které jsem nechal namontovat po půl roce ježdění se Sierrou.
Kdyby do mne nenajel důchodce s Favoritem z boku, jezdil bych s ním dodnes a zažádal o veteránská čísla!

Silné stránky

Nízké náklady na údržbu a provoz
Pohodlí
Jízdní vlastnosti
Odolnost proti korozi při celoročním provozu

Slabé stránky

Stabilizátor přední nápravy

Závady a opravy na autě

Přední náprava:Tlumiče, silentbloky torzního stabilizátoru, brzdové kotouče + destičky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »