Zavřít recenzi

Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCI, 147 kW

“Výborný vůz s vynikajícím poměrem výkon/výbava/cena při využití akční slevy, ovšem s vyššími provozními náklady.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2011 
  • Typ motoru: TDCI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 13 900 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 měs.

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.6
Po cca 7 letech ježdění se Škodou Octavia I a II, vždy s motory 1,9 TDI (66, resp. 77 kW) jsem se rozhodl pro změnu. Je třeba podotknout, že jsem byl s Octaviemi spokojený, ale změnu to chtělo. Rozhodl jsem se zůstat u "normálního" osobáku, chtěl jsem ale povýšit třídu. Do výběru jsem zahrnul tyto vozy: Škoda Superb, Opel Insignia, Mazda 6, Peugeot 508 a Ford Mondeo. To jsou auta, která mě něčím zaujala, ostatní ve mě nevyvolala žádné emoce, a tak jsem je z výběru rovnou vyloučil. Výběr bylo třeba provést velmi rychle, a tak jsem musel vsadit na vozy, které jsou již vyrobeny a prakticky okamžitě k odběru. To značně ovlivnilo rozhodování. Superb vypadl kvůli nedostupnosti (a, přiznám se, i kvůli nejnižší míře "šmrncovnosti" v mých očích), Mazda 6 nezabodovala výbavou a jakousi nudností, Insignia v liftbacku vzadu neuveze mého na toto auto příliš vysokého syna. Takže vyhrálo Mondeo. Nejvýznamnějším plusem mondea oproti konkurenci byl poměr výkon/výbava/cena. Akční sleva 24 % snížila cenu nejvyšší výbavy Titanium S obohacené ještě dalšími doplňky na konečných 735.000,- Kč včetně DPH, čemuž mohli v danou chvíli konkurenti jen těžko vzdorovat, pokud začnete srovnávat výbavu.
Měl jsem na výběr provedení liftback nebo kombi. Přesto, že se mi více líbí liftback, rozhodl jsem se pro kombi, a to proto, že ve výbavě Titanium S je standardně plnohodnotné rezervní kolo, což je sice výhoda, nicméně zavazadlový prostor je tím zmenšen na cca 480 l a v kombinaci s karoserií liftback by pak už byl znatelně méně praktický. Poměrně malý kufr v tak velkém autě je asi jediné negativum, se kterým jsem se musel smířit, a to i ve srovnání s Octaviemi (se Superbem se to vůbec neodvažuji srovnávat). Když jsem ten menší kufr překousl, tak už mě čekala jen pozitiva. Auto má, samozřejmě, i řadu "much", klady ale výrazně převažují.
Za nejvýznamnější kladnou vlastnost Mondea považuji vynikající jízdní vlastnosti. Ty srovnávám především s Octavií. Ta jezdila výborně, ale s tím, jak sedí na silnici a jak se ovládá Mondeo, se srovnávat nemůže. Ono tohle sorvnání ale není vůči Octavii zcela fér, protože Mondeo má nejen jiné všechny rozměry, ale ve verzi Titanium S má i tvrdý podvozek a standardně pneumatiky 235/45 R18 (Octavia měla standard 195/65 R15), takže srovnávám tak trochu hrušky a jablka. Řízení Mondea je ale opravdu zábava, motor 2.2 TDCI (147 kW) ho dokáže pěkně rozhýbat a řízení dává velmi dobrou odezvu. trochu jsem se bál kvality interiéru (podle jiných Fordů, které mám "po ruce"), ale byl jsem příjemně překvapen, výbava je pak opravdu bohatá, z toho, co se do auta dá napěchovat, chybí asi jen spec. multimediální systém a adapativní tempomat.
Nepříjemným překvapením byla tedy asi jen reálná spotřeba. Na tabulkové hodnoty se reálně nedá dostat. Nejnižší reálnou hodnotou dlouhodobější průměrné spotřeby bylo dosud 7 l na 100 km, což je stále o cca 1 litr více, než říká teorie, to ovšem jedině při velmi decentní jízdě do 90 km/h s řazením "nahoru" při 1600 otáčkách, bez jakéhokoli zrychlování. Při "normální" jízdě, kombinaci města, meziměsta i dálnice jezdím běžně za 8 až 8,5 litru. Nejpodstatnější vliv na spotřebu má dálnice. Již při 130 km/h Mondeo jede za bezvětří po rovině min. za 8,5 l, každý kilometr rychlosti navíc pak spotřebu významně zvyšuje. Hodně se na tom asi podílejí široké pneumatiky. Už jsem slyšel i názor, že u auta ve sportovním provedení se nesmí koukat na spotřebu. To je, bohužel, pravda i v případě tohoto Mondea.

Svoje dosavadní zkušenosti bych shrnul asi takto: I po 14000 ujetých km hodnotím volbu jako dobrou, neměl jsem s autem dosud žádné problémy, jízdní vlastnosti jsou vynikající, řízení zábavné, jen se nesmí koukat na spotřebu. Je také třeba počítat s vyššími provozními náklady spojenými především s nutností nákupu dražších pneumatik. Za ceníkovou cenu bych tohle auto nejspíš nekoupil, vstřícně agresivní cenová akce ale jasně rozhodla.

Silné stránky

prostor pro posádku vč. šířky interiéru
kvalita interiéru, materiálů i zpracování
výkon a pružnost motoru
odhlučnění interiéru
jízdní vlastnosti, odezva řízení
bohaté multimediální schopnosti
výborné sedačky vč. koženého potahu
vnější design, těžko definovatelný šmrnc
bezklíčové zamykání, startování

Slabé stránky

vyšší spotřeba při "normální" jízdě
znatelný turbo efekt motoru
ovládání tempomatu
zap/vyp ESP hluboko v menu
nepraktické stmívání displejů
chybí informace o další prohlídce
odstávající stropní čalounění vzadu
chudý a nedůvěryhodný palubní počítač
relativně malý (mělký) kufr

Závady a opravy na autě

Zatím nic
<
Přejít na standardní verzi stránky »