Zavřít recenzi

BMW 325 e 46

“Dává člověku vědět, že je to řidič, kdo skutečně řídí.”
Foto 1 / 5
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: R6 
  • Stav km při koupi: 102 000 km 
  • Stav km nyní: 118 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.6
BMW generace e46 jsem si koupil v očekávání sportovních zážitků a zábavy za volantem. Po roce mohu říci, že auto moje očekávání splnilo, možná i předčilo. Pochopitelně se v dnešní době již nejedná o nějaký trhač asfaltu (necelých 200 k na 1.5 tuny je jen tak tak), ale zážitek z řízení je velmi zábavný a příjemný. Auto není nijak přehnaně tvrdé (nemám m paket), ale přesto působí pevně a jistě.
Brzdy brzdí, ale upřímně by to mohlo být o něco lepší, hlavně ostřejší.
Auto má zadní náhon a podle toho je nutné se k němu chovat. Pokud je sucho, není problém pokud sami nechcete, pokud to klouže, chce to pevnou ruku, bawo se přetočí velmi rádo ikdyž předvídatelně.
Aby motor předvedl co v něm je, je ho potřeba točit a zase točit. Do 3 tis. ot. se neděje mnoho, zátah "ocpodu" opravdu nečekejte. Zábava začíná nad 3500 a končí na 6500 v omezovači. Naštestí je skutečnou radostí motor vytáčet, běží naprosto sametově, výkon přichází krásně lineárně a do toho všeho produkuje typické šestiválcové chrčení. Co se týče spotřeby, tak určitě není možno čekat zázraky a nějaké pětilitrové tdi spotřeby. Pokud člověk dodržuje předpisy a má lehkou nohu, dá se mimo město dostat na sedm litrů (jak praví techničák), ale to chce opravdu pevnou vůli a klidnou povahu. Pokud se s autem jezdí tak jak bylo zamýšleno, deset litrů bude pěkný průměr. Pokud se chcete už hodně bavit na nějakých okreskách, počítejte se 13-14 litry. Opravdová "pila" na okruhu pak je za dvacet a velký úsměv na tváři. Podle mého, vzhledem k výkonu a objemu celkem ekonomické hodnoty.
Co se týče interiéru, záleží kus od kusu. Výbavy byly hodně různorodé, od "skoro jako oktávka" po speciální individual pakety se sedadly a stropy v alcantaře a podobně. Já mám příplatkové sport sedačky, černé polstrování a nemůžu si vynachválit, paráda. Problémem je nízký strop, při 185 cm mi zbývá asi 1 cm místa nad hlavou, nic moc. Vzadu je na kupé místa dost, nad hlavou samozřejmě zase špatné, sedadlo uprostřed je takřka nepoužitelné, protože nohy si musíte dát na tunel s kardanem, čili k bradě. Tahle generace má ještě palubovku natočenou k řidiči, takový milý detail. Ergonomie je bez výhrad, kufr je sice poměrně velký, ale špatně přístupný a využitelný - široké podběhy.

Silné stránky

zábava za volantem
pohodlný podvozek
motor jako celek
relativně spotřeba
cit v řízení
výkon světlometů (s H1)
interiér

Slabé stránky

místo nad hlavou
větší hmotnost
brzdy
příliš odhlučněný motor :)

Závady a opravy na autě

1. výměna olejového separátoru (časté u e46)
2. výměna prasklých pružin vzadu (stejně tak)
3. oprava páčky bord computeru (stejně tak)
4. výměna motorku ostřikovačů skla (tekl)
5. nefunkční klíček (nový orig. za cca 5 tis. Kč)
<
Přejít na standardní verzi stránky »