Hodnocení a zkušenosti s autem
BMW generace e46 jsem si koupil v očekávání sportovních zážitků a zábavy za volantem. Po roce mohu říci, že auto moje očekávání splnilo, možná i předčilo. Pochopitelně se v dnešní době již nejedná o nějaký trhač asfaltu (necelých 200 k na 1.5 tuny je jen tak tak), ale zážitek z řízení je velmi zábavný a příjemný. Auto není nijak přehnaně tvrdé (nemám m paket), ale přesto působí pevně a jistě.
Brzdy brzdí, ale upřímně by to mohlo být o něco lepší, hlavně ostřejší.
Auto má zadní náhon a podle toho je nutné se k němu chovat. Pokud je sucho, není problém pokud sami nechcete, pokud to klouže, chce to pevnou ruku, bawo se přetočí velmi rádo ikdyž předvídatelně.
Aby motor předvedl co v něm je, je ho potřeba točit a zase točit. Do 3 tis. ot. se neděje mnoho, zátah "ocpodu" opravdu nečekejte. Zábava začíná nad 3500 a končí na 6500 v omezovači. Naštestí je skutečnou radostí motor vytáčet, běží naprosto sametově, výkon přichází krásně lineárně a do toho všeho produkuje typické šestiválcové chrčení. Co se týče spotřeby, tak určitě není možno čekat zázraky a nějaké pětilitrové tdi spotřeby. Pokud člověk dodržuje předpisy a má lehkou nohu, dá se mimo město dostat na sedm litrů (jak praví techničák), ale to chce opravdu pevnou vůli a klidnou povahu. Pokud se s autem jezdí tak jak bylo zamýšleno, deset litrů bude pěkný průměr. Pokud se chcete už hodně bavit na nějakých okreskách, počítejte se 13-14 litry. Opravdová "pila" na okruhu pak je za dvacet a velký úsměv na tváři. Podle mého, vzhledem k výkonu a objemu celkem ekonomické hodnoty.
Co se týče interiéru, záleží kus od kusu. Výbavy byly hodně různorodé, od "skoro jako oktávka" po speciální individual pakety se sedadly a stropy v alcantaře a podobně. Já mám příplatkové sport sedačky, černé polstrování a nemůžu si vynachválit, paráda. Problémem je nízký strop, při 185 cm mi zbývá asi 1 cm místa nad hlavou, nic moc. Vzadu je na kupé místa dost, nad hlavou samozřejmě zase špatné, sedadlo uprostřed je takřka nepoužitelné, protože nohy si musíte dát na tunel s kardanem, čili k bradě. Tahle generace má ještě palubovku natočenou k řidiči, takový milý detail. Ergonomie je bez výhrad, kufr je sice poměrně velký, ale špatně přístupný a využitelný - široké podběhy.