Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1.9

“kvalitní a dlouhodobě spolehlivé auto s ověřeným motorem, leč pro dnešek již s trochu zastaralou výbavou a projevem”
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: TDI 
  • Stav km při koupi: 276 000 km 
  • Stav km nyní: 276 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Klady:
prostorný kufr
nízká spotřeba ve městě, mimo město i na dálnici
přijatelný komfort ve voze (sedačky, autoklima, elektrika oken, zrcátak apod., tempomat, palubní počítač atd.)
přehledná palubní deska
dobře zpracované materiály
celkem dobrý tah motoru
solidní zpřevodování pro jízdu dle předpisů
imobilizér a dálkové ovládání
ideální na ježdění po dálnici dle předpisů
dostupné náhradní díly
celkem spolehlivý motor

Zápory:
hlučnější motor
znatelný turboefekt
nesedí mu nízké otáčky, zabírá až tak od 2 000 - 3 500 a pak zase vadne
nehodí se do města
špatný výhled vzad pro parkování
zadek je méně stabilní a trochu ujíždí
málo místa na nohy na zadních sedadlech
chybí moderní výbava (navigace, parkovací senzory, kamera, stop and go apod.)
jen pětistupňová manuální převodovka
horší řazení zpátečky (plete se s jedničkou)
vyšší riziko krádeže


Octavii mám krátce, zatím se s ní učím spíše jezdit, ale je to poměrně pohodlný a spolehlivý vůz, horší je sice podvozek a odpružení díky opotřebeným tlumičům a nápravě, ale jinak jezdí docela dobře. Motor trpí turboefektem a na nízké otáčky nezabírá, ale nad 2 000 otáček za minutu získává velmi dobrý tah a nebrání tak ani při ne moc vysokém výkonu pohodlné dynamice a předjíždění bez nutnosti vytáčení motoru a podřazování. Motor navíc není na špatnou naftu tak náchylný jako common raily, ovšem zase nevyniká kultivovaností a plynulostí chodu a ani hluk není moc nízký, tradiční traktor, to však vyrovnává velmi dobrou spotřebou a nízkými provozními náklady. Bohatá dostupnost dílů je výhoda, ale taky nevýhoda, neb se tím stává terčem zlodějů a nenechavců.

Ovládání by mohlo být intuitivnější a s menšími možnosti přešáhnutí či přecvaknutí, ale to bych toho chtěl asi moc. Řazení je spolehlivé, jen se špatně řadí zpátečka, která je nebezpečně podobná řazení jedničky jen s rozdílem zmáčknutí, též parkování bez parkovací kamery je docela oříšek a chce dobrý odhad.

Silné stránky

nízká spotřeba
prostorný kufr
dobrá kvalita plastů uvnitř
bohatá výbava
celkem dobré řízení
přijatelný tah motoru
spolehlivý motor
dostupné náhradní díly
velký výběr servisů

Slabé stránky

méně místa na nohy na zadních sedadlech
hlučný motor
turboefekt motoru
zájem zlodějů a nenechavců
chybí moderní prvky bezpečnosti a výbavy
horší chování podvozku v zatáčkách
uletující záď
nepříjemně zvolené řazení zpátečky
okoukaná image auta

Závady a opravy na autě

zatím jen seřízení geometrie nápravy, ale jinak je u něj plno nedostatků, vypadávající část tlačítek, zlobící tlačítko blokace oken, nefungující žárovka, špatné tlumiče a poškození nápravy, ale jezdit se s tím zatím dá solidně
<
Přejít na standardní verzi stránky »