Zavřít recenzi

Fiat Dobló 1,9D

“Se silnějším a spolehlivějším motorem by to byl velmi dobrý pick-up.”
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: diesel 
  • Stav km při koupi: 180 000 km 
  • Stav km nyní: 230 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 5.2
Prostor tohoto pick-upu je perfektní. Na vůz této konstrukce jsme velice spokojeni s jeho jízdími vlatnostmi, i když při vyšší rychlosti nad 100km/h trochu plave, při manévrech a v zatáčkách je perfektní. Výborné brzdy.
Za přímo špatné považujeme manuální stahování oken. Jednak se hodně špatně drží a ještě je otáčení opačné, proti všem jiným autům.
Jako u všech fiatů, které jsme kdy poznali, i tady zlobí všechny zámky všech dveří. Zamknout i odemknout je někdy jen pro trpělivé.
Motor je pro současnost naprostou katastrofou a myslím, že jí byl i v roce výroby. Slabý, bez zátahu a vzhledem k tomu velká spotřeba. Líná a suchá akcelerace i na jedničku nebo na dvojku. Při rozjezdu na křižovatce vám ukáže záda i Škoda 105 a to je na rok 2011 pro silné nátury. Pátý převodový stupeň je krátký. Už ve 110km/h slyšíte, že motor je na pokraji sil, protože na naftu už má dost vysoké otáčky. Kdyby byl ale převod delší, asi by s ním už vůz nebyl schopen akcelerovat ani na rovince.
Spojkový pedál moc silný. Při zacouvávání ke skladu musím několikrát vyřadit, abych dal spočnout levé noze.
Řízení bezva. Silný posilovač - volant má málo otáček. Při přesednutí z jiného vozu v tomto na prvním kilometru několikrát zatočím víc, než chci.
V zimě i na dlouhé cestě přes 100 km jsme v autě mrzli a za jízdy zevnitř otírali zamlžené okno. Nezatopí a nezatopí.

Silné stránky

Nákladový prostor
Řízení
Stabilita při manévrech a v zatáčkách

Slabé stránky

Motor
Stahování oken
Zámky
Velká spotřeba vzhledem k výkonu
Časté poruchy ovladačů čehokoliv
Velmi slabé vytápění v zimě

Závady a opravy na autě

Běžné věci. Mezi náročnější poruchy patřila prasklá poloosa. Naštěstí k tomu došlo při rozjezdu z křižovatky. Další problém v podstatě nekončící je cukání při udržování stále rychlosti cca 50 - 60km/h.
<
Přejít na standardní verzi stránky »