Zavřít recenzi

Volkswagen Transporter 2,5 TDI 128kW

“Zklamán kvalitou. OD VW jsem čekal daleko víc. ”
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 1 km 
  • Stav km nyní: 200 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 5.6
Když auto jede a nemá zrovna nějakou závadu, pak asi nemá konkurenci. Pěkné, reprezentativní, rychlé a pohodlné, perfektní variabilita a prostornost.
Bohužel se spolehlivostí je na štíru. Závad je velká spousta, což zmíněné klady velmi degraduje. Drahé díly a servis, každá návštěva autorizovaného servisu, to jsou zpravidla desetitisíce. Některé závady už ani neřeším, jen ty zásadní.
A to s autem zacházím velmi opatrně, aby mi vydrželo. Motor nevytáčím, nepřetěžuji. V zimě poctivě předehřívám nezávislým teplovodním topením. Jezdím zpravidla do 2600 ot. Spotřeba takovým stylem jízdy se pohybuje na rozumných 8-9 litrech/100km.
Doporučuji přečíst recenzi Světa motorů, č.34 z roku 2010 s názvem "Věci se mění", v narážce na propad kvality T5, v porovnání s nezničitelným T4.

Silné stránky

Variabilita
Prostornost
Vzhled

Slabé stránky

Spotřeba oleje
Choulostivý na zacházení
Provrzávání dveří a sedadel
Drahé ND
Koroze zadních dveří

Závady a opravy na autě

- od počátku problémy s přední nápravou, vozidlo táhne k pravé straně, mnohokrát reklamováno, z počátku pokusy o vyřešení, proběhla i výměna řízení a dalších dílů, pak reklamace zamítnuty, 2 znalecké kladné posudky.

- těsně po záruce odešel ovladač DO.

- poměrně velká spotřeba oleje: 0,5l každých 5 tis. km

- v 90 tis. km odešla vodní pumpa, nešla vymontovat standardním způsobem, nakonec z toho byla sedmidenní oprava, kdy musela ven jak převodovka a nakonec i komplet vlastní motor!
Současně s tím výměna spojky klimatizace, spojkového ložiska, výměna kloubů a dalších drobností. Cena opravy skoro 80 tis. Kč, naštěstí se k tomu importér postavil kladně (!) a uznal to jako záruku, platil jsem tak "jen" 26 tisíc.

- zatékání do posuvných dveří

- jednou za čas motor jede "bez turba", nutné vypnout zapalování a znova nastartovat, pak OK. V chybových hlášeních ŘJ o tom ani zmínka

- místy se "poblázní" přístrojovka, taková malá diskotéka, po resetu vše OK.

- koroze zadních dveří, kolem stěračů a pod osvětlením RZ. Řeším s prodejcem reklamaci, první pokusy o nápravu se minuly účinkem, prý mi to importér neuzná. Zřejmě mě čeká soudní cesta.

- nesouměrné sjíždění zadních i předních pneumatik. Geometrii dělám skoro každý rok.

- centrál posuvných dveří často stávkuje, dveře nejdou otevřít i přes opakované pokusy.

- zpětný chod jde řadit velmi ztuha, řešeno v záruce, bez zjevného výsledku.

- posuvné dveře i sedadla často nepříjemně vrzají, řešeno v záruce, opět bez výsledku.

- ve 180 tis. km únik náplně klimatizace, několik marných pokusů o opravu, nakonec výměna části klimatizačního potrubí k druhému výměníku topení - 20 tis. Kč. Potom už OK.



<
Přejít na standardní verzi stránky »