Volkswagen Transporter 2,5 TDI 128kW
“Zklamán kvalitou. OD VW jsem čekal daleko víc. ”
- Rok výroby: 2004
- Typ motoru:
- Stav km při koupi: 1 km
- Stav km nyní: 200 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Průměrná spotřeba: 9 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Když auto jede a nemá zrovna nějakou závadu, pak asi nemá konkurenci. Pěkné, reprezentativní, rychlé a pohodlné, perfektní variabilita a prostornost.
Bohužel se spolehlivostí je na štíru. Závad je velká spousta, což zmíněné klady velmi degraduje. Drahé díly a servis, každá návštěva autorizovaného servisu, to jsou zpravidla desetitisíce. Některé závady už ani neřeším, jen ty zásadní.
A to s autem zacházím velmi opatrně, aby mi vydrželo. Motor nevytáčím, nepřetěžuji. V zimě poctivě předehřívám nezávislým teplovodním topením. Jezdím zpravidla do 2600 ot. Spotřeba takovým stylem jízdy se pohybuje na rozumných 8-9 litrech/100km.
Doporučuji přečíst recenzi Světa motorů, č.34 z roku 2010 s názvem "Věci se mění", v narážce na propad kvality T5, v porovnání s nezničitelným T4.
Silné stránky
Variabilita
Prostornost
Vzhled
Slabé stránky
Spotřeba oleje
Choulostivý na zacházení
Provrzávání dveří a sedadel
Drahé ND
Koroze zadních dveří
Závady a opravy na autě
- od počátku problémy s přední nápravou, vozidlo táhne k pravé straně, mnohokrát reklamováno, z počátku pokusy o vyřešení, proběhla i výměna řízení a dalších dílů, pak reklamace zamítnuty, 2 znalecké kladné posudky.
- těsně po záruce odešel ovladač DO.
- poměrně velká spotřeba oleje: 0,5l každých 5 tis. km
- v 90 tis. km odešla vodní pumpa, nešla vymontovat standardním způsobem, nakonec z toho byla sedmidenní oprava, kdy musela ven jak převodovka a nakonec i komplet vlastní motor!
Současně s tím výměna spojky klimatizace, spojkového ložiska, výměna kloubů a dalších drobností. Cena opravy skoro 80 tis. Kč, naštěstí se k tomu importér postavil kladně (!) a uznal to jako záruku, platil jsem tak "jen" 26 tisíc.
- zatékání do posuvných dveří
- jednou za čas motor jede "bez turba", nutné vypnout zapalování a znova nastartovat, pak OK. V chybových hlášeních ŘJ o tom ani zmínka
- místy se "poblázní" přístrojovka, taková malá diskotéka, po resetu vše OK.
- koroze zadních dveří, kolem stěračů a pod osvětlením RZ. Řeším s prodejcem reklamaci, první pokusy o nápravu se minuly účinkem, prý mi to importér neuzná. Zřejmě mě čeká soudní cesta.
- nesouměrné sjíždění zadních i předních pneumatik. Geometrii dělám skoro každý rok.
- centrál posuvných dveří často stávkuje, dveře nejdou otevřít i přes opakované pokusy.
- zpětný chod jde řadit velmi ztuha, řešeno v záruce, bez zjevného výsledku.
- posuvné dveře i sedadla často nepříjemně vrzají, řešeno v záruce, opět bez výsledku.
- ve 180 tis. km únik náplně klimatizace, několik marných pokusů o opravu, nakonec výměna části klimatizačního potrubí k druhému výměníku topení - 20 tis. Kč. Potom už OK.