Zavřít recenzi

Mazda 626 2.0, 85 kW

“Pěkné, pohodlné, prostorné auto, ale příliš náročné na údržbu a opravy”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: FS 
  • Stav km při koupi: 194 500 km 
  • Stav km nyní: 215 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

2
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 5.2
Auto je pohodlné, prostorné, pěkné zvenku i vevnitř. Výkon auta je dostatečný i když 85 kW na dvoulitr není žádné závratné číslo, ale když při 70 km/hod zařadíte dvojku, tak je zrychlení velmi slušné a dvojka se dá vytočit až do 110 km/hod. V zatáčkách by auto mohlo sedět lépe, např. na technické trati jsem neujel fabii i přesto, že mi v každé zatáčce hvízdaly gumy a jel jsem na doraz. Ale dobrý podvozek dělá své a nenahradíte ho ani výkonem. Brzdy jsou dobré, vpředu i vzadu jsou kotouče a brzdný účinek je dostatečně velký. Trochu problémy jsem měl s váhou auta, do zatáček je potřeba najíždět opatrněji, auto se díky vysoké hmotnosti hrne ze zatáčky rovně ven (vysoká nedotáčivost). Spokojený jsem se spotřebou, při mém svižném stylu jízdy se skutečná spotřeba pohybuje od 7,0 litru v létě po 8,1 litru v zimě, což jsou hodnoty, které nedosahoval ani favorit s motorem 1,3 a výkonem nějakých 40 kW.

Bohužel tento typ auta trpí často na následující závady - opotřebení pístních kroužků a gufer ventilů (vysoká kouřivost motoru), zadírání čepů zadních brzdových třmenů, nefunkční ruční brzda, nefungující klimatizace (díky vadnému kompresoru), zanášení škrtící klapky (kolísání otáček při volnoběhu), nutná častá výměna žárovek tlumených světel. Díky tomu si příště raději koupím jiné auto. Moje předchozí auto - toyota carina, to bylo úplně jiné kafe.

Silné stránky

pěkný vzhled
pohodlí
nízká spotřeba
příjemné jízdní vlastnosti

Slabé stránky

silná koroze karosérie
nutná častá údržba a opravy
časté technické závady
relativně drahé náhradní díly

Závady a opravy na autě

Hned po koupi výměna pístních kroužků a gufer ventilů, výměna svíček, filtrů, rozvodového řemene a drážkových řemenů, výměna všech brzdových destiček, oprava zadních brzdových třmenů. Nutná ještě výměna lanka ruční brzdy, doplnění klimatizace, výměna kabinového filtru, palivového filtru a převodového oleje. Rovněž spínací skříňka má asi špatné kontakty, protože auto často nastartuje až po více pokusech.
<
Přejít na standardní verzi stránky »