Zavřít recenzi

Volvo V40 1.9 TD

“Volva se mi vždy líbila, ale zamiloval jsem se až díky svým zkušenostem s mým vozidlem”
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 127 000 km 
  • Stav km nyní: 253 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 8.4
Vzhledem k tomu, že auto mám poměrně už hodně dlouhou dobu, myslím si, že mohu tak trochu bilancovat.
Ze začátku jsem hlavně opravoval závady, které byly na autě po předchozím uživateli. Auto byl dovoz z NL a zjevně sloužilo jako služebák. I přes výčet závad, jejichž opravu jsem řešil spíš v neautorizovaném servisu, musím říci, že proti ostatním vozidlům, jejichž historii jsem měl možnost pozorovat, moje Volvo bylo vždy vůči mne maximálně ohleduplné a šetřilo mou kapsu.
Při delších trasách po dálnicích apod. jsem se se spotřebou pohyboval i mírně pod 5L/100km, ale je fakt, že s respektem k postupnému stáří vozidla, jsem jej šetřil.
Volvo mě nikdy nenechalo někde u silnice, od koupě jsem na něm neřešil např. výměnu výfuku apod.
Naštěstí první zjištěná závada, krátce po koupi, byla na dlouhou dobu také závadou poslední.
Loni byla nemilým překvapením, které jsem musel řešit, porucha na klimatizaci. Díly na kompresor klimy nebyly zrovna levnou záležitostí. Ale každý, kdo si kupuje auto trochu "zajímavější" značky, musí počítat s tím, že náhradní díly (hlavně ty originální) nebudou srovnatelné s méně prémiovými značkami vozidel.
Jinak - co se týká komfortu - nesrovnatelně proti mým předchozím zkušenostem, jak s mými vozidly, tak i se služebáky. Samozřejmě - interiéru by bylo možno hodně věcí vytknout, ale určitě bych neřekl, že je podprůměrný.
Co mi trochu vadilo, byl zmenšený kufr kvůli odpružení zadních kol, ale když jsem Volvo kupoval, věděl jsem, do čeho jdu.
Co Vám asi každý potvrdí: naprosto bezkonkurenční sedačky...
No - asi končím s popisem - nejvýstižnější je, že i přes špatný začátek naší známosti, jsem byl s Volvem V40TD zcela a naprosto spokojen. S 66kW motorem to nebyl žádný trhač asfaltu, spíš pohodový rodinný vůz a tak spolehlivost, komfort, nakonec i ekonomičnost vozidla - naprostá a bezvýhradní spokojenost.
Rozhodně bych nikdy nesrovnával tento konkretní typ Volva s BMW, Audi, Mercedesy apod. (ale já také nejsem žádný závodník, pro kterého by přehnaný výkon motoru byl hlavním kritériem), ale troufám si říci, že Octavie z té doby jsou pro mě v hierarchii vozidel o dost níže. A dá se říci, že Volvo mělo v leččems navíc i proti zmiňovaným prémiovým značkám. Ale to víte: vše je otázkou priorit.
Bohužel, díky stáří vozidla a najetým kilometrům, se momentálně svého Volva musím vzdát. Další vozidlo je již spíše "sňatek z rozumu". Největšími nepřáteli mého rozhodnutí vyměnit naše rodinné vozidlo jsou má manželka a tříletá dcerka, které o prodeji našeho domácího miláčka nechtějí ani slyšet.
Ale rok výroby 1998 a přes 250.000 natočených, byť pohodových kilometrů, jsou údaje, které mluví za vše.

Silné stránky

Spolehlivost
Komfort
Spotřeba
Užitná hodnota

Slabé stránky

Zpracovani interieru
Drazsi nahradni dily
Mensi vyskyt techto aut na ceskych silnicich
Financne narocnejsi rozmer pneu 195/55/15

Závady a opravy na autě

Při koupi olej ve vodě - těsnění pod hlavou
Výměna kompresoru u klimatizace (r.2010)
130000 výměna ložiska na spojce.
130000 brzdové kotouče.
Jinak běžná údržba po 10000km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »