Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1,9TDI

“Držák s nízkou spotřebou, velkým kufrem a pár slabinami”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru: 1,9TDI 
  • Stav km při koupi: 164 000 km 
  • Stav km nyní: 230 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.2
Škodu octavii jsem si pořídil na začátku roku 2009.
Měj jsem v merku i jiné značky např. Hondu, ale nakonec jsem dal na doporučení kolegy jehož otec je automechanikem již 40 let a TDIčko na mé trasy doporučoval. Druhým důležitým důvodem bylo to, že kamarád má obchod s autodíly na škodovky a slevy mi byly nabídnuty již před koupí.

Auto mělo najeto prý poctivých 168000Km, ročník 2003 s bídně vedenou servisní knížkou. Vizuálně na první pohled vypadalo vpořádku až na pár oděrek,
a vad na karosérii.
Motor klapal jak měl. Zajeli jsme před koupí na technickou stanici, kde zjistili špatně funkční zadní bubny a urvaný spodní kryt motoru, jinak stav podvozku zhruba odpovídající kilometrům. Měřením laku se zjistilo přelakování zadní části kufru a kousku střechy-kdoví majitel měl auto necelé dva roky a o ničem nevěděl.
Za auto jsem dal v té době 140tis korun. Což bylo pro mne dost peněz, tak jsem si vzal půjčku na 3 roky - čili se všemi přeplatky a úroky auto vyšlo na 170tis korun.
Auto jezdí dobře a úsporně. Do 80km/h je celkem svižné, pak už 66kW nestačí - obzváště při obsazení více než dvěma osobami. Od pořízení nefungovalo naklápění a vyhřívání pravého zrdcádka.
Kufr je skvělý - bez zadního plata skoro nafukovací.
Podvozek by mohl více tlumit silnice země české - ale tlumiče mají už taky něco za sebou. Spotřeba do 5 litrů je perfektní. Dálniční trasy s lehkou nohou a 100km na tachometru za 4 litry - ale jen s Vervou Diesel(ale není verva jako verva,
nejlepší je v Rožnově p. Radhoštěm). Posed za volantem je velmi dobrý, ale né dokonalý. Na zadních sedadlech se to dá vydržet-jsou o poznání tvrdší. Kupodivu se
za volantem mé O1 cítím lépe než na volantem firemní O2 - tam to bylo trochu stísněné.
Ve 190tis auto náhle přestalo zcela táhnout - bylo prokousané ovladání sání a turba - kuny jsou pěkné mršky.
Oleje si nevezme ani kapku výměna probíhá co 15000, leju tam 10W40 liqui molly. Filtr paliva měním co druhou nebo třetí výměnu
oleje, obzvláště před zimím obdobím. Spodní kryt motoru jsem měnil už dvakrát už mě to pěkně štve, ten první jsem zlomil v zimě o zmrzlou hlínu.

Silné stránky

spotřeba
kufr
motor
řazení

Slabé stránky

spodní kryt
podvozek by mohl být lepší
nutná výměna rozvodů
hluk motoru

Závady a opravy na autě

168tis - rozvody a filtry preventivně, spodní kryt motoru
170tis - žhaviče
180tis - přední ložiska následně vadné pravé čidlo ABS
190tis - zadní bubny
195tis - stahovačka okna
198tis - čidlo teploty, kaplička na palubní desce

Jakmile se opotřebily původní desky nastaly problémy s brzdami
200tis - spodní kryt motoru, nové brzdové desky Lucas, kotouče původní zvlnění po 500km
203tis - nové kotouče Lucas, zvlnění po 2000km
209tis - stočení kotoučů, zvlnění po 2000km
213tis - nové kotouče a desky ATE, výměna původního akumulátoru
230tis - levé čidlo ABS
<
Přejít na standardní verzi stránky »