Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz mám chvíli, takže nyní bez spolehlivosti.
Vůz jsem zakoupil jenom proto, že bydlím nyní na místě, kde se bez "všehrabu" nedostanu na sněhu z baráku. Měl jsem velké dilema při koupi mezi Subaru Outback a Volvem. Na japoncích jezdím už pěknou řádku let a vím jak moc jsou to spolehlivá auta. A hlavně ten božský Symetrical Drive" , Jenže Volvo je jedna ze značek, kterou jsem chtěl vyzkoušet a zvítězil interiérem a výbavou na plné čáře. tak doufám, že jsem nešlápl do h.... Podotýkám že nemám XC70 ale klasickou V70 AWD. Je to typické auto které v dnešní době nikdo moc nechce. Ale jelikož naběhám cca 10-15 tis. km/rok tak je to auto přesně pro mne. Obsah 2.521 (spadá ručením do 3.0L ps. pojistil jsem ho za 4.200,-/rok). Za směšných 120000,- je po prvním majiteli, firmě, český návod, serviska, nikde ani škrábanec. Kompletní výbava vč. paměťové sedačky... Jaké bylo pro mne příjemné překvapení, když jsem obdržel fakturu od původní firmy i s DPH. Jsem plátce, takže pořizovačka za 100.000,- Kč.
Jízdní vlastnosti
Motokára Subaru to samozřejmě není. Je to pohodlná plavná jízda, ovšem bez náklonů. Je to první auto v mém životě, které mě nenutí mu šlapat za krk. Dát na tempomat 120 km/h a jen se kochat, naprosté ticho. Ticho i při 200. Prostě takovej aristokrat. Překvapilo mě, jak je Volvo nízké. Fabia, Yaris, a spoustu jiných má hranu oken na křižovatce výš než já.
Motor/převodovka
Benzín 2.521, 209 koní turbo, 5-válec. Díky turbu vůz táhne od volnoběhu. Převodovka je 5 st. automatická, nemá však možnost řazení +/-, to mi nevadí. Při dálniční jízdě 130 km/h motor točí nějakých 2500-2600 otáček. Jízda na velké vzdálenosti a rychlé přesuny je asi to co tomuto autu nejvíc sluší, to i spotřeba padá rapidně dolů.
Spotřeba
9-10 venku, 11-12 kombi, 13-14 extrém po městě teď za mrazů, 3 km do školky, 2 km do práce, kolony. Vzhledem ke km které za rok na jedu mě ta vyšší spotřeba nevadí. A vzhledem ke směšné pořizovací ceně (za to nemám ani zánovní Fábii - o výbavě nemluvě) se mě i rentuje, to mám spočítaný. To samé Volvo v naftě bylo min. o 45.000,- Kč dražší, a na chrochtáky stejně nejsem.
AWD
Haldex II. generace, zatím funguje dobře. Je samozřejmě znát malinké zpoždění než se sepne. Snad se to nepokazí (jeden z důvodů proč jsem chtěl Subaru).
Komfort
Z toho jsem opravdu nadšen. Sedačky volvo byly vždy A1. Můj kamarád měl tu hranatou V70 a už v ní jsem pochopil jak má být tvarovaná sedačka. Nikdy jsem nechápal proč se u vozů SAAB a Volvo chválí hlavové opěrky, teď už to chápu.....těžko popsat. Ovšem z čeho mám největší radost je pocit bezpečnosti v tomhle Volvu. Ta vyšší spotřeba za to fakt stojí. Cca před 15 roky jsem byl svědkem čelní srážky Volva (tuším 940 kombi) a Formana. Ve škodovce 4 mrtví na místě, řidič Volva si dal jen hlavou o čelní sklo, volant nevím (asi nebyl tehdá airbag).
Silné stránky
Silný motor
Bezpečnost !!!
Bezpečnost
Pocit festovní ho vozu :)
Vcelku dobrá spotřeba (mimo město)
Ticho
Skvělé standardní ozvučení, hledal jsem woofer...
Pohodlí
Věřte nebo ne, dobré ceny ND
Přehledný kokpit, logické uspořádání
Slabé stránky
Vyšší pojistka (2.521 ccm)
Děšťový senzor brání ve výhledu na semafor, musím
se trochu vyklonit do prava, když stojím na čáře
Vyšší spotřeba (město)
Tempmat se musí po kadém startu zapnout na volantu
Kufr veliký ale s malou výškou podlaha-roleta -AWD
Výko kufru by mohlo být elektrické