Zavřít recenzi

BMW 325 325 i e 36

“Spolehlivé výkonné auto, které je pro moji osobu jako dělané”
Foto 1 / 7
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru: M50 
  • Stav km při koupi: 271 000 km 
  • Stav km nyní: 273 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.2
Opět sedím u nové recenze. 325 Td odjela na Ukrajinu :), budiž jí tam země lehká. Zřejmě bych měl vysvětlit, proč odešla. Zaprvé-VÝKON, 325 td už mne prostě neuspokojovala, navíc potřebovala nutné investice, což už se mi dotoho nechtělo vrážet, jelikož jsem podvědomě tušil že půjde pryč. Okolí mě pomalu začíná mít za blázna jelikož poseldní dobou se u mne auta neohřála zrovna dlouho, a u každěho bafora prohlašuji, že si ho nechám na 100 % :-D. Mimochodem víte že znak BMW není odvozen od vrtule jak je obecně rozšířeno a není to pravda? :-) je o tom takové pěkné video na stránkách BMW :-)

Celá koupě byla hurá akce. Okolo třetí ráno, jsem brouzdal po internetu, klasicky procházejíc inzeráty. Hlavou se mi honilo bůh ví co(možná tak 2-3 piva), ale bylo jasné, že nic jiného jak BMW to nebude. (Jsem bohužel ztracen, pohlcen kouzlem těchto aut :) . Dále bylo jasné, že to bude trojka, tříca je už moc stará a e 46už drahá :). Mezi šroty za 20-30 tis jsem nic nenašel, proto jsem postupoval dále. Najendou jsem náhodou narazil na BMWklubu na 325i. Pak to šlo ráz na ráz, td ještě ten den odjelo(z čehož jsem byl nadšen) a jel jsem se podívat na 325i. Bohužel majitel měl čas až večer, což znamenalo tmu. Co si budeme povídat kupovat auto za tmy je napytel. Nakonec jsem ji prolezl, téměř vše se mi zamlouvalo, proto jsem ji další den odvezl.

Cesta domů byla dlouhá 150 km. Ale věřte mi, že nikdy jsem si víc neužil jízdu než nyní. Obrovský rozdíl výkonu oproti TD byl pro mne ohromující. A musím se přiznat, cestou jsem si musel i dvakrát zvednout ego :). Fungující klima, vyhřívané sedačky, podvozek ok(až na jedny siláče), v kůži krásný interiér(až na řadičku- ta už je vyměněna), jeden blatník v základní černé po lehkém ťukanci. Nekompletní M-paket (lišty, nárazníky, řadička, zrcátka). Auto je dále snížené, vypadá to pěkně ale pro mne je to celkem nanic (na vysočině bývá hodně sněhu a asi ani nevyjedu ze dvora) .

Auto jsem zhruba představil,E 36 je nadčasové auto, ať si kdo chce co chce říká podle mě je "sexy" :D Přehledná přístrojovka, nic není daleko, pěkně provedené plasty(nemohu říct že nevrže, jelikož kdo má e 36 v kůži ví o čem mluvím-ta prostě vrže a tapecy také) Sedačky jsou pohodlné a člověk do nich doslova zapluje.U e 36je notoricky známé odchlipování čalounění na tapecu dveří, to se naštěstí v mém případě nekoná nikde. Vnitřní prostor je pro mé potřeby velice dostačující. Hodnotím převážně přední sedadla, jelikož vzadu opravdu nejezdím:). Na zadních sedadlech je prostoru pro nohy habaděj, nicméně osoba okolo 190cm a více by asi měla již problém s tím, že by se hlavou dotýkala střechy(vzadu). Sériové repro hraje i po 18ti letech velice dobře, v tomto směru nejsem náročný, proto hodnocení nechám na jiných. Absence tempomatu u mého vozidla mne příliš netrápí, jelikož dálnice nevyužívám vůbec a nevím, kde jinde bych měl pro něj využití. Co se mi však líbí nejvíce je takzvaný střední BC (takový palubní pc). Tato věc disponuje funkcí check control, což znamená, že auto vám samo řekně, že vám nesvítí ta či ona žárovka, je třeba dolít kapalinu atd. Pokud někdo stále jezdíte s Hanzem(rozuměj kafrá to na mě německy) lze to přenastavit na Angličtinu :) Tato věc u takto starého auto je něco, aby ne v roce 1993 stála 325i OD 14 300 liber...

Přesné řazení(pokud není vylítaná) spolu se sametovým chodem 6tiválu je bomba. Co je však u výkonného auta důležité jsou brzdy. Ty v případě e 36 jsou skvělé. Kotouče vzadu i vpředu, dostatečně výkonné, dle mého názoru by ubrzdily i větší vozidlo. Rekce na stlačení pedálu je mi jak šitá na míru.

Nezvykem byla v prvním dnu tuhost spojkového pedálu(není na vině žádná závada) Nakonec jsem si na tuto věc zvyknul a vpodstatě ji nevnímám.



On hlavně ten celý motor je bomba. Tichý kultivovaný chod, lze na něj položit desetikorunu na hranu a vytočit motor bez toho aby spadla. Nebere ani kapku oleje, který je navíc stále čistý. Konkrétně můj motor má "nalítáno" 130 tis. km, byl vyměněn. Má zátah již od začátku ale ten pravý kopanec nastane po překročení hranice 3500-4000 otáček, najendou se motor probere naplno a ukáže co umí. Nejlepší agregát co jsem kdy měl.

Bohužel abych jen nechválil, druhý týden odešla dvojka na převodovce. Rozebírat a zkoumat co se poto nemělo smysl, proto jsem sehnal převodovku z 3.0 s větší hardyspojkou a kardanem. Opravu jsem nechal udělat v servise, jelikož sám jsem neměl čas a hlavně pořádně kde to nyní v chladu udělat. Oprava vyšla s cestou pro převodovku, prací, převodovkou,kardanem,hardynou a olejem na 6000 tis kč, což považuji za OK. Je na lemech vzadu lehce chycená, klasicky jsou místa u zvedacích puku chycená, dále řidičovy dveře dole. Nic extra, rez celkem ne závažná. Tekl domek termostatu, termostat byl KO. Svíčky byly KO, olej pro jistotu vyměněn.

Na autě jest trochu tuzingu. 4 ks neonu uvnitř(naštěstí nejsou vidět), co mne štve více, jsou ledky vedle světla interiéru, ale zase to není tak děsivé. Nejvíc ošklivá byla ale hlavice řadící páky. Jelikož to byl hliník, tak studila jak blázen a vyloženě se mi v autě nelíbila. Bohužel byla přilepená dvousložkou, takže vyndat jí byl problém, musel jsem použít flexu! Nyní je tam kožená replika Mkové.

Jízdní vlastnosti jsou skvělé. Tyhle auta nemají konkurenci(poměrem cena vs to co dostanete) Pokud hledáte pohodlí, mrkněte na jinou řadu nebo jiné auto, tohle není pohodlnej francouz. Je to spíš takový dravec, avšak komfortu si člověk mých nároků užije také. Někdy mám pocit, že mi v bmw udělali auto na míru. Pokud budete mít konkrétní dotazy ptejte se, jinak myslím, že nemá smysl dále rozebírat tuto problematiku. Pokud potřebujete jet rychle, můžete, pokud chcete jet piánko, proč ne. Je však nutné počítat s velkým % lidí, co si vaším předjetím asi zvedají ego či co. Pojet se bávem jen tak vklidu je nemožné, jelikož vám zachvíli na záda dýchá kdejaký vrak, který svým manévrem předjíždění ohrožuje jak sebe tak vás, jen proto, že prostě s fáčkem trhnu BMW. (samozdřejme to nedělají všichni jen mě to štve, a stává se to často)

Autí přitahuje pozornost, zvuk je neskutečně nádherný (jedná se o sériový výfuk origo BMW skoro ve 100% stavu) Množství lidí otáčejících se za tímhle povozem je celkem velké. Nedivím se. Bohužel přitahuje i individua s klíčkem, co objedou lak nebo ukradnou znak, nevím proč. Přitom jejich cena je směšná, levnější pomalu jak oktávka 1 gen. Ze třech baforů co jsem měl mi dva objeli klíčkem, rozbili čelní sklo a ukradli znak 2x . Tohle už si taky svoje zažilo, kapota nese známky klíčku :-(

Zatím najeto okolo 1500 km(nyní nevím přesně) auto mě baví, jsem sním spokojen.

Spotřeba jest pro mnoho lidí důležité téma. Pokud je pro vás 8l/100 km hodně, děkujeme za zájem o 2.5l R6 a můžete pokračovat do jiné sekce. Reálně jezdím za 8-14l , záleží na stylu jízdy, trase atd, však to znáte. Hodně lidí mi říká, že jsem blázen, že je to moc a nanic. Mě je jedno, že tamhle Franta z Prčic jezdí s oktávkou za 5 l , ať si jezdí. Raději se dvakrát týdně projedu tímhle a zbytek pojedu autobusem, než jezdit pořád v autě co nejede a nemá pro mne důležité vlastnosti.

Samotnou kapitolou je nářadí v kufru, nikdy jsem neměl komplet nářadí :D. Proboha proč to všichni rozkradou než to prodají, chybělo mi dokonce i tažné oko:-D, kčemu to komu je nepochopím. Poprvé mám v BMW originální trojúhelník který v autě zůstal, neuvěřitelné :-)

Pokud jste došli až sem, děkuji za pozornost. Jako bonus ještě přidám pár rad na co si dát pozor:

Při koupi E 36 obecně- rez, okolo zvedacích bodů, lemy, zadní víko pod značkou, blatníky, prahy obecně. Pozor na cvakající vanos (viz youtube- je tam plno videí jak to má a nemá znít) Dejte pozor na rok výroby vs motor co je v autě, hodně se přehazovaly. Dle vin se dá zjistit v BMW výbava a info o autě. Pozor na bořené kusy a bývá jich hodně (zkontrolovat nosníky, podlahu kufr atd) Ručky bývají KO. Následně klasické věci co se kontrolují u ojetých aut v případě dotazů mne kontaktujte.

Silné stránky

motor
nadčasovost
podvozek
výbava
spolehlivost

Slabé stránky

nic moc nenaložíte
nedá se v tom pořádně spát
Spotřeba-pokud se šlápne:)

Závady a opravy na autě

Odešla dvojka na převodovce- převodovka z 3.0l včetně kardanu větší hardyny a práce dohromady za 6000Kč

Termostat

Dále spotřební věci- olej, filtry, pneu, stěrače, fridex atd..
<
Přejít na standardní verzi stránky »