Zavřít recenzi

Renault Megane 1,6

“Po vychytání much už je to spolehlivý dostavník.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: K7M7 
  • Stav km při koupi: 108 340 km 
  • Stav km nyní: 135 582 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 6.4
Slyšel sem i o horším a závažnějších závadách těchto aut, který mě snad nepotkají. Stačí se trochu starat a dá se spoustě věcí předejít.

Silné stránky

Pohodlí, celkem živej motor

Slabé stránky

elektrika

Závady a opravy na autě

Jéééé těch bylo. Auto bylo sice od známýho stejně jako předchozí Š.Favorit (ten je u přítulkyně), takže vymazlenej vůz. Bohužel závady nikdo netuší a auto je plný elektriky, tudíž příležitosti k poruchám. Začal sem brzdama, ale o těch sem veděl a měnil sem sám (destičky, kotouče) rozvody sem nedělal na nich bylo 16 000km a dva roky. První rok co sem auto měl jezdilo v pohodě až na občasné zdechnutí za tepla a kolísání otáček. To ani v renualtu nevěděly co s tím,ale jezdilo to. Občas sem kopil nějakou maličkost jako všelijaky plastovy zapadky a držáky např. tyčky co drží kapotu takže prkotiny a vyměnil sem všecky žárovky venkovní. No a po roce to začlo. Po dojetí s cesty přestala jít zpátečka.Utrhlo se lanko a z vrakáče takovýhle věci neberu, takže nová řadička. Pak asi po třech měsících sem měnil svíčky, chlad.kapalinu a pár maličkostí. Ujel sem asi 300km a po dojetí z cesty sem to zaparknul u přítulkyně a za dva dny sem chtěl odjet a už sem neodjel. Byla zhnilá kabeláž k ŘJ (už delší dobu,ale asi to už udělalo nějakej kraťas a to byla konečná, někde tam nateklo,nejspíš to souviselo s tím zdecháním za tepla a kolísáním otáček) takže výměna kabeláže,snímače na převodovce a vyčištění odtíkacího kanálku. Pak po nějaké době odešel motorek vnitřní ventilace, začlo klepání v palubce. Zapátral sem na netu a zjistil že je to častá závada. Výměna v renaultu i s prací by byla cca za 7000,- tak sem to odpojil a nechal nefunkční. Pak to byly spálený žárovky v budíkách a tlačítkách stahovaček oken, takže sem nakoupil žárovky a vyměnoval, kupodivu všude dobrej přístup. Pak sem čistil zoxidovaný kontakty stropních světýlek a světýlek nad RZ a ještě světlo v kufru. Pak sem řešíl i konektory pod sedadlem. Díky kterým svítila kontrolka pytlů, Takže sem čistil a pořádně docvakl.Pak se odporoučela váha vzduchu, utrhla se z ní hadička i s přírubou a přilepení vydrželo akorát na dojetí domu. Další věc byl zámek pátých dvěří, koncem zimy šlo těžko mačkat to tlačítko. Myslel sem že zamrzlý, ale ne. Vevnitř po sobě kloužou plastový části a ty byly vykousaný. Z vrakáče sem to nechtěl. Takže objednávka v rendlu za 2340,- a ještě to poslaly blbý. Mělo to jinej uchyt do dvěří. Všiml sem si toho až doma, tak sem to rozdělal a přeházel do toho starýho držáku. Další věc byl výfuk,ještě původní. Praskla spojka, takže výměna a po měsícu výměna středního a zadního dílu. oboje shnilý. Pak přišly na jaře zadní ložiska, po měsícu zadní tlumiče. Pak chvily klid. No a pak aby to nebylo jen tak, tak po příjezdu jednoho dne z práce sem zaprkoval a auto se začlo třást. Jelo na 2 válce, samozřejmě zapalovací cívka. Koupil sem valeo, páč ty origoš sagem sou na houby. Jen zvědavost mě zavedla do rendlu, tam chtěly 1980,- takže sem jel do autobenex a tam 1300,-. Pak mě napadlo že preventivně bych mohl vyměnit i tu druhou. Když sem pro ni chtěl jet, tak přesně po týdnu odešla i druhá. Sehnal sem ji ještě jinde taky valeo za 960,-. Takže oprav a všeho je až až, teď momentálně ukazuje nějak divně palivoměr, někdy normálně a někdy uplnou nulu přitom je plná nádrž. Ještě že se spousta věcí dá opravit doma,lituju ty kdo sou techničtí antitalenti. V servisu by se nedoplatily, hlevně v tom značkovým. Tám já už rači nejezdím, našel sem lepší a spokojenost. Tohle auto asi člověk musí mít trochu rád aby to nehodil ze skály. Teď už je nějakou dobu klid a důležitý věci sou nový,takže když už sem do toho něco nacpal tak si to nějakej čas nechám.
<
Přejít na standardní verzi stránky »