Zavřít recenzi

Škoda Fabia 1.2 TSI

“Předražené vozidlo určené k přesunu z bodu A do bodu B, nic víc, nic míň.”
  • Rok výroby: 2010 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 24 km 
  • Stav km nyní: 12 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 8,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 6.6
Nejprve bych měl uvést, že vozidlo mi bylo přiděleno jako služební. Slovo přiděleno jsem zvolil záměrně, jelikož osobně bych si tento vůz v té výbavě co má, nekoupil. Avšak chovám se k němu, jakoby byl můj vlastní.
Začnu tím nejpříjemnějším a to je motor. Počáteční obavy o výkon a dynamiku mi motor 1.2 TSI vytloukl z hlavy již při první jízdě. Avšak s přibývajícími osobami ve voze rapidně klesá. Člověk by nevěřil, že je to ten samý motor, když jede v autě 5 dospělých. Já ovšem jezdím sám, maximálně ve dvou lidech, takže jsem spokojen. Rozjezdy jsou svižné a na dálnici znám spíše levý pruh. Ovšem nic si nenalhávejme, je to tím turbem. Proto jsem zvědav i na jeho životnost, případně na náklady s ním spojené.
S motorem a stylem jízdy je spojena i spotřeba. Výrobce udává spotřebu kolem 5 litrů, což můžete docílit, avšak na úkor svého zdraví a nervové soustavy. Motor má do 1500 otáček výkon silnější sekačky na trávu, takže pro normální pocit z jízdy je třeba jej vytáčet. Já používám nejčastěji rozmezí otáček 1800-4500, jezdívám spíše delší tratě než město (poměr 4 ku 1) a spotřebu mám 8.4 litrů. A to bych mohl jet ještě svižněji a agresivněji, takže si myslím, že dostat se k deseti litrům nebude až tak obtížné. Mi osobně by hodně pomohl šestý rychlostní stupeň, jelikož po dálnici při 160 km/h má motor 4000 otáček. Proto i ta má spotřeba.
Již jsem zmínil převodovku, tak řazení je přesné a plynulé, tady nemám výhrady. Co mne ale štve, je již vrzající sedačka řidiče. Asi jsem puntičkář, ale to mne dokáže vytočit, když u nového výrobku....
Výbavu mého vozu nemá cenu hodnotit, žádná není. Již můj stařičký favorit (ročník 1994) měl bohatší výbavu. Překvapilo mne,že se v roce 2010 ještě vyrábějí vozidla (myslím v "civilizovaném" světě) bez centrálního zamykání, bez klimatizace, okna otevřete pomocí švihadel, místo rádia díra jako do pekla... Prostě za cenu 280000 jsem dostal 4 kola a volant :-)
Pokud bych měl toto auto někomu doporučit, tak mladému páru, případně rodině, kteří nemohou za vozidlo moc utrácet, jsou patrioty a motor HTP nechtějí... Motor TSI nabídne i radost z jízdy...

Silné stránky

Vzhled
Spotřeba oleje
Přesné řazení
Dobrý výhled z vozu
Motor a jeho výkon

Slabé stránky

U mého vozu výbava
Vrzající sedačka řidiče
Úzká kola a s tím spojený pocit nestability
Nestabilní chod neutralu u studeného motoru, má te
Cena
Hlučnost a spotřeba motoru

Závady a opravy na autě

Auto bylo zakoupeno nové a během prvního roku používání se žádné závady neprojevily.
<
Přejít na standardní verzi stránky »