Zavřít recenzi

Citroën Saxo 1.1

“Vcelku nenáročné auto, vhodné pro 2-3 osoby, snadné ježdění po městě a parkování.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1.1 
  • Stav km při koupi: 138 000 km 
  • Stav km nyní: 141 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 15 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 7.2
Auto jsem koupil ojeté, po 4. majiteli, najeto mělo dle tachometru 138 000 km, reálně asi o něco víc.

První jízda s tímto autem - po pár letech ježdění ve škodě 105 - to byl zázrak, auto nádherně topilo, dovnitř nefoukalo, bez výraznější ztráty rychlosti šlo vyjet většinu kopců, okna se nemlžila. Nechápal jsem, proč mnoho recenzentů tomuto autu vytýkalo nepřesné řazení, když na rozdíl od škody 105 se mi za celou dobu ježdění se saxem nestalo, aby mi nezapadl kvalt (tedy až na zpátečku, ale ta mnohdy zlobí i u novějších vozidel).
Snad jediná chybička na této jízdě snů - člověk musel jet velice opatrně a extra si dávat pozor na větší odstup kvůli špatným brzdám, viz bod II. u oprav.

Jinak autíčko je to velice šikovné. Jako rodinné by v dnešní době již nejspíš nedostačovalo, nicméně pro mě a přítelkyni naprosto vyhovující, pokud v něm jedou jen 2 lidé tak i převoz většího počtu zavazadel není problém, ostatně kufr je mnohem větší (prostornější) než u dřívější škody 105. Zadní sedadla se dají sklopit a zvětšit tak kufr, kde se pak dá nacpat opravdu mnoho věcí. S autem se snadno parkuje (je relativně malé), má nízkou spotřebu, je z něj dobrý výhled. V zatáčkách sedí pěkně, dynamika se s dřívějším vozem nedá vůbec srovnávat, přesto je jasné že moderním autům konkurovat nemůže. Výkonově je na tom obdobně jako Felicie 1.3 se kterou jsem také párkrát jel, pouze v případě osazení 4 osobami a nějakého toho nákladu již má 1.1 motor se svižnější jízdou opravdu problémy.
Na ježdění po městě a okresních silnicích dle mého názoru i v dnešní době naprosto dostačující. Na dálnici to jde taky, pouze musí člověk počítat s tím že to není žádný závodník a při vyšších rychlostech a zvláště bočním větru být opatrnější, i když oproti škodě 105 (u které mi předek začal plavat již nad 80km/h) to je krásné svezení :-)

Co se týče oprav tak zpravidla snadno proveditelné, mnoho věcí mají Francouzi celkem divně řešených ale v tomto případě efektivně a jednoduše. Poznámka kamaráda snad mluví za vše:
"To vážně jezdíš v autě co má ve znaku dva zlomený stěrače a kola na třech šroubech?"

Silné stránky

dobrý výhled, snadné parkování
snadná ovladatelnost
levnější náhradní díly
spotřeba

Slabé stránky

pro 4 lidi na delší vzdálenost nevhodné

Závady a opravy na autě

Problémů bylo za tak krátkou dobu celkem hodně, většina z nich ale nejspíše zaviněna špatnou údržbou předchozího majitele. Některé věci jsou spíše ohledně seřízení / výměny spotřebních částí, pro úplnost se snažím uvést vše:

I. Hned druhý den ráno jsem chtěl s autem vyjet, po otevření a nasednutí však už nešly zavřít (resp. zaklapnout) dveře - pravděpodobně kvůli teplotě venku (přes noc bylo cca -20) zatuhlo nějaké mazadlo v zámcích, po prohledání diskuzí na pár fórech jsem zjistil jak podobný problém vyřešit - dostat se do dveří a prostříkat mechanismus zavírání WD. Po pár minutách zámky již zacvakly a vše bylo ok.

II. Brzdy - už pri zkušební jízdě bylo jasné že tady nebude něco v pořádku. Auto téměř nebrzdilo resp. účinek brz byl velmi slabý, pocitově jako kdyby vůbec nefungoval posilovač brzd. Naštěstí při koupi byl tento fakt zohledněn a cena snížena. Následovalo několik dnů zkoušení, poradenství s mechanikem, dle všeho posilovač fungoval dobře a destičky nebyly opotřebované, kotouče se také zdáli ok, problém byl že když se člověk rozjel na víc jak 30km/h a dupnul na brzdu, tak vůbec nedošlo
k zablokování kol, resp. jediná kola která jakž takž šla do smyku byla zadní. Nakonec bylo rozhodnuto že se přeci jen vyzkouší kompletní víměna kotoučů a destiček, s tím že se uvidí co dál. Výměna nebyla
rozhodně snadná - k odstranění destiček je třeba vybouchnout čep, který ovšem ze záhadných důvodů byl oblepen jakýmsi lepidlem (které tam z nějakého důvodu musel dát majitel přede mnou při výměně). Toto zalepení čepu tak částečně blokovalo pohyb zmíněných brzdových destiček při sešlápnutí pedálu. Vyndání čepů se tak neobešlo bez jejich rozřezání a vytloukání po kouscích. Po demontáži kotouče zjištěna prasklá manžeta na gumové krytce kloubu kola, díky čemuž při jízdě když se kolo otáčí unikala vazelína na zadní stranu kotouče a vytvořila delším časem již zpevněnou, zato nádherně kluzkou vrstvu. Po výměně kotoučů a destiček tedy již nebylo překvapením, že auto brzdilo správně.

III. Osvětlení palubovky (hlavně rychloměru) se mi zdálo dosti slabé, resp. polovina tachometru nebyla snad osvětlena vůbec. Následovala demontáž a výměna cca poloviny žárovek.

IV. Po několika měsících ježdění vydávalo auto strašný kravál, dobře známý ze škody 105. Vinu nesl již prorezavělý výfuk který se po chvíli doslova rozlomil na 2 části. Nový se dal naštěstí celkem levně sehnat, vzhledem k tomu že šlo jen o koncovou část tak i snadno vyměnit.

V. Stále jsem si nemohl zvyknout na vysoký bod záběru spojky, resp. obecně se mi zdálo (a po přesnějším měření potvrdilo) že spojka je neúměřně vysoko oproti ostatním pedálům. Po nalezení návodu následovalo snadné seřízení lanka spojky a vše již bylo v normálu.

VI. Bouchání při větším zpomalení / zrychlení pod přídí vozidla, následovala výměna
jednoho silentblocku a kloubu na přední nápravě, poté ok.

VII. Zjištěna koroze na několika spodních částech karoserie (auto bylo pravděpodobně bourané), v jednom místě se již odlupují vrstvy plechů, v brzké době bude oprava.
<
Přejít na standardní verzi stránky »