Zavřít recenzi

Fiat Brava 1.6

“Italská auta jsou velmi dobrá a překvapí svým výkonem a cenou majitele jiných značek.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 74 000 km 
  • Stav km nyní: 85 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
Tento vůz mne překvapil svojí zachovalostí (a to jsem se rozhlížel i u jiných prodejců).
Výbava byla také překvapující. Přední, zadní mlhovky, elektricky stavitelná a vyhřívaná
zrcátka (spolu se zadním sklem), řízená klima, všechna okna elektricky stahovaná,
2 x airbeg, jemně tónovaná skla, sedadla mikroplyš, středový opěrný panel za ruční brzdou s vnitřním úložným prostorem. Zde, snad jedině autorádio s kazetovým přehrávačem
dávalo najevo, že je auto z roku 1999.
Je pravda, že se sem vejde s bídou pět osob (nejlépe čtyři a dítě), ale po ostatních stránkách je vůz tím, čím je. To jest ani malý, ani velký. A pro cestování tří až čtyř osob je dokonalý. Spotřeba se pohybuje kolem 6-ti až 8-mi litrů benzínu. Ale pravdou je, že je možné se dostat i pod 6 litrů. Je to moje již v pořadí druhá Brava (ta první měla slabší motor), ale mohu říci, že mne vždy překvapí výkon motoru, když přesáhne 3 500 ot/min. Pak se Brava stává velmi vitální a jste schopni nemile překvapit i řidiče Octávie, který ve Vás vidí plouživého veterána. A myslím, že tak je to se všemi vozy italské výroby (Alfa Romeo, Lancia, Fiat...). Ten, kdo to alespoň jednou zkusil a koupil
si zachovalý kousek, nedá pak dopustit. Měl jsem i jiné vozy (Renault, WV, Ford, Citroen...) a měl jsem obavu před prvním nákupem Itala, ale pak jsem se přesvědčil, že zbytečně. Když koupíte vůz v dobrém stavu a staráte se o něj, tak Ital Vám to stoprocentně vrátí. A díly ? Potřebné pro běžnou údržbu jsou kolikrát levnější, než třeba u německých vozů. Rozhodně ho mohu doporučit raději, než třeba Škodu Fabii... Ve které je opravdu málo místa. A co závěrem říci ? Vždycky je třeba se přesvědčit na vlastní oči (poradit se s odborníkem) a hlavně vyzkoušet. Až budu příště kupovat vůz, tak budu vědět, že italské vozy jsou nejen krásné, za dobrou cenu (myslím tím ojeté), ale i značně temperamentní. A to je pro mne to pravé. Přeju Vám, kteří jste vlastníky, mnoho krásných zážitků z jízdy a hodně ujetých km.

Silné stránky

Vynikající motor a požadovaná velikost karoserie.
Nízká spotřeba paliva (hlavně u naftových motorů).

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Autu jsem po koupi nechal vymněnit všechny klínové řemeny (i s kladkami), rozvodový řemen s kladkou, oleje, filtry. Ale to jsou běžné věci údržby u starších vozidel.
Vymněnil jsem u zadních dveří kufru tlumiče (vzpěry), které byly nevyhovující (při nižších teplotách dveře padaly). A nechal jsem výmněnit rozbitý motorek u okna řidiče. Ještě musím vymněnit vnější kliky dveří (cca 450,- Kč za kus), jsou popraskané. To jsem však již tušil, neboť jsem Bravu již měl (ale se slabším 16-ti stovkovým motorem).
Předchozí vůz Dacia Logan jsem musel z finančních důvodů prodat a tak jsem koupil tuto Bravu u prodejce, který vozí zachovalá auta z itálie.
<
Přejít na standardní verzi stránky »