Zavřít recenzi

Kia Cee´d 1,4 CVVT

“Dobré auto za dobrou cenu, koupě nelituji”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2011 
  • Typ motoru: 1,4 CVVT 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 12 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 9 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.0
Na jaře minulého roku jsem spíš přemýšlel o nové octavii, ale když mi prodejce tvrdil, že bych na ní musel čekat 3-4 měsíce, rozhodl jsem se nakonec pro ceed, který vycházel ve srovnatelné výbavě skoro o 100tisíc Kč levněji a to jsem nemusel kupovat nějakou osekanou verzi Tour. S předchozí oktávií jsem měl navíc spoustu problémů, (které spíš pramenily ze špatné motorizace 1,6, 55kW) Přiznám, že záruka 7let taky hrála roli při rozhodování.

První nepříjemnost po koupi ceedu 1,4CVVT přišla vzápětí - na TP jsem čekal neskutečný měsíc, a musel tak vydržet s převozní značkou. Nemohl jsem do zahraničí, koupit dálniční nálepku a ještě jsem se musel dohadovat s policajtem a pojištovnou, že pořád nemám spz. S autem jsem ale spokojen.

Jízdní vlastnosti jsou dobré, to auto se prostě řídí dobře, perfektně zatáčí a drží stopu, přeposilované řízení z verzí před faceliftem je minulostí. Motor je tichý, když zastavíte na křižovatce, ani jej neslyšíte. 1,4 stačí na plynulou a svižnou jízdu, při jízdě po dálnici by se ale hodila šestka a verzi SW bych asi taky vzal se silnějším motorem. Kupoval jsem to ale s tím, že po dálnici budu lítat jen málo. Taky není potřeba oproti oktávce hlídat výměnu rozvodového řemene (a platit za ní).
Skutečná potřeba je celkem příznivá, pohybuje se kolem 6L / 100KM, ted na zimních gumách kolem 6,5L/100km, po okreskách, občas vjedu do města. Udávané hodnoty jsou ale přece jen dost optimistické, (hlavně těch 5,1 mimo město) Palubní počítač navíc také ukazuje dlouhodobou spotřebu asi o 0,2-0,3L/100km nižší, než je ve skutečnosti.

Interiér je prostorný a pohodlný, hodně místa je i na zadních sedadlech, oproti jedničkové oktávii rozhodně více, s tou současnou je to asi nastejno. Kufr je menší, ale kočárek složíme bez problémů i do této krátké verze. Myslím, že i úroveň bezpečnosti auta je vysoká, brzdy velmi účinné.

Naladění podvozku je docela tvrdé, je cítit každá nerovnost. Kamínek vletící do podběhu pěkně zarachotí, jízda po silnici posypané šotolinou, to má člověk pocit, že se to sype dovnitř. Na rovné silnici ale není žádný problém, po těch našich tankodromech je potřeba jet pomaleji, nebo se jim prostě vyhnout, pokud to jde.
Jinak žádné vrzání palubovky nebo ve dveřích, žádné pazvuky odnikud.
Audio hraje výborně.

Design auta a auto celkově považuji za velmi povedené. Je to o něco víc než auto pro lidi, kteří se jen potřebují někam dostat, protože s tímhle jezdím rád, ten požitek z jízdy tam je. Občas ještě někdo poznamená, že to je Korejec, ale dneska už to považuju spíš za předsudek pramenící z minulosti nebo neznalosti. Je fakt, že dejme tomu před 5lety bych si taky žádnou Kiu nekoupil.

Silné stránky

dobré jízdní vlastnosti
slušný motor (na svou třídu)
vnitřní prostor
7-letá záruka

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

bez závad
<
Přejít na standardní verzi stránky »