Zavřít recenzi

Citroën Xantia 2.0 HDi

“Jedinečné a univerzálne auto aké sa dlho hľadá”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: RHZ 
  • Stav km při koupi: 390 000 km 
  • Stav km nyní: 412 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5.7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Auto sme kupovali ako rodinne pre otca, jazdil som s nim a servisoval asi rok ,v rodine je dodnes. Auto bolo kupene za 2200eur po prvom majitelovi,servisna knizka. Bohuzial ho servisoval poslednych par rokov Škoda VW servis v martine a v podstate robili len olej a brzdy. Hydraulika bola zanedbana a tu som musel opravovat resp dohnat udrzbu.

Majitel bol uprimny a povedal ze bolo lahko burane ale opravene v citroene. Je to opravene ozaj dobre, jedine zadny blatnik ma trochu iny odtien ktory vidno len za šera.

Auto bolo v rodine ako nasledovnik Peugeota 406 19TD. Hlavne koli komfortu,vybave a praktickosti.Ma vacsi kufor, vykonny (110k na 1300kg) a uspornejsi motor (5,5-6l pri 110kmh). Od opravy sa nevyskytli prakticky ziadne zavady okrem zavad z opotrebenia , konkretne P rameno a zadne lozisko ktore sa vsak doteraz neriesili lebo to nieje nutne.

Auto hodnotim ako velmi spolahlive. Za znicene cerpadlo a zasajrajtenu hydrauliku ktora 10r nevidela servis moze majitel resp servis, nie auto. Po oprave je pokoj a funguje perfektne.

S elektrikou nebol ziadny problem, a to jej tam nieje malo : el.vyhrievane sedadla z modelu VSX,el spetaky,klima,ovladanie pod volantom ,el okna atd..

Auto nahradila C5 2.2 HDi, ale auto zostalo v rodine ako firemné.
Celkovo s opravami po kúpe bola kúpna cena 2800eur a odvtedy na aute nebola jedina porucha.Auto má 410 000km ,vyzera na 150 000 . Kazdemu odporucam.

P.S: Podla TUV je daleko pred vsetkymi octaviami,audinami,vw .

Silné stránky

Stabilita na ceste
Spolahlivost a praktickost
Dizajn a spracovanie
Pomer Vykon - Spotreba
Velkost kufra
Výbava
Pohodlie

Slabé stránky

Rychlosti nad 190km h
Originalne audio bez cd,mp3, iba s cd menicom
Vzadu menej miesta pre vysokych ludi
Tazsie radenie za studena (ML5T)
Chyba palubny PC, da sa prehodit z 406tky
Automaticka klima bez displeja a el ovladania
Dojem mensieho interieru

Závady a opravy na autě

Hned po kúpe nasledovala oprava ,resp dohnanie udrzby:
Alternator (mal na to vek)
Čerpadlo (vdaka upchatym sitkam v nadrzke nevladalo tahat a pridrelo sa)
6kusov Hydropneumaticke zasobniky ,gule
Rameno L so silentblokmi
Bateria (vdaka alternatoru)
Vymena LHM (zelena hydraulicka kvapalina)a vycistenie nadrzky
Servisny interval - olej,filtre,preplach motora,chladiaca
a spojkova kvapalina -DOT 4 bledožltá ale bola už čierna !
Nastavenie výšok vpredu vzadu, nastavenie svetiel

Caka na opravu :
Riadenie - ide tazsie, treba vymenit tesnenia v slimaku
vymenit P rameno
oprava P spetaku, nefunguje vyhrievanie
rozvody neplanujem menit, nech si rachnu, mam nahradny zanovny motor z 406tky


Doplnění recenze ze dne 27.08.2012

Stav km nyní: 456 000 km

Update: Auto od 433 000 km jazdilo dlhé trasy spolahlivo až na jednu strelenú goodyear pneu a zničený elektron a prah

Pri 456 000km rupli rozvody , auto proste zhaslo a nenaskočilo, výmena motora a prevodovky s 113 000km(podla plánu vid koment) :200eur

HDi motor pojde na rozborku aspon zistím aké je opotrebovanie pri takejto kilometráži a či by zvládol viac.

<
Přejít na standardní verzi stránky »