Zavřít recenzi

Renault Scenic 1.6 16 V

“Drahé pohodlí”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 130 000 km 
  • Stav km nyní: 172 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 6.6
Mrzí mě, že ho nemohu doporučit. Měla jsem ho ráda a bude se mi po něm stýskat – pohodlný pro řidiče i spolujezdce, tím spíš, že občas vozím prarodiče k lékaři atd. – těm se do auta s vyšším podvozkem pochopitelně lépe nastupovalo. Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor – mám dva koně, takže často převážím dost věcí včetně pytlů s krmivem atd. – přístup do zavazadlového prostoru vynikající. Prostě pohodlné a praktické auto. Škoda, že ho nemohu považovat za spolehlivé – potřebuji auto na ježdění, ne na objíždění servisů a diagnostiku závad.

Silné stránky

pohodlí pro řidiče a spolujezdce
prostorný interiér
velký zavazadlový prostor, variabilita

Slabé stránky

neustálé drobné i větší opravy

Závady a opravy na autě

Lidově řečeno, „pořád něco“. Pominu-li běžnou údržbu (čištění klimatizace, výměnu brzdových destiček, svíčky atd.), zásadnější opravy byly následující:
– Po šesti měsících od zakoupení musel být vůz vyčištěn, protože do něj teklo – stačilo projet louží a měla jsem pod nohama jezírko. Nedej Bože když zapršelo. Po vyčištění ale zatékat přestalo.
– Od začátku problémy se startováním (za studena), ve dvou autoservisech nedokázali vyřešit a přijít na příčinu, nakonec startér odešel úplně (auto na odtah), nový včetně práce a odtahu přišel na cca 8 300 Kč.
– Od začátku se zasekával pedál plynu (občas nešel sešlápmout) – v autoservisech opět nevyřešeno (vždycky provedli nějaké čištění, ale za pár týdnů byl problém zpět).
– Okolo 170 000 km začala odcházet převodovka, nejdřív 5. rychlostní stupeň, po opravě pak záhy na to i 3. a 4. stupeň. Na výměnu jsem už neměla náladu, koupila si Nissana Note a Renaulta zanechala protiúčtem.

Další komplikace nesouvisela přímo s vozem, ale s LPG nádrží, tu jsem musela před prohlídkou STK nechat vyměnit – vzhledem k tomu, že se údajně jednalo o v ČR netypickou úpravu a navíc chyběly potřebné dokumenty, to byla také opravdu lahůdka. To přidávám spíše jako info pro uživatele, aby, pokud se rozhodnou zakoupit ojetý vůz ze zahraničí s LPG, s sebou vzali pokud možno někoho, kdo se vyzná…
<
Přejít na standardní verzi stránky »