Renault Scenic 1.6 16 V
“Drahé pohodlí”
- Rok výroby: 2001
- Typ motoru:
- Stav km při koupi: 130 000 km
- Stav km nyní: 172 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
3 roky
- Průměrná spotřeba: 7 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mrzí mě, že ho nemohu doporučit. Měla jsem ho ráda a bude se mi po něm stýskat – pohodlný pro řidiče i spolujezdce, tím spíš, že občas vozím prarodiče k lékaři atd. – těm se do auta s vyšším podvozkem pochopitelně lépe nastupovalo. Prostorný interiér, velký zavazadlový prostor – mám dva koně, takže často převážím dost věcí včetně pytlů s krmivem atd. – přístup do zavazadlového prostoru vynikající. Prostě pohodlné a praktické auto. Škoda, že ho nemohu považovat za spolehlivé – potřebuji auto na ježdění, ne na objíždění servisů a diagnostiku závad.
Silné stránky
pohodlí pro řidiče a spolujezdce
prostorný interiér
velký zavazadlový prostor, variabilita
Slabé stránky
neustálé drobné i větší opravy
Závady a opravy na autě
Lidově řečeno, „pořád něco“. Pominu-li běžnou údržbu (čištění klimatizace, výměnu brzdových destiček, svíčky atd.), zásadnější opravy byly následující:
– Po šesti měsících od zakoupení musel být vůz vyčištěn, protože do něj teklo – stačilo projet louží a měla jsem pod nohama jezírko. Nedej Bože když zapršelo. Po vyčištění ale zatékat přestalo.
– Od začátku problémy se startováním (za studena), ve dvou autoservisech nedokázali vyřešit a přijít na příčinu, nakonec startér odešel úplně (auto na odtah), nový včetně práce a odtahu přišel na cca 8 300 Kč.
– Od začátku se zasekával pedál plynu (občas nešel sešlápmout) – v autoservisech opět nevyřešeno (vždycky provedli nějaké čištění, ale za pár týdnů byl problém zpět).
– Okolo 170 000 km začala odcházet převodovka, nejdřív 5. rychlostní stupeň, po opravě pak záhy na to i 3. a 4. stupeň. Na výměnu jsem už neměla náladu, koupila si Nissana Note a Renaulta zanechala protiúčtem.
Další komplikace nesouvisela přímo s vozem, ale s LPG nádrží, tu jsem musela před prohlídkou STK nechat vyměnit – vzhledem k tomu, že se údajně jednalo o v ČR netypickou úpravu a navíc chyběly potřebné dokumenty, to byla také opravdu lahůdka. To přidávám spíše jako info pro uživatele, aby, pokud se rozhodnou zakoupit ojetý vůz ze zahraničí s LPG, s sebou vzali pokud možno někoho, kdo se vyzná…