Zavřít recenzi

Toyota Corolla 1.4vvti

“Aneb vždy by to mohlo být lepší”
  • Rok výroby: 2000 
  • Typ motoru: vvt-i 
  • Stav km při koupi: 5 000 km 
  • Stav km nyní: 257 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 let
  • Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.6
Tento článek byl napsán pro potřeby Toyota Klubu, ale i tak myslím, že by mohl pomoci.

A kdo Rollku E11 po FL nezná? Liftabck nižší střední třídy s motory vvti, D 2.0 a D4D. Malý prostor vzadu na sedačkách, jinak za ty prachy? A když je tady verze 1.6 vvti G6? Co jiného hledat. A vzad u je lichoběžník. 1.4vvt-i bývá díky majitelům buďto ve špatném stavu, nebo v nalhaném dobrém stavu nebo ve vyjímečně dobré stavu. Buďto nechali odstranit závadu na vlastní náklady v podobě špatnéh bloku do 6/2004, nebo byli vyzváni dle svolácačky a nebo Vás při nejhorším čeká co 1000km litr oleje... bez srandy, ani to není strašný. K samotné recenzi:

Tak kde začít?

Moje Corolla se k nám dostala z autosalonu Regina v HK na přelomu ledna a února 2001, kdy od podzimu 2000 sloužila jako předváděčka. Vyrobena by měla být 6/2000.

Výbava je social edition: rádio, airbag, posilovač a oblíbené kolonky v inzertních serverech: zadní stěrač, dělené sedačky, zadní mlhovka a loketní opěrka. Předával jí p. Hovád, který z Reginy odešel společně s Toytou do Tsusha. Při předání bylo okamžitě doděláno centrální zamykání na DO a okýnka v elektrice. K dnešnímu dni má necelých 256000km, takže to dává průmer ca 23000km ročně, což si myslím, že není ani moc, ale na nižší střední třídu ani málo. Vím, slušební Fabie, Golfy a Hyundaye by asi mohly vyprávět. Auto jsem převzal za drobnou úplatu 18.7.2007 při 165 880km. Corollu nahradil Civic 8G, v jeho prospěch hovořila cena, výbava, velikost, výkon a spotřeba oproti Aurisu. V podstatě vše, co zajimá běžného člověka. Jízdní vlstnosti Civicu jsou při rychlejší jízdě na nic, ale jinak dobrá volba.

V době koupě plnila stránky Autotipu Fabie, nová modla, kompletně nová česká malá Škodovka.. jak já si jí přál a jak jsem byl smutnej, když mamka přijela Corollou, nějakým hnusným stříbrným Japoncem a navíc s asi 5000km na tachometru, takže nevoněl úplnou novotu... Za to jsem teďka rád a dostanu se k tomu na závěr. Jinak cena byla ca 370000Kč a před slevou ca 430000Kč... To pro porovnání, co za ty prachy koupíte teďka.

Corollu nemusím nějak představovat, jediné, co mi vadí je málo místa na zadních sedačkách a to, jak je auto náchylné na boční vítr. Jinak nemůžu říct asi nic.

Typické nectnosti mého kusu jsou praskající žárovky v interiéru, resp. palubce, ve světlech ( naposledy obě parkovačky najednou ) a spínač zadních mlhovek, ten je 3. a jeden je za 1400Kč.

Havárie: Byly tady 4 ťukance, co pamatuju. 2x srnka do levého předního blatníku. Rok po roce, stejné místo, stejnej čas a stejnej bok. Jednou to teda hnulo i se sloupkem,který je opraven dobře, ale samozřejmě trochu hnije. Dál pravej zadní blatník, zase lehkej ťukanec. Bohužel nekvalitně opravenej u ´´mechanika´´ viz. níž, takže i po vyvaření spodku lemu a přelakování po nějaké době tam jsou pupínky. No a do čtvrtice si takhle jednou stojím na parkovišti v zimě a doklouzala se ke mě Octváka. Nechctěl jsem ani vylejzat, když jsem si představil, kolik stojí světlo od Helly, ale naštěstí to odnesl pouze blinkr a kousek blatníku ,stejně jako plast. nárazník. S chlapíkem jsme se rovnou dohodli na penězích a časem jsem to nechal opravit.

Po asi 3 letech nás opustilo rádio, to díky nákladnosti opravy nahradilo kazetové rádio, které šlo na místo pův. kazetové jednotky a zároveň tím došlo k odpojení bc.

V té době taky začalo cvakat vvtičko ( je li to něco jiného, to typické cvakání v motoru, opravte mě, prosím ) a rozsvítila se kontrolka motoru. Kontrolka motoru zhasla až před 3mi lety... ano, jezdilo se s tím do 206000km. Aby jste pochopili, jednak, mamka to neřešila jednak auto jezdilo a muselo jezdit a za další, auto bylo
servisováno u známého, ke kterému se taky dostanu. Každopádně to byla Lambda a to se plně neprojevilo ani po 5ti násobním napojení na diagnostiku Toyota a jelikož auto stále jezdilo, neřešilo se to. Musel jsem to začít řešit v době, kdy auto začalo cukat, občas dobrý, občas špatný, netáhlo. Možnosti byly následující - paliv. filtr ( nenalezen ) - vyčištění vstřiků - diagnostika - hod ze skály. V té době jsem si vzpoměl na tu lambdu, za zkoušku jsem dal 1800Kč za Bosche,tudíž prvovýroba a od té doby pohoda.

K tomu mechanikovi, byl to rodinný známý, který zamrzl v době Favoritu na LPG, kupodivu má dobře prosperující servis v Předměřicích u Hradce Králové... jsou věci,
které nepochopím. A ten udělal i tu zásadní chybu, že nalil do motoru polosyntetiku, asi dvakrát nebo třikrát, potom jsem servis radši začal zařizovat sám. Mj. lil to
tam, protože to je přece levnější a ´´to Ti stačí´´ a ano, bere díly u Auto Kelly Takže samozřejmě od propláchnutí polosyntetikou to papá olej, ale už to nebudu řešit. Cenu rozborky motoru nemusím popisovat a značeně by převýšila cenu vozu v současnosti. Apetit motoru se poměrně dost snížil, co jsem přestal jezdit jako prasátko ( nemyslím tím točit za studena a další věci, nejsem kretén ). Dneska při nájezdu ca 1600km měsíčně dálnice, okresky, město si na těch 1600km nevezme zdaleka ani litr. Takže po 260000km a špatným mechanikoj je stav: olej papá, klape, ale spotřeba je v pořádku, olej z toho nevylejvám se šponama nebo jakkoliv jinak
hodně znehodnocenej a pocitově je stále ve slušném stavu. Samozřejmě se lehce zvýšila hlučnost na volnoběh, ale je na úrovni jiného benzínového vozu jako nového. Pro ty, kdo neměli Corollu od mala, tak při příjezdu ze salonu to bylo jak elektromobil... Jako mazivo v současné době používám Mobil1 5W40 a občas nějaký sajrajt od Wynnse, který zlepšuje schopnosti oleje ( změřeno kamarádem na okruhu, rozdíl půl baru po zahřátí ). Olej jsem zvolil současně s novým mechanikem a po přečtění všech možných diskuzí jsem rád, že jsem značku zvolil dobře.

K další závadám, baterka odešla v květnu 2009, ano, po skoro devíti letech. Nahrazena Bosch SilverLine 60Ah, pohoda. Lambdu jsem zmínil nahoře. 1x čelní sklo - klasika, kamínek, ale neprasklo hned, ale asi po 20km na kostkách.

A také před rokem uklepaný šroubek výfuku:) To jsou vlastně 2 věci, které auto kdy zastavily ,ale ne úplně, ten šroubek vzadu na silentbloku, kdy výfuk odpadl i vepředu ve vlnovci a tudíž pokračovat dál by byl hazard. A poté teďka 24.12.2011 v 19.00, kdy jsem jel s autem plným dárků od rodiny k přítelkyni a ve 140km/h mě opustily stěrače, resp. náhon. 20km jsem dojel bez stěračů, po sjezdu z dálnice jsem už auto musel odstavit. Nižší rychlost, jiný úhel deště, fakt to nešlo. Na Štědrej večer auto spinkalo u pole. Přijel pro mě tchán s Jeepem Commanderem 5.7 V8 Hemi, takže Ježíšek nepřijel rejží s vysavačem, ale hustou amerikou Ve zkratce, nečekané závady za ty kilometry: šroubek a táhla stěračů.

Další provozní věci: výfuk nerez, takže vcelku nesmrtelný, jedna přepážka už tam asi bude uhnilá, takže malinko rezonuje, ale běžný člověk si toho nevšimne. Stejně jako ložiska, bez náznaku opotřebení.
Klíňák Continental 221000km, preventivně vyměněn, při prvích hvízdnutích.
Přední brzdy, kombinace Ate a Luku 205 000km. Předtím ,co vím, pouze ztočené kotouče a jedny nebo dvoje destičky. Zadní nejdýl do další stk ( 1/2013 ), buben už není v dobrém stavu, obložení vcelku ok, stejně jak prasátka a pružinky.
Tlumiče Kayaba 223000km za 7000Kč i s prací. Měněny při asi 66% , takže vcelku na hraně.
236000km spojková sada Valeo. Spojkové ložisko nadávalo už nějakou dobu ( rozumějte pár desítek tisíc km při volnoběhu ), ale na funkci ( jakoukoliv ) to nemělo vliv, ale při tom nájezdu už to potřebovalo.
Před rokem jsem měnil i vzpěry na kufru... cena 3000Kč:) To jsem nečekal:)

A to je vše.

K té Fábii, v roce 2007 jsem ji bohužel zdědil. Bohužel nepíšu kvůli autu, ale způsobu nabytí. Byl jsem chvíli king, mohl jsme si vybrat, jestli ráno pojedu stříbrným nebo červeným:) Když jsem na vesnici, kde máme chalupu řekl, že prodám Fábii, byl jsem za vola. Fabii?! Jak můžu prodat Fábii a nechat si tu šerednou Corollu?! No nic... prostě vesnice a modla:) Jenže zlatá Fábie měla ve 130000km vyměněnou řídící jednotku, druhé tlumiče, třetí vejfuk, druhá ložiska na kolech a nevím co dál ještě. Krom toho, že byla malá, pomalá, žrala a jezdilo se mi v ní blbě, tak nebylo o čem. Ale vysvětlete to vesnici...

Na jaře mě čeká krom těch brzd podvozek, silentbloky vepředu a vzadu na stabilizátorech, kosti a jestli ještě něco, uvidíme. Na ten nájezd a docela dost polňaček velmi slušné. Auto si plánuju nechat ještě maximálně 3 roky, 300 000km spolu určitě dáme, tak uvidíme jak do budoucna. Že by najednou udělal motor ahoj nepočítám, ale jinak žádnou závadu neočekávám.
<
Přejít na standardní verzi stránky »