Zavřít recenzi

Volkswagen Touran 1,9 TDI

“Auto nemá žádnou velkou slabinu, nepodlehnout ale iluzi, že na VW se nemůže nic pokazit:-)”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: TDI/PD 74 kW 
  • Stav km při koupi: 142 000 km 
  • Stav km nyní: 180 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
VW TOURAN s motorem 1,9 TDI/PD 74 kW je takový dunivý německý Arbeiter. Designem asi nikoho neohromí, ale jezdí vytrvale a s poměrně nízkými provozními náklady. Šestistupňová manuální převodovka má dost krátké převody, ale úsporně jezdící řidič je schopen dostat spotřebu někde k 5,5 litru. Kokpit vypadá sice jako z minulého století, ale vše je funkční, nic nevrže, posez řidiče je vyvýšený a je z něho dobrý výhled. Užitečná je kontrolka signalizující prasknutí jakékoliv žárovky.

Nevím který chytrolín přišel s nápadem, že auta dnes již nepotřebují plnohodnotné rezervní kolo nebo aspoň kolo na dojetí. Touran každopádně neměl ani jedno z toho, jen jakýsi kompresor a sprej. No to jsem si dal! Zákon schválnosti říká, že když defekt pneu, tak daleko od domova, v noci, na dálnici a v dešti. Přesně tak se mi to loni stalo u slovenského Trenčína.

No zajel jsem ke krajnici,vyhodil trojúhelník, pustil blikačky, vzal jsem si oranžovou vestu a při mihotavém světýlku v kabině začal studovat návod na použití toho zázračného spreje. Byl sice napsán v šesti jazycích včetně CZ verze, zato však písmem velikosti asi 1 mmm. No nakonec jsem pochopil, že kolo je třeba dostat do polohy s ventilkem v horní úvrati, pomocí hadičky tam vyfouknout obsah nádobky a dofoukat vzduch kompresorem. Stalo se, ale kolo se stejně nezvedlo. Obsah nádobky byl zřejmě pochybné kvality a kompresoru po 5 minutách bezvýsledného foukání přestal docházet dech...Zkusil jsem auto ještě trochu potlačit,aby se směs v kole rovnoměrněji rozlila a roztáhla ale kde nic tu nic...Pneu prostě nejevilo žádnou snahu se nafouknout.

Á už si mě všímá i slovenská Dialničná Polícia. Nabízí akýsi zmluvný odťah za 200-300 €, ale nakonec mi umožní zavolat kamarádovi z Trenčína. Přijel sice s jakousi Mazdou, ale dojezdová rezerva z ní mi šla kupodivu na Touran nasadit...Tak to byla klika. Nakonec to bylo bez pokuty i bez větších finančních ztrát.

A předevčírem ráno mě milý Touran nechal zcela na holičkách! Letos začátkem února přišly dvacetistupňové mrazy, tak jsem ještě urychleně natankoval 60 cetanovou Vervu diesel s údajně maximálním množstvím aditiv...stejně to nepomohlo. Nenastartoval jsem a zahanbeně jsem se v ranním šeru vydal směrem autobusová zastávka, protože roztahovat či roztlačovat firemní auto jsem si raději rozmyslel. To se mi už dlouho nestalo, abych musel do práce autobusem! V sobotu ráno jsem Tourana dotlačil do dvora, dobil baterii, na masivní kovový kryt palivového filtru a palivové hadičky namířil manželčin výkonný 1200W fén a fénoval jsem tento prostor po dobu asi 30 minut, až palivové hadičky zcela změkly. Poté jsem nastartoval hned napoprvé. Pomoz si sám...

Silné stránky

slušný a úsporný motor
bytelná karoserie
praktický interiér
spousta odkládacích ploch
dobré brzdy
slušná úložná plocha
vůz má dobré jízdní vlastnosti
jedná se asi o nejméně kradený VW

Slabé stránky

nemá plnohodnotnou rezervu
praskající žárovky
zpapká cca 1L oleje/10 000km

Závady a opravy na autě

Auto koupeno v bazaru užitkových vozidel. Bylo přitaženo z Holandska, s holandskou servisní knížkou a návodem k použití v holandštině:-) Vůz je sice služební, jezdím s ním ale jen já. Hned po koupi prohlédnut v autorizovaném servisu VW, kde byly potvrzeny kilometry na tachometru a doporučena výměna všech provozních náplní a filtrů. Náš firemní neautorizovaný servis ale vyměnil jen to, co uznal za vhodné, tj motorový olej a filtr. Rozvody zatím měněny nebyly, uvěřili jsme holandské servisce, kde byl záznam o výměně rozvoďáku ve 122 000 km. Zatím nepraskl ani nepřeskočil.

Bezmála 40 000 km se jen dvakrát vyměnil olej a vyměnilo pár prasklých žárovek (osvětlení SPZ, mlhovka, dvakrát H7 v předním světle). Před zimou výměna všech 4 žhavicích svíček za nové a oprava nefunkčního topení.
<
Přejít na standardní verzi stránky »