Hodnocení a zkušenosti s autem
Tohle auto Fabii - Classic jsem měl půjčené cca 4 dny.
Hodnotit auto po čtyřech dnech je asi hloupost, ale i tak musím.
Začnu exteriérem:
Designově velmi nevýrazné a snažícíse maskou imitovat větší sestru Octávii.
Dílenské zpracování je standard jako u dalších automobilek. Velikost tohoto sedanu mě překvapila. Mám dva metry a tedy většinu aut si neobleču a ejhle ani vyhlášenou fábii jsem si neoblekl, byla velmi! těsná. (Při představě, že s rodinou jedu na dovolenou! No radši nemyslet)
Tímto se dostávám do interiéru a tady to začíná.
Po usednutí do vozu přišel šok. Kolenem jsem zapnul blinkry. Nevadí. Sedačka šup dozadu. No pokus se nezdařil, protože jsem dal za řidičovu sedačku aktovku s dokumenty a ta bránila dalšímu posunu. (Po odstranění aktovky prostor pro řízení se stejně nedostavil a rád bych viděl hrdinu co si asi? sedne dozadu).
Volant má průměr standard ovšem průměr věnce je malý, tak akorát pro 15-ti letého junáka. Asi mám dlouhé prsty. Nevadí. Ovládací prvky: Dobrá otázka skoro žádné tam nejsou. Zapnutí rozmrazu zadního skla OK (po 27 minutách jízdy 1/2 zadního okna povolila). Zapnutí světel - standard, ruční brzda - funguje OK, pedály OK. Seřízení zrcátek - řekl bych že elektrické vyjde levněji a čas na montáž bude stejný, jinak naštelovat zrcátka, která se naklání přískokem a nic není plynulé? ale co už OK. Vnitřní zrcátko dozadu, tak to panečku je něco. Jsem jen kluk z vesnice tak jsem určitě! nepochopil princip, který navrhoval dozajista nějaký Ing. co utrpěl vzdělání na veleslavné universitě. No nechal jsem ho žít si vlastním životem. Jinak zpracování je z mého! pohledu dost tragédie. Materiály použité jsou naprosto příšerné a při troše zpocených rukou (což bylo dost často i v -16)šáhnout na palubovku ve mě vyvolalo alergickou reakci. Zpasování plastů nebylo nejhorší a na vrzání ci člověk zvykne, takže OK. Odkládací plocha jako u jiných automobilek tam není. Nicméně nenadávám. Stačí si za pár kačet pořídit Nanopodložku a je po problému. Sedačky to je kategorie sama pro sebe. Auto není koncipované pro velké lidi a tak to i beru. Jinak v zatáčkách jsem lítal lak luft v palírně a o bočním vedení, nebo přítlak na ledviny, sedáky ani neslyšely, ale OK. Byl jsem vděčný za otáčkoměr a jsem rád, že tam nejsou hodiny! (na druhou stranu je otáčkoměr k hovn..) a tím se dostávám k motoru.
1.4 MPI je dozajista skvělá volba. Výkonnostní díra je od nuly do sedmi tisíc otáček. Auto se ne a ne odlepit a vykouzlit zrychlení. Při předjíždění jsem podřadil a stalo se několik věcí naráz. Otáčkoměr atakovat červené pole. Zvuk motoru řval jak derviš absolut, spotřeba strmě stoupla a rychlost byla i nadále konstantí a to beze změny! Takové překvápko jsem nečekal. Nicméně i tuto nepříjemnou zkušenost přisuzuji najetým kilometrům (137 tisíc a nějaké drobné) a doměnce, že motor má to nejlepší za sebou. U motoru dám taky palec nahoru a to za adrenalin, smích a zděšení. Co se týče řízení, tak to je parádní. Motokáry se můžou jít zahrabat. Člověk drcne do volantu a auto spinká na střeše. Předpokládám že posilovač řízení byl nějak vyprovokován k těžkému maximu, ale řekl bych že je to jen o zvyku. Jinak jízdní vlastnosti nejsou zdaleka nejhoří. Znám i horší (s Moskvičem to bylo fakt peklo, ale sranda). Spotřeba při kombinované spotřebě byla tuším?? kolem 8 - 9 litrů. Na 1.4 v poho. (Za toto info mě tu budou kamenovat. Spotřebu jsem radši neřešil. Mám k tomuto vozu ještě další připomínky, ale už teď jsem se rozepsal až příliš a pěkně asi?? nas.al skalní fandy Škody.
Jsem člověk, který se motá kolem aut a celkem dost aut jsem vystřídal a v různých jezdil, ale ohledně fábie jsem to nevydržel a recenzi napsal.
Každopádně tohle je můj!!! názor na tento vůz a pevně věřím, že jsou i takoví co si to auto dobrovolně koupily. Pro mne tenhle vůz opravdu není a znám řadu jiných a vybavenějších vozů za stejnou cenu, ale to až příště.