Zavřít recenzi

Toyota Previa 2.4 GL

“Toyota Previa první generace je výborné auto a mohu ji jen doporučit. :) ”
Foto 1 / 3
  • Rok výroby: 1993 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 178 000 km 
  • Stav km nyní: 235 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 19 měs.
  • Průměrná spotřeba: 12,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 9.0
Previu jsem koupil ojetou z Rakouska po prvním majiteli, velmi zachovalou a každoročně servisovanou v Toyotě. Auto je sedmimístné. Mám uspořádání, kde jsou 4 samostatná sedadla (lepší označení je spíše obýváková křesla) a zadní sklápěcí sedačky pro 3 lidi. Při sedmimístném uspořádání má kufr objem stále ještě skvělých 670l, při jízdě ve čtyřech pak takřka nenaplnitelných 1782l. Já auto používám většinu času pro podnikání a mám všechna sedadla venku (nemají ještě jednoduchý systém demontáže, musejí se prostě vyšroubovat) - v tomto případě je ložná plocha na délku cca 230cm, na šířku mezi podběhy asi 120cm (prostě se tam vešla nesložená postel...) Na šířku i délku jsou rozměry téměř shodné s krátkým transporterem.

Interiér je velmi útulný, většina míst je čalouněná (i "a" sloupky nebo sluneční clony), což je velký rozdíl oproti dnešním autům. Sedačky jsou měkké a pohodlné, všechna 4 "křesla" mají své loketní opěrky a dají se polohovat, druhou řadu pak můžete otočit proti směru jízdy. Každý cestující má okolo sebe spoustu místa, v druhé řadě může mít člověk skoro natažené nohy. Pro 4 lidi ideální na dlouhé cestování, všichni jsou v pohodlí + máte k dispozici obrovský kufr.

Co se týče výbavy, z té běžné mám el. okna, zrcátka, centrál a klimu. V autě je také klimatizovaná schránka. K dokonalosti už chybí je verze s pohonem všech kol, střešním oknem a tempomatem.

Jízda je příjemná a pohodlná. Auto má zadní náhon a je tedy podle mě dobře ovladatelné, ale nemám zkušenost s ostatními MPV s předním náhonem. Problémy samozřejmě nastávají v zimě. Určitou část ale přisuzuju tomu, že mám komplet vyndaná sedadla, protože motor je v podstatě uprostřed, takže by to nemělo být tak hrozné. Volant je velký a posilovač má silný účinek, takže se s autem dobře manévruje při parkování. Délka vozu je však znát a místo na parkování se hledá složitěji. Výhodou je, že se sedí výš než v běžných MPV kvůli uložení motoru. Máte tak výborný přehled o dopravní situaci. Motor má podle mě dostatečný výkon, ale myslím si, že už nějaké koně po 19 letech chybějí. Část výkonu ubírá i LPG. Citelná je samozřejmě spotřeba. Pouze benzínová verze je při dnešních cenách podle mě pro člověka s průměrným přijmem neuživitelná. Auto jsem nechal hned přestavit na LPG. Přesné údaje ze spotřeby nemám, ale na dálku jezdím okolo 2Kč/km, takže super. Ve městě tankuju za 200Kč (což je 11,2l) a ujedu na to cca 85km. Nádrž jsem nechal umístit pod vůz a rezervu vozím v kufru. Jediné, co mi trochu vadí, je odhlučnění interiéru. Vzhledem k roku výroby je skvělé, ale na dnešní auta již nestačí. Při 100km/h je uvnitř hluk cca 70db, což mají dnešní auta při 130km/h. Svůj díl na tom nese i motor uložený pod sedadlama. Při 130-140km/h si se spolujezdem můžete normálně povídat nebo poslouchat rádio, takže to není tak hrozné, ale přesednutí z Avensisu je rozdíl.



Silné stránky

vysoká spolehlivost
pohodlí a útulný interiér
při přestavbě na LPG nízké provozní náklady
obrovský vnitřní prostor
poctivá bytelná konstrukce

Slabé stránky

nižší pasivní bezpečnost

Závady a opravy na autě

Žádné. Auto jsem koupil s již nefungující klimatizací, zatím jsem se nedostal k tomu ji nechat opravit. Jinak měním pouze spotřební díly - olej, destičky, kotouče, silentbloky, žárovky apod. Ceny dílů z druhovýroby nízké, originální díly extrémně drahé.

Na to, že je to 19 let staré auto, se zadním náhonem a složitým uložením motoru, klobouk dulů.
<
Přejít na standardní verzi stránky »