Zavřít recenzi

Škoda 120 1.2 OHV

“Pro začátečníka výborné,celkem spolehlivé auto”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1985 
  • Typ motoru: 1.2 OHV 
  • Stav km při koupi: 350 000 km 
  • Stav km nyní: 400 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 7.4
Po roce od mé první recenze mě škodovečka zatím velice dobře slouží,nikdy jsem se nedostal do situace kdy by mě někdo musel táhnout,auto i za mrazů startovalo vzhledem k stáří výborně a pouštím se s ním i na dlouhé cesty
Jedna věc mě na tomto autě hodně vytáčela,a to že při určitých otáčkách se ozýval z karoserie velice nepříjemný zvuk,vibrace motoru se přenášely do karoserie a ten zvuk byl opravdu tak na rvaní vlasů z hlavy,po marném řešení zátěží na příčce motoru,po mnoha výhrůžkách vrakovištěm a po experimentování s tlumícími hmotami všude možně jsem resignoval,nějak jsem se s tím naučil žít a po asi dvou měsících problém ze dne na den zmizel,a zatím se znovu neobjevil......díky bohu:-(.......
S autem jsem zcestoval po republice dlouhé trasy a nebyl problém,za rok jsem najezdil cca 22 000km,tlumení nerovností a celková úroveň pérování je docela dobrá(za předpokladu dobrého stavu)jízdní vlastnosti jsou celkem dobré,ale v krizovkách jako kyvadlo,záď auta má snahu v zatáčce předbíhat auto,a za kluzkého povrchu je třeba s tím počítat,jinak se zatáček drží docela dobře a náklony v zatáčkách jsou v normě,řízení jedním prstem,lehké řazení,lehoučká spojka,brzdy mají předvídatelný účinek a snadné dávkování brzdného účinku,na druhé straně jim chybí dnes zcela běžné ABS a brzdění na sněhu s lehkou přídí je docela adrenalin,je třeba držet odstup od aut a hodně dopředu předvídat,a samozřejmě mít kvalitní pneu
Výkon motoru je na dnešní dobu dávno někde jinde,než auto zvlášť do kopce trochu nabere rychlost tak se možná i kontinenty pohybují rychleji,na rovině to není tak hrozné a na druhou stranu krátká převodovka tomu taky hodně pomůže a motůrek o objemu 1147 ccm a výkonu dnes směšných 38kw dokáže nepříliš aerodynamické auto rozpohybovat za předpokladu dlouhé dráhy až na rychlost kolem 155-160km/h,v této rychlosti se příď začíná zvedat a auto začíná být hůře ovladatelné a ani nechci pomyslet co by se mnou bylo po nárazu v takové rychlosti,ale do 120km/h s tím jezdit jde a rychlost 130km/h na dálnici také udrží
Ani ve vysokých rychlostech jsem nezaznamenal třepání,to je taková fáma způsobená klasickou českou údržbou,spíše je cítit že příď má snahu vzlétnout a tím pádem je to nad rychlost 140 nebezpečné
Aktivní bezpečnost je dobrá,auto je hodně prosklené,mrtvých úhlů není mnoho a výhled z něj oproti dnešním přeplastovaným autům je báječný
Pasivní bezpečnost je bohužel v době 70let,deformační zóny v podobě pár plechů a vzduchu úložného prostoru,dávají tušit že nehoda ve vyšší rychlosti má ve většině případů velice katastrofální následky,a ještě když jako beranidlo ze zadu tlačí váha motoru a při nárazu ještě více deformuje karoserii,bezpečnostní pásy jsou také v době dávno minulé a nevím jak by při nárazu obstály.....lepší je na to nemyslet:-):-)
Převodovky se dělaly buď čtyřstupňové,nebo pětistupňové,já mám čtyřkvalt,z čehož pramení vysoká úroveň hluku při vyšších rychlostech,pětikvalt se využije vzhledem k motoru jen při ustálené jízdě po rovné silnici(dálnice,rychlostní silnice)
Úroveň hluku je poměrně vysoká,ale zase nic co by se nedalo zvládnout,topení nastupuje pomaleji,ale při dobré údržbě to není tak katastrofální,interiér je chudý,vybaven tvrdými plasty a jen základními a nezbytnými ukazateli a spínači,prostě lidové auto,ale na druhou stranu je to přehledné a funkční,žádné zbytečnosti


Celkové hodnocení auta je zatím pozitivní,vzhledem k věku jsem zvýšenou poruchovost nezaznamenal,auto v zimě vyjede i tam kde většina aut beznadějně končí a servis je finančně únosný a náhradní díly za pár korun,nehledě na to že si auto opravím sám

Závady a opravy na autě

Od mé první recenze se zatím škodovečka docela drží,největší závadu jsem si způsobil vlastní vinnou,když v dobré víře autu pomoci jsem do velice zasloužilého motoru,skoro 400 000km,který celý život jezdil na minerální olej,jsem mu koupil plnou syntetiku......no a samozřejmě karbon se odlučoval a totálně ucpal mazací soustavu a motor se zadřel.......vzhledem k nájezdu kilometrů byla generálka docela neekonomická,po rozmontování motoru téměř neměl pístní kroužky,v ojničních ložiscích už téměř chyběly vložky a celkový stav motoru po takovém nájezdu byl dost katastrofální,však už bral pomale víc oleje než benzínu
Situace vyřešena koupí nového motoru,od jednoho škodováckého nadšence,který mu dával dobrou péči a motor měl nalítáno jen něco kolem 40 000,klidně tomu věřím,stav je velice dobrý a motor si jen šlape a zatím s ním nebyl jediný problém

Ostatní závady už jen banality,kromě běžné údržby jako kapaliny,atd...které nepočítám jako závady skoro nic
-Žárovka osvětlení SPZ
-Termostat
-Tekoucí prasátko
-ovládání druhého stupně karburátoru
<
Přejít na standardní verzi stránky »