výkon motoru
aerodynamický hluk
Děkuji všem za komentáře a doplňuji po najetí na současných 11 tisíc km a roce provozu.
Motor – lehký, trochu pocit, že plave předek při řízení. Na horách přední kola spíš prokluzují díky lehkosti předku. Dobře táhne i při vyšších rychlostech. 6-kvalt výhoda.
Auto zrychluje slušně, ale do sedadel jako TDI vás nevmáčkne. Ale příjemné je, že zrychluje lineárně a neuvadá. Stejné zrychlení jako z 0 na 100 se koná např. i ze 120 na 150, ze 150 na 180.
Sedadlo řidiče a spolujezdce je užší kvůli nesmyslnému odkládacímu kaslíku z boku sedáku, tohle se fakt nepovedlo.
Otvírání víčka nádrže klíčkem je vopruz a archaismus.
Při škrábání ledu bacha, přední stěrače nejdou odklopit kvůli přesahu hauptny, musí se s nimi ručně pohnout ve směru stírání, což asi nedělá motorku dobře.
Kufr je tak akorát, nedovedu si představit menší ikdyž se všude píše že octavia má velký kufr. Dám tam kočárek a nákup a je hotovo. 2 dospělý a 2 děti, kufr tak akorát.
Základní výbava nemá osvětlení schránky spolujezdce, to mi chybí. Naopak věšáčky na zadních sloupcích mi přijdou k ničemu.
Dvě lampičky v kufru jsou prý nadstandard, chachacha.
Na zadním sedadle vnímám hluk jak se odvalují zadní kola. Takže ještě víc než na místě řidiče jak jsem psal v recenzi.
Zadní rolovací plato (kombíka) nedoléhá až k oknu, takže okénkem je vidět obsah kufru, lákadlo pro zloděje.
Že u škodovky v interiéru nic nevrže není úplně pravda. Za rolovacím platem zavazadl.prostoru je dekl na magnety, který vrže o zadní opěradla a to docela dost a celou jízdu.
A teď chvály.
Dobře sedí na silnici. V zatáčkách při 80 km/h nevynáší, zadek jí netahá. U předchozího vozu Renault Megane, jsem stejné zatáčky musel projíždět 60, abych měl jakžtakž stejný pocit. Celkově je pro mě stabilita na silnici velmi příjemným překvapením. Tenhle podvozek jsem si prostě oblíbil.
Takže když to shrnu, na tomhle autě mi nejvíc vyhovuje jistota podvozku a síla motoru 1.4 TSI.
Co jsem ale četl o nové Oktávii 3, tak mám silné cukání tuhle prodat. Jen se v té nové musím napřed svézt. Ale těším se na nový podvozek, širší rozvor a více místa vzadu a další věci. Takže kdo byste měl zájem o červeného kombíka v perfektním stavu, se zárukou do 11/2013, přes zimu garážovaný v rodinném domě tak napište. Na jaře nejspíš budu měnit a je mi líto takový auto dát do bazaru. Tam mě akorát oškubou a přijdou k pěknému autu, které bych radši pustil nějakému serióznímu a hlavně slušnému člověku.