Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1.4 TSI

“Dobré, ale drahé.”
  • Rok výroby: 2011 
  • Typ motoru: 1.4 TSI 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 3 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6.3 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.2
U předchozího auta jsem si dal předsevzetí, že moje další auto musí mít výkon aspoň 90 kW a 6-ti stupňovou převodovku. 6-ti kvalt kvůli snížení otáček a hluku od motoru při vyšších rychlostech na dálnicích.
Vyšší výkon proto, že na českých silnicích je přetíženo nákladními auty. Nesnáším tu bezmoc plazit se za náklaďákem, čuchat ten smrad, koukat do krabice a neustále stírat špínu z čelního skla.
Rozhodoval jsem se mezi Superbem II a Mondeem, ale kapsa nakonec rozhodla za mě.
Oktávku jsem původně nechtěl, ale tím, že „Helmut“ konečně dovolil škodovce, aby Češi mohli jezdit s něčím jiným než s MPI a HTP, mi trochu pomohl v rozhodování.
Takže co se týká motorizace, jsem spokojený. Spotřeba ujde, ale čekal jsem méně. Teď v zimě to je kolem 7 litrů na vzdálenost 60 km, z čehož jen 20% je město. Ve městě žere docela dost, podle papírů má brát 8,5, ale mně to jde spíš k 9. Na delší trase kolem 100 km se už dostanu na těch slibovaných 6,3. Teď v zimě z lyžování cestou dolů z Jánských lázní mi pal.poč. ukazoval 5,5 celou cestu domů cca 100 km, ale moc mu nevěřím.
Taky je úplně jedno, jestli do toho leju Nat95 nebo 98, žere to furt stejně a taky stejně táhne.
Co se týká vnitřního pohodlí, tak s jednou věcí jsem silně nespokojený a dokonce uvažuju, že tak za 3 roky jí kvůli tomuhle prodám. Jde o hluk v kabině, od podvozku. Pánové, to je takovej kravál, že při 90 km/h nemá cenu poslouchat rádio, spolujezdec už na vás musí řvát, abyste slyšeli že potřebuje čůrat apod. V tomhle škodovka ušetřila a připomíná mi to 10 let starého korejce, v kterém tenhle kravál byl taky. Prostě slyšíte hukot od kol, svištění vzduchu a já nevím co ještě, prostě jak v tanku. Motor kupodivu slyšet tolik není, na to že má rozvodový řetěz místo řemenu. Je tam totiž odhlučnění směrem do kabiny. Navíc při 95 km/h už řadím za 6, takže držím otáčky těsně nad 2 tisíci a při takových otáčkách žádný motor tolik neřve.
Takže naše rodina si cestou na letní dovolenou asi pěkně užije. A věřte mi, že hluk dokáže docela slušně člověka unavit a vyčerpat. Na to jsem nebyl z francouze zvyklý, to je fakt hanba pro škodovku.
Co se týká výbavy, tak mám základ + TSI drive (man.klima, el.okna vpředu, zrcátka el.+vyhřívaná).
Mně to kupodivu stačí, ale je pár věcí, co mi po prodeji francouze chybí. Jednak tónovaná skla, jednak bederní opěrka. Loketní opěrku už jsem oželel, ale dokoupit jumbo box za 4300,- plus montáž není zas takový problém.
V kufru se mi líbí, že pamatovali na připevnění lékárničky a trojúhelníku. Síťový program taky dnes a denně oceňuji.
Pak se mi líbí, že gumové koberce mají oka, která zapadnou na výstupky v podlaze a tak vám pod nohama necestují.
V prostoru mezi předními sedadly je praktická přihrádka na různé věci, to využívám třeba i na kapesník, jsem alergik a mám ho tak pořád po ruce.
Bílé podsvětlení budíků se mi líbí moc, vlastně celá přístrojová deska. S tím jsem měl trochu problém u Mondea, které se mi vevnitř hnusí, připomíná mi plasty levné elektroniky z vietnamské tržnice.
U elektroniky bych se rád zastavil. 2 věci mě vyloženě obtěžují.
První věc je, že při nastavení regulátoru foukání na čelní sklo, se automaticky zapne klima. To je naprosto zbytečné trápení kompresoru, okamžitě ho vždy vypínám. Mám ofuk trvale v levé poloze, čili nohy a čelní sklo, ale občas se zamlží, takže musím dát „plný kotel“ jen na čelní sklo a ohlídat si zapnutí klimy. Jinak ventilátor je podle mě dost hlučný i v poloze 1, ale to je můj subjektivní dojem.
Druhá věc je, že dálkovým centrálem jde při držení odemknutí či zamknutí spustit či vytáhnout okna.
Nevím, kterej ko*ot tuhle zbytečnost implementoval. Já si ráno v předsíni zavazuju boty a klíče mám v kapse u kalhot. Tím, jak jsem předkloněný v sedu, nevědomky tisknu a držím ten mikrospínač na dálce a před barákem na ulici se mi stahují okénka a procházející lidé čuměj co ukrást. Když se mi to stalo poprvé tak venku pršelo a slušně mi tam nalilo. Fakt super nápad! Kdyby ten čudl na dálce nebyl tak citlivý ale on je! A to nemám pánové nadváhu, lidově řečeno pajšl.
Na závěr můžu říct, že jsem s tím autem přece jen spokojený až na ten hluk při jízdě. Snad se to zlepší s letními pneu.
Ale pořád si kladu otázku, jestli těch vynaložených 360 tisíc za tu Škodu stálo.

Silné stránky

výkon motoru

Slabé stránky

aerodynamický hluk

Doplnění recenze ze dne 28.12.2012

Stav km nyní: 11 000 km

Děkuji všem za komentáře a doplňuji po najetí na současných 11 tisíc km a roce provozu.
Motor – lehký, trochu pocit, že plave předek při řízení. Na horách přední kola spíš prokluzují díky lehkosti předku. Dobře táhne i při vyšších rychlostech. 6-kvalt výhoda.
Auto zrychluje slušně, ale do sedadel jako TDI vás nevmáčkne. Ale příjemné je, že zrychluje lineárně a neuvadá. Stejné zrychlení jako z 0 na 100 se koná např. i ze 120 na 150, ze 150 na 180.
Sedadlo řidiče a spolujezdce je užší kvůli nesmyslnému odkládacímu kaslíku z boku sedáku, tohle se fakt nepovedlo.
Otvírání víčka nádrže klíčkem je vopruz a archaismus.
Při škrábání ledu bacha, přední stěrače nejdou odklopit kvůli přesahu hauptny, musí se s nimi ručně pohnout ve směru stírání, což asi nedělá motorku dobře.
Kufr je tak akorát, nedovedu si představit menší ikdyž se všude píše že octavia má velký kufr. Dám tam kočárek a nákup a je hotovo. 2 dospělý a 2 děti, kufr tak akorát.
Základní výbava nemá osvětlení schránky spolujezdce, to mi chybí. Naopak věšáčky na zadních sloupcích mi přijdou k ničemu.
Dvě lampičky v kufru jsou prý nadstandard, chachacha.
Na zadním sedadle vnímám hluk jak se odvalují zadní kola. Takže ještě víc než na místě řidiče jak jsem psal v recenzi.
Zadní rolovací plato (kombíka) nedoléhá až k oknu, takže okénkem je vidět obsah kufru, lákadlo pro zloděje.
Že u škodovky v interiéru nic nevrže není úplně pravda. Za rolovacím platem zavazadl.prostoru je dekl na magnety, který vrže o zadní opěradla a to docela dost a celou jízdu.
A teď chvály.
Dobře sedí na silnici. V zatáčkách při 80 km/h nevynáší, zadek jí netahá. U předchozího vozu Renault Megane, jsem stejné zatáčky musel projíždět 60, abych měl jakžtakž stejný pocit. Celkově je pro mě stabilita na silnici velmi příjemným překvapením. Tenhle podvozek jsem si prostě oblíbil.
Takže když to shrnu, na tomhle autě mi nejvíc vyhovuje jistota podvozku a síla motoru 1.4 TSI.
Co jsem ale četl o nové Oktávii 3, tak mám silné cukání tuhle prodat. Jen se v té nové musím napřed svézt. Ale těším se na nový podvozek, širší rozvor a více místa vzadu a další věci. Takže kdo byste měl zájem o červeného kombíka v perfektním stavu, se zárukou do 11/2013, přes zimu garážovaný v rodinném domě tak napište. Na jaře nejspíš budu měnit a je mi líto takový auto dát do bazaru. Tam mě akorát oškubou a přijdou k pěknému autu, které bych radši pustil nějakému serióznímu a hlavně slušnému člověku.

<
Přejít na standardní verzi stránky »