Zavřít recenzi

Seat Cordoba 1,9 SDI

“Úsporný motor, velmi malý prostor”
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 1,9 SDi 
  • Stav km při koupi: 215 000 km 
  • Stav km nyní: 225 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 4,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 4.0
Seat je v provedení 1,9 SDi, 50kw, 135 Nm.
Bez ABS, bez klimatizace, manuální zrcátka, manuální okna.
Středový panel obohacuje velkoplošný displej, který budí dojem luxusu, ale pouze zobrazuje nastavení základních funkcí větrání a vytápění, venkovní teplotu a funkce rádia.

Po přesednutí z felicie kombi do tohoto vozu jsme řešili a dosud řešíme, že nejsme schopni najít za volantem pohodlný posez. Hrůza. Na dlouhých cestách pro řidiče utrpení. Ruce si nemají jak spočnout. Jedině, když levou opřu o dveře a současné držím volant. Kritici nadávají na sloupek řízení u felicie, ale nám vyhovoval. Bližší spodek volant dal možnost opřít ruce o tělo a to bylo na dlouhé cestě paráda.
Houpavá jízda ve mě budila dojem, že musí být tlumiče na pokraji života. Byly v pořádku. Je to standard.

Má strašně málo místa pro posádku. Čtyřčlenné rodině s odrostlejšími dětmi to nedoporučuji. Vyšší postavy sedící vzadu vás jako řidiče proklejí, pokud sám jako řidič nemáte do 170 cm a nesedíte posunutý dost vpředu.
Zavazadelník 390 litrů je pro kombi žalostně málo. Využitelnost zavazadelníku zachraňují ploché páté dveře. Zadní sedadla lze sklopit pouze celé najednou.

Ovládací páčky pod volantem jsou jen pro trpělivé (kontakty). Mají něco za sebou. U levé musíte držet blinkr doleva. U pravé na stěrače při jejich ovládání vypadáte, že ovládáte stírání manuálně.

Jediným kladem tohoto vozu je motor.
Není to žádný sprinter z křižovatky, ale výborným zátahem (na své výkonové parametry) to vynahradí při rychlostech nad 90km/h. Výborně drží rychlost při stoupání na dálnici. Jak v malých rychlost vypadá líně, stejný zátah má i ve vyšších, kde například právě felicia (nad 100km/h) jen ztěží běží.
Na delších cestách na výlet spotřeba pravidelně krásných 4,5 litrů. Ve městě v mrazech nepřekročila 5,5.
V -15 až -20 stupních nenastartoval na poprvé, ale nastartoval. Vděčit můžeme asi baterii o velké kapacitě a dobré naftě.
Nemá turbo a vstřikování je ještě nenáročně a přežvýká kde co, takže jsem se nebál, i při malém ročním náběhu kilometrů, koupit naftu.

Každopádně to máme jen na přechodnou dobu, než pořídíme pořádnější vůz. Máme to rok a doufám, že déle než další rok už s tím jezdit nebudeme.

Silné stránky

Spotřeba PHM

Slabé stránky

Prostor pro cestující
zavazadelník
velmi drahé náhradní díly

Závady a opravy na autě

Přechozí majitel ještě draze řešil vibrace při akceleraci.
My jsme dávali nové přední brzdy.
Třikrát po sobě jsme řešili drhnoucí brzdu na levém zadním kole.
Špatné kontakty páček u volantu.
Přetrhané el. vedení u 5. dveří v místě ohýbání vedení při otevírání.
Koroze na okrajích dílů karoserie (kapota, střecha).
<
Přejít na standardní verzi stránky »