Hodnocení a zkušenosti s autem
Veškeré výše uvedené postřehy a informace jsem schopen nezvratnými důkazy prokázat a uvádím i další nepříjemná překvapení, která na mě čekala během provozu vozidla:
- Rádio je bez měniče 6 CD, přestože ve výbavě Titanium v o rok starší nabídce bylo s měničem CD – nepříjemné zklamání a šok po zakoupení vozu.
- Při každém pohledu do zpětných zrcátek je nutno přebíjet odraz chromovaných ofukovačů, které se odráží ve skle a jsou vidět bohužel přesně v tom nejkritičtějším místě.
- Vnitřní leštěný dekor včetně volantu v silnějším svitu odráží veškeré světlo do obličeje, jízda bez slunečních brýlí je tak jen pro otrlé.
- Počítač „Convers +“, který je za přípatek cca 2 500 Kč je k nepoužití, cca 1/3 zabírá motiv autíčka, který nemá žádnou funkci (ani při změně osvětlení nebo při signalizaci nedovřených dveří), dále palubní počítač umí pouze tři hodnoty - celkovou spotřebu, dojezd a okamžitou spotřebu. Pokud chcete znát spotřebu za danou jízdu, musíte bohužel data vymazat a nemáte tak možnost dlouhodobě sledovat informace. I o 10 let starší vozidla nižší kategorie umí více.
- Vůz ve výbavě „Titanium“ nemá k dispozici funkci signalizace servisní prohlídky, kterou mají i 15 let staré Felície.
- Při snaze otevřít okna za jízdy si dejte pozor na vykloubení ruky, neboť madlo otevírání dveří citelně komplikuje použití elektrických ovládačů oken.
- FORD v roce 2010 dával pouze nezbytnou dvouletou záruku. V případě nutnosti, kdy krátce po záruční době dojde k selhání dalších komponentů vozu neakceptuje „kulance“ a nenabízí ani bezplatné zapůjčení vozu při delší opravě v době záruky, přestože je toto „zmíněno“ v návodu k vozidlu. Prodlouženou záruku je nutno si připlatit v ceně cca 20 000 Kč, což je v situaci, kdy autorizovaná servisní síť není schopna (víceméně ani ochotna) opravit vadu v době záruky docela „tristní“.
- Tempomat má pro ovládání celkem 6 tlačítek na obou stranách volantu, což je nelogické a zatím nejvíce, co jsem u podobných vozů viděl (např. Honda Accord včetně „jízdy v pruhu“ a „adaptabilního tempomatu“ má jen 5). Ovládání je nelogické a zbytečně komplikované – pro každou funkci je samostatné tlačítko. Je to však na individuálním posouzení.
- Rozložení dálkového ovládání odemykání vozu je obráceně, než je běžné, takže pokud k Fordu Mondeo přecházíte od jiného vozu, počítejte s tím, že budete mít vůz neustále odemčený.
- Při dešti a nebo delším stání a následném otevření kufru běžte raději stranou, neboť dostanete vydatnou sprchu vody. V zadních dveřích není vylisován odtokový kanál, takže při velikosti dveří se během pár hodin vytvoří slušná zásoba vody, kterou pak nepřipraveni dostanete v plném zásahu.
- Pozor na anténu, je archaická, není ohebná, takže do myčky musí ven.... kdeže jsou ty časy staré Fabie I, která měla anténu, se kterou se dalo jet i do myčky.
- Při výměně pneu za zimní jsme v pneuservisu zjistili abnormální sjetí všech 4 pneumatik Goodyear na vnitřní straně tak , že nebyl vidět vzorek ( najeto cca 40 tis km )
- Jako klad vidím vyhřívání čelního okna, bohužel ve voze fungovalo pouze 2 měsíce ( listopad a prosinec 2010).
Uvádím zde pouze svůj názor a své zkušenosti. Věřím, že jsou i povedená vozidla a tiše závidím těm, kteří tyto problémy nemají. Nicméně, ať si každý udělá svůj názor o daném vozu a jeho kvalitě či vynaložených prostředcích sám. Z mého pohledu je „vozidlo FORD MONDEO“ v dnešní době za požadované peníze nepoužitelné a nekvalitní. Rozhodně jej nedoporučuji.