Zavřít recenzi

Ford Mondeo 1,8 TDCi

“Již nikdy více FORD”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 75 000 km 
  • Způsob řazení:  

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 1.8
Veškeré výše uvedené postřehy a informace jsem schopen nezvratnými důkazy prokázat a uvádím i další nepříjemná překvapení, která na mě čekala během provozu vozidla:
- Rádio je bez měniče 6 CD, přestože ve výbavě Titanium v o rok starší nabídce bylo s měničem CD – nepříjemné zklamání a šok po zakoupení vozu.
- Při každém pohledu do zpětných zrcátek je nutno přebíjet odraz chromovaných ofukovačů, které se odráží ve skle a jsou vidět bohužel přesně v tom nejkritičtějším místě.
- Vnitřní leštěný dekor včetně volantu v silnějším svitu odráží veškeré světlo do obličeje, jízda bez slunečních brýlí je tak jen pro otrlé.
- Počítač „Convers +“, který je za přípatek cca 2 500 Kč je k nepoužití, cca 1/3 zabírá motiv autíčka, který nemá žádnou funkci (ani při změně osvětlení nebo při signalizaci nedovřených dveří), dále palubní počítač umí pouze tři hodnoty - celkovou spotřebu, dojezd a okamžitou spotřebu. Pokud chcete znát spotřebu za danou jízdu, musíte bohužel data vymazat a nemáte tak možnost dlouhodobě sledovat informace. I o 10 let starší vozidla nižší kategorie umí více.
- Vůz ve výbavě „Titanium“ nemá k dispozici funkci signalizace servisní prohlídky, kterou mají i 15 let staré Felície.
- Při snaze otevřít okna za jízdy si dejte pozor na vykloubení ruky, neboť madlo otevírání dveří citelně komplikuje použití elektrických ovládačů oken.
- FORD v roce 2010 dával pouze nezbytnou dvouletou záruku. V případě nutnosti, kdy krátce po záruční době dojde k selhání dalších komponentů vozu neakceptuje „kulance“ a nenabízí ani bezplatné zapůjčení vozu při delší opravě v době záruky, přestože je toto „zmíněno“ v návodu k vozidlu. Prodlouženou záruku je nutno si připlatit v ceně cca 20 000 Kč, což je v situaci, kdy autorizovaná servisní síť není schopna (víceméně ani ochotna) opravit vadu v době záruky docela „tristní“.
- Tempomat má pro ovládání celkem 6 tlačítek na obou stranách volantu, což je nelogické a zatím nejvíce, co jsem u podobných vozů viděl (např. Honda Accord včetně „jízdy v pruhu“ a „adaptabilního tempomatu“ má jen 5). Ovládání je nelogické a zbytečně komplikované – pro každou funkci je samostatné tlačítko. Je to však na individuálním posouzení.
- Rozložení dálkového ovládání odemykání vozu je obráceně, než je běžné, takže pokud k Fordu Mondeo přecházíte od jiného vozu, počítejte s tím, že budete mít vůz neustále odemčený.
- Při dešti a nebo delším stání a následném otevření kufru běžte raději stranou, neboť dostanete vydatnou sprchu vody. V zadních dveřích není vylisován odtokový kanál, takže při velikosti dveří se během pár hodin vytvoří slušná zásoba vody, kterou pak nepřipraveni dostanete v plném zásahu.
- Pozor na anténu, je archaická, není ohebná, takže do myčky musí ven.... kdeže jsou ty časy staré Fabie I, která měla anténu, se kterou se dalo jet i do myčky.
- Při výměně pneu za zimní jsme v pneuservisu zjistili abnormální sjetí všech 4 pneumatik Goodyear na vnitřní straně tak , že nebyl vidět vzorek ( najeto cca 40 tis km )
- Jako klad vidím vyhřívání čelního okna, bohužel ve voze fungovalo pouze 2 měsíce ( listopad a prosinec 2010).


Uvádím zde pouze svůj názor a své zkušenosti. Věřím, že jsou i povedená vozidla a tiše závidím těm, kteří tyto problémy nemají. Nicméně, ať si každý udělá svůj názor o daném vozu a jeho kvalitě či vynaložených prostředcích sám. Z mého pohledu je „vozidlo FORD MONDEO“ v dnešní době za požadované peníze nepoužitelné a nekvalitní. Rozhodně jej nedoporučuji.

Silné stránky

Slabé stránky

kvalita vozu, přístup servisní sítě k zákazníkovi

Závady a opravy na autě

„Vozidlo“ jsem zakoupil v roce 2010, tedy v současné době je cca 2 roky „v provozu“. K dnešnímu dni je „najeto“ cca 75 tisíc km. Uvozovky u slov vozidlo, v provozu a najeto však používám záměrně, protože spíše než o jízdu se jedná o trápení s průměrnou frekvencí návštěvy servisu cca po každých 5 tisících km. Závady se začaly projevovat prakticky ihned po zakoupení.
Již během prvních km bylo zjištěno cukání motoru při akceleraci po předchozí deceleraci, které doposud nebylo opraveno. Vada se projevuje nepravidelným chodem motoru a náhlým poklesem výkonu, což je např. při jízdě na dálnici velice nebezpečné a ohrožuje to nejen mě jako řidiče, ale i vozidla jedoucí za mnou. Bohužel i přes tuto skutečnost se autorizovaná servisní síť včetně zastoupení společnosti Ford k této situaci staví stylem zdržovací taktiky „nevidím, neslyším, nic tam není“. Na vlastní náklady jsem tedy musel prokazovat, že závada skutečně existuje a na její detekci jsem vydal více než 20 tisíc korun, přestože je vozidlo v záruce. Tyto prostředky mi do dnešního dne nebyly prodejcem FORD uhrazeny.
Bohužel naše legislativa je „krátká“ na to, aby ochránila spotřebitele, a je smutné konstatovat, že Občanský zákoník se v dané situaci jeví pouze jako cár papírů. Ford se řídí vlastním přístupem, jehož výsledkem je jízda ve voze, které na dálnici při rychlosti 130 km/h náhle ztratilo výkon a jen duchapřítomností vzadu jedoucího řidiče nedošlo ke střetu ani ke zranění. FORD tedy klidně nechává jezdit koncového zákazníka s nebezpečnou vadou podloženou znaleckým posudkem i hloubkovou diagnostikou, které jsem musel na své náklady zajistit.

Bohužel cukáním motoru výčet závad teprve začíná:

Po 4 500 km došlo k poruše dvou-hmotnostního setrvačníku spojky. V koloně se nebylo možno rozjet a téměř vždy hrozila kolize s jiným vozem. Oprava byla realizována až při 13 000 km (byl nutný čas na přesvědčení servisu k opravě).

Po 13 000 km (tedy přibližně ve stejnou dobu) došlo i ke ztrátě tlaku vstřiku u jednoho z válců. Výměna všech vstřiků byla posléze provedena po dalších 45 000 km.

Po 30 000 km muselo být vyměněno zadní okno, bohužel přestalo vyhřívat. Při výměně předního okna, které bylo rozbito od protijedoucího vozidla se zjistilo, že nevyhřívá ani to. Obě okna tedy vydržela pouze jednu necelou sezónu!
<
Přejít na standardní verzi stránky »