Hodnocení a zkušenosti s autem
Felicia 1,6 MPi GLX, hatchback
Klimatizace, ABS, elektrická zrcátka, stavitelné sedačky výškově, posilovač řízení - tolik k výbavě, která je u těchto aut vyjímkou.
Vše funguje bez poruchy. Klima v létě chladí po 30vteřinách.
Auto bylo kupováno jako druhé auto pro ženu. Po-té, co jsme prodali starší Felicii kombi 96´, sloužilo rok jako jediné vozidlo. Po celou dobu bez jediného zádrhele.
Po-té, co jsme pořešili po koupi tohoto vozu jeho zanedbanou údržbu po předchozím majiteli, jsme krom koncového dílu výfuku nic nespravovali.
Auto má na klasických místech začínající korozi (spoj zadního blatníku s prahem.)
Motorově je to fantazie. Nepyšní se extra výkonem, ale točivý moment na tento vůz je perfektní. Už kolem 1750ot/min. cítíte slušnou sílu a bez problémů můžete sešlápnout plynový pedál. Auto okamžitě vyrazí. Je až neuvěřitelné, jak se svým charakterem dá srovnat s naftovým motorem. Nad 4500ot/min. jen sotva dýchá, ale točit ho výš nemá smysl, vzhledem k tomu, jakou sílu má už ve 2000ot/min.
Felicia je výborné auto pro mladé rodiny pro svůj prostor a finančně nenáročný servis. Jako že na felicii se nic nezkazí jen tak - tak když už, tak i vážnější poruchu zvládnete opravit u šikovných neautorizovaných servisáků obvykle z toho, co máte zrovna v peněžence. je vhodná také pro začínající řidiče, kteří se s tímto autem naučí vnímat fyzikální zákony, které felicia nezastírá supermoderním podvozkem, přičemž však řidiče rozhodně nenechá ve štychu a ochotně jde za jeho příkazy udávané volantem a pedály.
ABS u tohoto lehkého auta je fantastická věc. Navíc vozy vybavené ABS mají příčné stabilizátory.
S autem se dá jezdit velice úsporně právě proto, co umí nabídnout mezi 2-3tis. otáčkami. I při mých krátkých jízdách do práce a na nákup do centra města 50% 50km/h, 50% svižnější úseky, se vejdu pravidelně do 7 litrů. Na jedné dlouhé cestě na dovolenou naložení do plna s dálničním provozem 130km/h jsme měli spotřebu 6,3 litrů.
Vše vždy měřeno po dotankování do plné nadrže.
Při 130km/h nemá felicia ani 4000/ot min. Resp. při 4000ot/min. ukazuje rychloměr 150km/h (Pro hnidopichy uvádím vysledovanou odchylku: když míjíme radar, který ukazuje 50km/h, rychloměr je v poloze cca 53km/h. Pneu 165/70 R13). Přesto, že 5. stupeň je relativně dlouhý, vzhledem k povaze osmiventilového motoru není problém zařadit pětku na rovince právě už při 50km/h. Jakmile ale silnice míří jen trochu do kopce, cítíte, že to už to pravé není a řadíte na 4.
Klimatizace je fajn, ale pro zachování dobré spotřeby s ní neplýtvám. Ačkoliv při rychlosti 90km/h mají otevřené okna asi stejně negativní vliv na spotřebu, jako puštěná klimatizace. Pokles výkonu je znát. Při předbíhání radím klimu vypnout.
Auto má relativně málo najeto a poctivě se staráme, měnímě včas náplně, a tak i díky tomu nyní, po 14 letech života, funguje perfektně a až na tu korozi na prazích, jejíž oprava bude vyřešená za řádově stovky korun, vypadá a chová se jako nové.
S tímto vozem mám ty nejlepší zkušenosti, ale momentálně Škoda nenabízí auto, které bych si místo tohoto koupil, takže dávám do kolonky, že bych si od tohoto výrobce další auto nekoupil.