Zavřít recenzi

Hyundai Sonata 2.0 16V DOHC

“Je to holt starej Korejec.................”
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 195 000 km 
  • Stav km nyní: 231 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 9.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

2
 
Hodnocení celkem 5.0
Vlastnim tuto Sonatu již 4.rokem a dojmy z tohodle auta mám smíšený. Je to dost prostorná a pohledná loď,která svým designem neurazí ani dneska. Bohužel však naplnila moje obavy, keré jsem si dělal už před koupí tohoto auta.
Zhruba po najetejch 3000km mi odešlo spojkový ložisko, spojka šla nesmírně ztuha, navíc zabíala dost dole a nesmírně prokluzovala. Prostě potvrdila pověst komerčního Korejce. Těch závad a potíží s timto autem jsem zažil za 4roky dost, ale i tak ho neodsuzuju. Náhradní díly jsou dost drahý, řek bych že neuměrná kvalitě, která neni na nejlepší urovni a taky podle všeho nikdy nebyla.Spotřeba ve městě u tohoto auta se pohybuje kolem 11-12 litrů, dálku jsem s ní jel z Tábora do Nymburka za 7.3 při nákejch 120 na dálnici.Kombinovanou mám cca kolem 9.5litru. Dynamika motoru je solidní, auto pěkně táhne už od nižších či středních otáček.
Zrychlení je taky poměrně slušný, největší slabinou týhle korejský lodě je koroze a to předevšim lemů, čeká mě taky vyvařování prahů, který jsou tzv na rozpadnutí. Toto auto jsem si vybral íky pěknýmu designu a pohodlnosti, na kterou jsem byl zvyklý z Fiatu Cromy. Ta mě taky příliš nepřesvědčila svou spolehlivostí. Za rok mi končí u Sonaty STK a 100% vim, že to bude její poslední Stk, pak pude na ND, pač nějaký velký investice nemaj pro toto auto cenu. Jinak po celkový stránce to neni děsnej vuz, ale každou chvíli vyžaduje opravy. Přece jen to je 20let starej Korejec a od toho se zázraky příliš čekat nedaj.

Silné stránky

pohodlí
nadčasovej a zajímavej design

Slabé stránky

častější poruchovost
špatný dílenský zpracování
značná koroze
bezcennost auta
nízkej výskyt tohodle modelu v dobrym stavu

Závady a opravy na autě

198 000 nový spojkový ložisko
200 000 lambda sonda
202 000 těsnění pod hlavou
203 000 přední čepy, sbíhavost předních kol
205 000 svíčky, díky nim nechtělo startovat
207 000 novej střední díl výfuku
210 000 spojková lamela
214 000 prasklá hadice serva
216 000 startér
217 000 celá nová přední náprava cca 5500kč.
<
Přejít na standardní verzi stránky »