Hodnocení a zkušenosti s autem
Naše požadavky před koupí auta.Protože jsme čtyřčlenná rodina,chtěli jsme vetší vůz.Bohužel naše garáž nás limitovala svými rozměry.Tak padlo rozhodnutí koupit větší combi.Vzhledem k tomu,že auto potřebuji na každodenní dojíždění za prací.Byl můj požadavek čekat na auto co nejkratší dobu.Což u nového vozu pokud si chcete vybrat barvu a výbavu je trošku problém.V té době nám vyšel v tomto nejlépe Peugeot s modelem 308 SW.Auto jsme měli do 10 dnů doma.
Jedná se už o faceliftovaný model.A co se změnilo? Kombi, tak jako všechny karosářské verze, si i nadále zachová charakteristický tvar písmene V, který začíná v přední části karoserie a přes kapotu motoru přímo navazuje na sloupky čelního okna. Po stranách tohoto tvaru se nachází nové, menší světlomety.
Spodní část nárazníku byla kompletně přepracovaná. Jediný otvor v přední části má méně zaoblený tvar a vizuálně se výrazně zúžil. Registrační značka se přemístila ze spodní hrany nárazníku na bezpečnější umístění uprostřed tohoto otvoru. Svisle orientované mlhovky zůstávají zachovány, lemují je nová diodová světla pro denní svícení. I přes designové změny se však vnější rozměry Peugeotu 308 nemění.
Motor a spotřeba-Motor 1.6 VTI 120 k (Variable Valve Lift and Timing injection Proměnný zdvih sacích ventilů a časování vstřikování), poprvé zabudovaný do modelu 207, je atmosférický motor se systémem nepřímého vstřikování, který dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 k) při 6 000 ot/min a vyvíjí maximální točivý moment 160 Nm při 4 250 ot/min. Disponibilita točivého momentu je rovnoměrně rozložena od nízkých (při 2 000 ot/min je dosaženo již 140 Nm) až do vysokých otáček (stále 140 Nm při 6 000 ot/min). Díky tomuto širokému rozpětí použití je jízda s motorem 1.6 velmi komfortní a se sníženými hodnotami spotřeby paliva.Jízda s tímto motorem je sice komfortní,ale na žádný závodění to není.Hmotnost auta bez osádky činí 1,5 tuny.Peugeot tento model dodává ještě s motorem 1,4 VTI.Nedovedu si představit po mé zkušenosti s 1,6 předjíždění s čtyřčlennou osádkou u 1,4.To musí být docela dobrý adrealinový zážitek.Pravdou ale je,že mám zatím najeto necelích 10 tisíc.Takže pružnost motoru by se mohla s přibívajícími km.ještě zlepšit.To platí i pro spotřebu počítač mě ukazuje momentálně spotřebu 7,5L skutečnost ale je 7,9L.Dle mého je na vině absence 6 stupně.Proto si do budoucna,pohrávám s myšlenkou přestavby na LPG.
Interiér a výbava-Měřím na výšku 186 cm.a nemám problém na předních ani zadních sedačkách.Přední sedadla jsou příjemně tvarovaná a mají slušné boční vedení.Zadní jsou dělená a vyjímatelná.Interiér vozu alespon na mě působí o třídu výše.Nikde nic nevrže ani neskřípá.Interiér je dost dobře odhlučněn.Palubní deska je potažena materiálem který je na dotek měkký.Budíky a výdechy ventilace jsou lemovány imitací chromu.Automatická duální klimatizace má výduchy i pro zadní sedadla.Loketní opěrka je nastavitelná podélně i svisle.Po otevření najdete menší úložný prostor s výstupem na USB.Další úložný prostor je pod palubní deskou u spolujezdce,ten je dokonce klimatizovaný.Možnost deaktivace předního erbegu.Velkým plusem pro děti je panoramatická střecha která interiér vozu dobře prosvětlí.V zadních dveřích jsou výsuvné roletky proti sluníčku.Kladně též hodnotím elektronickou dětskou pojistku.Přední i zadní okna jsou v elektrice.Volant je potažený kůži,na volantu nenajdete žádné tlačítka.Pod volantem se nachází ovládání rádia i telefonu.Dále se zde ovládá palubní počítač,který je umístěn v prostředku palubní desky.Který vám v základním režimu ukazuje datum,čas,venkovní teplotu a navolenou stanici rádia.Podsvícení palubního počítače a budíků je v oranžové barvě.Nastavení svítivosti se dá regulovat.Velikost kufru je 674 litrů. Pokud je posunutá druhá řada sedaček dozadu, pak se zavazadelník zmenší na 600 litrů.Kufr se dá zvětšit vyjmutím horního krytu, pak má mezi 911 až 1031 litry, to podle polohy sedadel. Po vyjmutí sedaček v druhé řadě dostanete gigantických 2 149 litrů.
Rezervní kolo je umístěno společně s hevérem pod autem.Zadní dveře se za nepříznivích klimatických podmínek dost špiní.A to i přes to,že jsem si nechal namontovat přední i zadní zástěrky.
Podvozek-Protože je Peugeot 308 SW větší než Peugeot 308, podvozek oproti menšímu hatchbacku prošel změnamy. Změnilo se zavěšení kol a nastavení tlumičů. Elektrohydraulický posilovač ve spojení s přední nápravou pseudo McPherson poskytuje přesné řízení a dobrý pocit z něho. U zadní nápravy byla použita torzní tyč. Rozchod kol přední i zadní nápravy byl zvětšen. Pneumatiky lze použít až do velikosti 18“. Dalším vylepšením oproti svému předchůdci 307 SW je nižší těžiště, které zlepšuje celkovou stabilitu vozu. To vše ve spojení s tuhou karoserií dává řidiči pocit, jakoby řídil hatchback.Kupodivu na Francouze je nastavení podvozku tvrdčí.
Závěr
Auto je určené zejména pro rodiny s dětmi, popř. pro lidi, kteří potřebují auto s velkým prostorem uvnitř.
Doplnění recenze ze dne 10.08.2012
Stav km nyní:
15 800 km
Tak po roce jsem našeho Pežotka,vzal na první servisní prohlídku. Máme s ním najeto 15800km.Sice bych nemusel,ale nechal jsem vyměnit i olej.Překvapivě jsem nemusel dolít za ten rok ani kapku.Celé to vyšlo na 4540kč.Spotřeba za ten rok klesla na 7,1L.Zatím nám Pežotek děla jenom radost.
Doplnění recenze ze dne 20.04.2013
Stav km nyní:
25 730 km
Odešlo čidlo ABS,dnes vyměněno společně s čidlem chladící kapaliny na které byla svolávačka.Vše v rámci zaruky zdarma,plus vystříkání spodku auta po zimě.Skvělí přístup v servisu Peugeot Choustníkovo Hradiště.
Doplnění recenze ze dne 15.07.2014
Stav km nyní:
43 800 km
Včera jsem odvezl auto na druhou garanční prohlídku.Od první jsem najel 28000km.Krom klasiky jako celkova kontrola auta,olej,filtry se provedla diagnostika a výměna svíček.Nechal jsem vyčistit a doplnit klímu promazat zámky dveří,platil jsem 5424kč.Za těch zmíněných 28000km jsem dolil 0,75l.oleje do motoru a 0,40l. destilované vody do chladiče.Průměrná roční spotřeba je 7,6 l.benzínu.S autem jezdím 7 dní v týdnu,zatím dělá jenom radost.