Zavřít recenzi

Honda Civic Aerodeck 1.6 16V 85kw

“I po více jak deseti letech pořád spolehlivé a pěkné auto :-)”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: D16W3 
  • Stav km při koupi: 160 000 km 
  • Stav km nyní: 185 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Výbava: 2x airbag, centrál, vše co jde je v elektrice, elektrické střešní okno, abs, tažné zařízení, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant.
Klimatizaci jsem nechtěl, protože ji nesnesu
Mlhovky mam koupené a čekají na montáž.

Interiér: Palubní deska působí i na dnešní dobu velmi moderně. Je vyrobena s kvalitních plastů a ani po dvanácti letech nikde nic nevrže. Velmi dobře hodnotím sedadla vozidla, která mají dostatečné boční vedení a díky tomu že jsou tvrdší a dobře tvarovaná, tak jsou pohodlná na delší cestování. Nebolí z nich záda. Trochu horší je prostor na nohy při sezení na zadních sedadlech. Je potřeba počítat i s menším prostorem nad hlavou, pokud kupujete auto s šíbrem.

Motor: Obsah 1.6 s výkonem 85kw je dostatečnou motorizací pro běžné ježdění ve městech i dálnicích a to při průměrné spotřebě osmi litrů na 100km. Motor dobře zabírá i z nízkých otáček a nad 3500rpm se v něm probouzí malej ďáblík. Maximální rychlost jsem zkoušel 180km/h a ještě měla rezervu. Spotřebu oleje 0,2 - 0,4 litrů na tisíc neřeším. Vše záleží na stylu jízdy a je pravda že si motůrek rád vytočím:-) Je mi jasné že spousta lidí by si i při minimální spotřebě oleje začala rvát vlasy. Musí se počítat s tím, že motor má po dvanácti letech něco natočeno a dokud šlape jak má, vrtat se v něm vážně nebudu :-) Toyota brala to samé a měl jsem jí čtyři roky:-) Jinak doporučuji olej Motul 10w40 6100.

Podvozek: Podvozek nabízí komfortní svezení a výborně drží stopu i pří ostřejší jízdě. Vynikající podvozek se zadní víceprvkovou nápravou auto podrží i v náročnějších situacích, ale zároveň musíte počítat s tím, že vyžaduje pozornost a údržbu. Zejména silentbloky zadních ramen. A že jich tam je :-)Pokud se jedná o brzdy, tak mají plynulý nástup a nevadnou. Obrovským plusem jsou kotoučové brzdy na zadní nápravě. Jak posilovač brzd, tak posilovač řízení není ani poddimenzovaný a ani příliš citlivý. Auto se řidí perfektně a cítíte kontakt s vozovkou.

Karosérie: Ani po dvanácti letech není na autě žádná koroze. I lak je poměrně zachovalý. Co hodnotím jako mínus je síla plechu předních blatníků. Sebemenší ťukanec od kámínku je na blatnících hned vidět a to nemluvím o tom, když se nějaký šikula při parkování v Praze do něj lehce nárazníkem opře... Auto má kosmetické vady, ale v Praze se tomu bohužel nevyhnete.

Celkově hondičku hodnotím velmi kladně. Je to auto kterému se občas musí něco odpustit, ale při troše starání vás odmění super svezením a slušnou spolehlivostí. Přiznám se, že do jiných aut než Japonských už asi nepůjdu. Příští auto to bude zase Honda nebo Toyota:-)

Silné stránky

Podvozek
Vynikající motor
Ochrana proti korozi
vše v elektrice + střešní okno
celkové zpracování a vzhled auta

Slabé stránky

přední blatníky - slabší materiál
náročnější údržba zadní nápravy - silentbloky
pro někoho absence klimatizace
méně prostoru na zadních sedadlech
lehce snížený strop kvůli střešnímu oknu

Závady a opravy na autě

Při zkušební jízdě praskla poloosa - mechanik co auto projížděl řekl, že u tohoto modelu častá závada - odtaženo a opraveno
Dále zadní brzdy - kotouče na odpis, zadní brzdy brzdily kov o kov
Tyto dvě první závady byly odhaleny při koupi auta a byla domluvena sleva 5000Kč
Dále jsem řešil: kolísání teploty motoru - přechodový odpor na teplotním čidle
-únik oleje přes spojku a fleky pod autem, byla zakoupena nová spojková sada Exedy a všechna gufera byla přetěsněna. Dokonalé utěsnění se povedlo až na potřetí po dvou reklamacích u mechanika. Od té doby auto suché.
-výměna těsnění víka ventilů
-výměna těsnění olejové vany
-výměna dvou čepů řízení
-po roce užívání auto přestalo řadit ze 4 na 5, sundání převodovky a kontrola spojky pro ujištění že je v pořádku, výměna spojkových válečku. Auto teď řadí perfektně.
-po roce a půl výměna středního a zadního dílu výfuku Walker
Od té doby už jenom jezdím

Výměnu rozvodů, vodní pumpy, svíček, kabelů ke svíčkám Bosch, termostatu, chladící kapaliny, oleje a filtru neberu jako závadu auta, ale jako nezbytnou věc při nákupu ojetého vozu co už má něco za sebou a u kterého počet ujetých km nemusí vůbec souhlasit. Auto bylo asi lehce bourané na zadek, u jednoho zadního sloupku je trochu vidět, že byl opravovaný. ale po důkladné prohlídce podvozku a karosérie s mechanikem se už na nic nenarazilo. Auto bylo zakoupeno poměrně levně kvůli uvedeným nedostatkům a běžně se v té době pohybovala v lepším stavu o 20 - 30 tisíc dráž. Já jsem se dostal s autem po opravách přibližně na 77000Kč s tím rozdílem že v autě bylo hodně dílů nových.

<
Přejít na standardní verzi stránky »