Zavřít recenzi

Ford Explorer 4.0

“Originální, stylové, fantastické auto, s bohužel nepraktickými cenami náhradních dílů, a jejich špatnou dostupností.”
Foto 1 / 2
  • Rok výroby: 1998 
  • Typ motoru: benzín V6 
  • Stav km při koupi: 40 000 km 
  • Stav km nyní: 48 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 19 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

4
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 6.6
Neuvěřitelně skvělý pocit z jízdy, má zkrátka výborné jízdní vlastnosti. Skvělý komfort. Na svoji dobu perfektní výbava, která předčí i leckterá dnešní auta. Například

el. ovládání vyhřívaných zrcátek
střešní okno
8 směrné elektrické ovládání sedačky
tempomat
sportovní mód
klimatizace
kožená výbava
multi funční volant
5 místním heslem zabezpečené (i odemykatelné) dveře
a další...

Explorer jezdí v módu "auto" pouze na zadní náhod, čímž šetří palivo. V případně prokluzování zasáhne čtyřkolka. Je možné jí manuálně zapnout tlačítkem na "high" Pro jízdu na silnici ve vyšší rychlosti, či na "low" pro pomalou strmou jízdu terénem, při zařazení 1 nebo 2 stupně.

Na řadící páce u volantu je tlačítko, přepínací na sportovní mód, při kterém dostanu Ford explorer sport neuvěřitelnou šťávu a za několik sekund pokoří 100 km / hod.

Tempomat také potěší. Ručička tachometru se nepohne ani o milimetr, za všech situací.

Auto je skvělé jak do města, na dálnici, tak i do terénu. Explorer 1998-2001 si vás získá velmi rychle. Hbitý, bezpečný, komfortní a rychlý i tak se dá ve krátkosti shrnout.

Některé by mohla vyděsit typická malá světlá výška, která mi však nikdy nebyla problémem.

Problémem však je spotřeba. Zjistil jsem, že Explorer sport při moudrém a taktickém zacházení, spotřebuje ve městě méně paliva než na dálnici, neboť nepotřebuju k rozjezdu větší otáčky. Do 2000 otáček se bez problému rozjede na 50 km, a pak jen stačí lehtat plyn. Zatímco na dálnici potřebuje ve 100 km/hod 2500 otáček.

S přestavbou na LPG, která vyjde na 30 000 Kč, se přirozeně o pár litrů zvýší i spotřeba. Při přepočtu to však vychází, jako by jste živili auto se spotřebou 8l/100 km. Rozdíl ve výkonosti přitom není u Explorera s tak silným motorem žádný.

Ve městě dokážu ject se spotřebou za 18.5 l / 100 km (bez problému ale jiní jezdí se stejným autem za 21 l)

Na dálnici pak mám standartní spotřebu 21/ 100 km

Pokud bych měl říct o výborném Exploreru, který si Vás velice získá jednu větu, byla by: "Explorer vás nikdy nenechá ve štychu".

Silné stránky

Komfort, jízdní vlastnosti, výbava
silný motor, 4x4, sportovní mód
hbitost v terénu, bezpečnost

Slabé stránky

spotřeba
NEznalost českých servisů s americkými auty
Malá nabídka cenově dostupných náhradních dílů.

Závady a opravy na autě

Po 48 000 km se musí vyměnit pár věcí, které jsou pro Forda explorera typické, zřejmě seriová vada. Jedná se o vadné těsnění sání, při kterém zlobí studené starty, otáčky motoru skáčou nahoru a dolů. A pokud člověk s citem nelehtá plyn, motor zhasne. Originál těsnění sání z USA cca 510 Kč bez DPH.

Další přirozenou vadou je rychle opotřebovatelný zadný řetěz. To se objevilo přibližně také po 45 000. Projevuje se hlavně v létě, z motoru jde slyšet velmi hlasitý, nepříjemný zvuk řetězu ("drrrrr"). Nemá však výkon na vliv. Mé zkušenosti jsou takové, že jsem zhasnul a nastartoval motor, a zvuk byl pryč. Občas to zlobí, občas ne. V zimě problémy nejsou vůbec. Nový zadní řetěz cca 2000 Kč, musí se však sundat motor.

Jinak je auto velmi spolehlivé. Sice se sem tam objeví nějaké závady, avšak to nebývá nic velkého.

Doplnění recenze ze dne 18.06.2013

Stav km nyní: 85 000 km

Po té co si člověk časem zjistí, kde se náhradní díly prodávají, není jejich shánění a cena vůbec problém.

<
Přejít na standardní verzi stránky »