Zavřít recenzi

Hyundai i30 1,6

“skvělé rodinné auto, dostatečně živé, ale pohodlné i na služební cesty”
  • Rok výroby: 2011 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 14 300 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 12 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.8
Vlastním i30 CW 1,6 komfort (05-2011)

Je pravda, že auto je více citlivé na šeslápnutí pedálu. Dá se jezdit za 5,6 litrů, ale také za 9,5 litrů na 100km.

Velmi prostorné a pohodlné auto. Např. s Fábií se nedá vůbec srovnávat, spíše bych přirovnal pohodlí Octávii.

Vlastním i30 CW, kufr není velký jako v Octávii, ale dostatečně velký na kočár a větší přeměty.

Motor 1,6 (6ti kvalt)
živý motor, ve vyšších otáčkách táhne skvěle. Ideální rodinné auto
Šestistupňová převodovka je na trhu od 2011. 6tý stupeň zalepil často ohlašovaný nedostatek původní pětistupňové převodovky. Avšak tak šestka mohla být zpřevodována mnohem lépe.

když člověk jezdí do práce a dodržuje konstantní rychlost 50 v obci a 90 mimo obec, tak se dá běžně jezdit do 6,5 litrů. Jak člověk vyrazí na dálnici a jede konstantně 130, tak se spotřeba pohybuje kolem 7,5 litrů. Když jezdím ještě více svižněji, tak spotřeba jde až na 8,5 litrů (v extrému na 9 litrů).
Je tedy opravdu citrlivé na plyn. Holt benzín, diesel by byl mnohem stabilnější na spotřebu.

Podvozek se mi zdá velmi příjemný pro rodinné ježdění. Mám originální kola pneu, takže ty "balony" nejsou na žudné "závodění" nebo drsné průjezdy zatáčkami.
(překvapilo mne, že Hyundai mi dal k litým kolům rezervu také lité kolo. To jsem nečekal)

Komfort
Při stání s nastartovaným motorem mi už několik lidí řeklo, zda jsem vypl motor, protože nic neslyšeli. Motor běžel.
do 110 kmh je auto velmi tiché. Nad 130 pomáhá šestistupňová převodovka, ale od 140 je hluk už citelnější (avšak nic hrozného, holt hluk karoserie a trochu motor)

Brzdy
výborné, jsem maximálně spokojený. Kotouče vpředu i vzadu a dostatečně citlivé a dimenzované.

Světlomety
naprostá spokojenost. Nejsou to xenony, ale na klasické halogeny nejlepší a nejjasnější světla jaké jsem kdy měl. Nosím brýle, takže na toto jsem citlivý a opravdu se povedly.



Silné stránky

6ti stupňová převodovka
spousta přihrádek k uložení růzdných věci
dvojité dno kufru, praktická věc
tempomat a omezovač rychlosti ve městě, super
dobrý materiál potahů sedadel (komfort výbava)
skvělý výlon předních světlometů
hodně prostoru pro řidiče a zároveň osobu vzadu
elektrické sklápění zrcátek se hodi do města
USB k autorádiu
skvělý motor

Slabé stránky

tlačítko ovládání palubního počítače je úsměvné
dá se startovat již nastartovaný motor
postrádám kontrolku hladiny vody v ostřikovačich
více citlivé na spotřebu

Závady a opravy na autě

čeká mne první garančka. Dvě věci budu reklamovat.
Zadní chromovaná lišta na dveřích kufru mi přes první zimu chytla bílé fleky (špatný chrom)
Autorádio při při mrazu pod -2 °C ztrácí po vypnutí paměť (snad mi tu vadu odstraní)

Ostatní však bez jakéhokoliv problému
<
Přejít na standardní verzi stránky »