Zavřít recenzi

Citroën C1

“Velmi spolehlivé, agilní a přitom úsporné miniauto s výbornou dynamikou a jízdními vlastnostmi”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1.0 VVTi 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 90 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 let
  • Průměrná spotřeba: 4,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.4
Nejmenší z Citroenů vyrobený u nás v ČR společností TPCA jsem si původně koupil jako druhé auto do rodiny. Potřeboval jsem malé a úsporné auto na každodenní dojíždění do práce. Auto je to spolehlivé, během ujetí 90 000 km nemělo žádnou závadu ani opotřebení. Pouze 1x jsem měnil žárovku a brzy budu měnit brzdové destičky možná i s kotouči - pro pořádek. Vzhledem k objemu motoru je nezvykle pružné a živé, zrychluje ochotně a výkon nevadne v celém rozsahu otáček. Není problém dosáhnout dálničního tempa na třetí stupeň a zrychluje ještě dále. Zároveň je možné jet na pátý stupeň i 50 km/h, i když je to spíš extrém, jen taková udržovací rychlost např. při průjezdu městem po hlavní silnici. Převody tohoto vozu jsou vůbec zajímavé. např. rychlostí 50 km/h lze jet na všech pět stupňů. Tím se dostávám k hlavní "městské" přednosti tohoto vozu: Akcelerace. Velkou výhodou je, že toto auto dokáže vjet do křižovatky a zrychlit na 50 (rychlost kterou by měla jet auta po hlavní) na první rychlostní stupeň, bez nutnosti uprostřed manévru v křižovatce řadit. Při 90 km/h má motor 2 400 otáček a při 130 km/h má 3 600 otáček na pátý stupeň. Což jsou otáčky nejvyššího kroutícího momentu, při kterém vůz dobře zrychluje. Spotřeba paliva je u mne v průměru okolo 5 litrů. Po městě v zimě se pohybovala na 5,5, v létě 5 litrů. Mimo město lze bez problémů jezdit za 4,2 - 4,5 litrů. Někdo dokáže jet i úsporněji, já ale příliš na spotřebu nejezdím. Takže toto je spotřeba při úplně normální jízdě lehce nad hranicí limitů. Po dálnici se dá jet při 130ti okolo 5,5 litru, se zvyšující se rychlostí spotřeba pomalu stoupá, vrcholu dosahuje cca při jízdě maximální rychlostí 6,2 - 6,5 litru.
V kabině je pro posádku čtyř dospělých dostatečný prostor, vpředu pak je prostor opravdu velký. Nic neutiskuje kolena ani lokty. Zavazadlový prostor je samozřejmě malý, lze ale do něj naskládat nákup, i cestovní tašky při delší cestě.
Hlučnost vozu by mohla být nižší, není však vyloženě obtěžující. V nižších otáčkách motor hluboce mručí, ve vysokých má poněkud sportovní jadrný zvuk, což může být někdy i příjemné :-)
Jízdní vlastnosti jsou perfektní, vůz je alá motokára - nenaklání se, neplave, a to i ve vyšších rychlostech. Dobře drží stopu, skvěle brzdí. Už jsem zažil i zásah ABS společně s EBD a CSC. Jsou to asistenční systémy, které nedovolí vozidlu při brzdění (hlavně prudkém) jít do smyku. Vyrovnávají rozdílnou adhezi kol na obou stranách (např. když levá strana jede po asfaltu a pravá po písečku nebo ledu). Tuto službu jsem ocenil zejména při prudkém brzdění v zatáčce na špatné vozovce. Vůz je vybaven výškově seřiditelným volantem, systémem pro panické brzdění, v základu dvěma airbagy a předpínači pasů. Modernizované faceliftované typy jsou už možná trochu jinak vybaveny. Toto je první typ, který se už nevyrábí.
S tímto vozem jsem nadmíru spokojen a v dohledné době jej určitě měnit nehodlám. Mohu jen doporučit.

Silné stránky

Motor, převodovka, podvozek, ekonomika jízdy,

Slabé stránky

Závady a opravy na autě

Žádné
<
Přejít na standardní verzi stránky »