Zavřít recenzi

Honda Civic 1.8

“usporne, spolahlive a zaroven sportove auto s nadcasovym dizajnom a s variablinym vnutornym priestorom, velkym kufrom. Silny konkurent je focus, tomu ale chyba sportovy vzhlad a motory.”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: R18 
  • Stav km při koupi: 75 600 km 
  • Stav km nyní: 77 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.8
tvrdost podvozku sa nicim nelisi od 6G. hlucnost podvozku a prejazdy nerovnostami su tlmene celkom dobre. Zadnu napravu, co vsetci tak zatracovali, tak nevidim ziaden rozdiel medzi touto a viacprvkovou na povodnom 6G. auto ide vyborne za volantom, mensi pocet otoceni volantu medzi dorazmi mi uplne vyhovuje. Vykon motora je uplne idealny jak na kludnu jazdu, tak na sportovu. da sa pekne uzit jazda po klukatych okreskach. hlucnost je takmer ziadna. pri 110 motor nepocut, toci 3tis na 6tke. pri 130 je ho trosku pocut, toci necelych 3500. aerodynamicky hluk je silnejsi ako hluk motora (hlavne to sposobuju spetaky), ale stale je aj pri 130 v kabine ticho. motor sa zacne hlasnejsie ozyvat az pri 4tis otackach. predelene zadne sklo mi absolutne nevadi.
priemerku po 1000km mam 6.7 na pocitaci, ale v skutocnosti je o pol litra vyssia ako ukazuje palubny pocitac. pri 130 si to pyta nieco medzi 6.5 a 7 litrami (skutocnymi), pri 110 nieco medzi 5.5 a 6 litrami (skutocnymi). po meste kludnou jazdou sa da jazdit tiez za 6 litrov. Kludna jazda znamena 50kmhod 5tka, ziadne zapchy, zelena vlna. vtedy ukazuje 3-4litre/100km. Ukazatel ekonomickej jazdy si pri pokojnej 40tke pyta 6tku, ale to by motor tocil 1100 a to sa mi zda sakra divne.
rozbiehanie je celkom zabava: ak treba sa rychlo rozbehnut, tak 1-2-5 a ked sa nikam neponahlam, tak 1-2-3-5. Prevodovka ma presne a kratke drahy, tu 6tku som sa musel naucit radit, lebo stale som mal obavu, ze tam miesto 6tky dam spiatocku (ocenil by som keby bola spiatocka cez nejaky cuplik). tak isto dva krat sa mi stalo, ze dvojka mi nezaskocila a zaskrkali zuby, ked som pustil spojku.
jedine, co ma irituje, je to pipanie pri otvorenych dverach a zasunutom kluciku, keby to piplo par krat a potom prestalo, ale to by asi inzinieri v honde museli viac pohnut rozumom.
svetla svietia vyborne, dialkove silne jak prasa. ked to porovnal s oplom astra predposledna generacia, tak tam boli stretavacie svetla na zabitie.
vo vnutri mi chyba odkladaci priestor na okuliare (napr. pri hornom svetle) a tiez by sa hodila este taka mala skrinka pri lavom kolene. a tiez chyba automaticke zamknutie zamkov dveri pri jazde autom. Osvetlenie interieru je dostatocne, vpredu dve svetla a v strede jedno. v noci je potrebne znizit jas podsvietenia pristrojovky o jeden stupen, lebo to dost ziari pri plnom vykone. za slnka je zase treba pridat naplno.
ocenujem fakt obrovsku priehradku na spolujazdcovej strane a trochu ma zamrzelo, ze do dveri sa nezmesti liter a polka flasa. tiez cele madlo dveri aj s celym tapacirom sa hybe, ked do neho zatlacim kolenom, ako keby to zvnutra nebolo napevno prichytene. posobi to velmi cinskym dojmom.
Kto hlada sportove ale zaroven aj auto s pridanou uzitkovou hodnotou (velky kufor, variabilita, dostatok priestoru), tak nic lepsie, ako ufo8G alebo 9G na trhu neexistuje v nizsej strednej triede.

Silné stránky

sportove vlastnosti
usporny motor
obrovsky kufor
variabilita
v kazdej vybave vyzera auto rovnako

Slabé stránky

palubny ukazuje o 0.5 litra mensiu spotrebu
pipanie pri zasunutom kluci a otvorenych dverach
neni vyskakovaci kluc

Závady a opravy na autě

hucanie od praveho predneho kolesa pri 60tke. jemne cukanie posilovaca riadenia pri dlhej pravej zakrute (napr. na dialnici) pri jemne vytocenom volante.
<
Přejít na standardní verzi stránky »