Zavřít recenzi

Fiat Stilo 1.9JTD 85kW

“černá ovce”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2003 
  • Typ motoru:  
  • Stav km při koupi: 126 000 km 
  • Stav km nyní: 160 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 14 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5.4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.8
Vůz s velmi vyváženými jízdními vlastnostmi. Jak pro komfortní přepravu tak i pro rychlou svižnou jízdu. Ovládání je velice citlivé, řazení je průměrné a výkon je úctyhodný. Svými rozměry, rozvorem a rozchodem, včetně středně naladěného podvozku bez problému přebíjí dnešní modly VW group stejných ročníků. Podmínkou je ale 100tní stav.

Vůz je velice prostorný a pohodlný. Interiérem rozhodně mnohem zajímavější než konkurence, protože na dvoumetrové řidiče a cestující se dnes u VW nemyslí. Exteriér byl ale ten první klíč, proč sem se k 3D stilu v řadě Dynamic nakonec rozhodl. Vůz je za směšnou cenu pln elektroniky a velice nadstandardních a příjemných doplňků, které zas a znova u konkurence mnohdy ani nenajdu.

Fiat stilo rozhodně nepatří k dlouholetým držákům, o které se nemusí starat. Vůz rozhodně vyžaduje péči, jinak jezdit lépe než konkurence nebude. Rozhodně je potřeba plánovat generální údržby a výměny o dost dříve než u konkurence, ovšem ceny náhradních dílů Vám to vykompenzují, pokud tedy umíte díly shánět a věnujete tomu nějaký ten čas. Vůz ovšem téměř vůbec nekoroduje, když opominu pár malých místeček kolem lemů blatníků, které jsou místy omlácené (klasika pro 9let starý stroj), ovšem kastle vozu je téměř bez koroze. Navíc je karosérie tuhá a proto nemám o její životnosti příliš zlé zny.

Vůz se snažím udržovat ve 100tním stavu a odvděčuje se mi skvělými výsledky. Rozhodně bych doporučil Italské vozidla všem, kteří se o auta trošku zajímají a nevadí jim se vozidlu trochu více věnovat.

Přeze vše ale musím říct, že i přes nespočet drobných zásahů, mne fiat nikdy nezradil, až na příhodu s EGR, kterou sem na místě vyřešil, mne vždy dovezl z místa A na místo B a to pohodlně a příjemně (opominu-li 200km cestu s mrtvým ložiskem)

S vozem jsem tedy naprosto spokojený.

Silné stránky

Motor
výbava
prostornost a komfort
design 3D stila
jízdní výkony

Slabé stránky

poddimenzovaná životnost podvozkových dílů
elektronika
vibrace na volnoběh
relativní hlučnost motoru do 1500ot

Závady a opravy na autě

Závady:
1) Zanesený EGR ventil, dusil mi vůz a na volnoběh občas chcípal.
(na místě odpojeno od napájení, auto plně pojízdné, vyčistěno s odstupem času, nyní funkční)
2) Prasklý vlnovec výfuku
(vyměněn za 350Kč)
3) Prasklý poslední závit přední pružiny
(cena pružin cca 800Kč za kus)
4) Porucha airbagů na PP, někde se občas přerušuje kontakt, asi v sedačce
(doposud nevyřešeno ani neřešeno)
5) Vymlácené zadní silentbloky nápravnice a zadní tlumiče
(zadní sb 1100Kč zadní tlumiče 1200Kč a práce 1200Kč)
6) Vadné zadní pravé ložisko
( ložisko se snímačem ABS za 650Kč jedno)
7) Prasklý silentblok předního ramene řízení
(300Kč za kus)

Doplnění recenze ze dne 16.05.2012

- vyměněny přední světlomety za Dectane (staré už po 9ti letech nesvítily a měly poškozený přední štít). Navíc praskaly žárovky
- Slabá baterie 62ah, Nutno koupit silnější, kvůli velikému odběru elektroinstalace.
- Sedačka řidiče se pod mými 105Kg začíná vyšoupávat na bočním vedením od strany dveří. Odhaduju že za 20tisíc km budou díry.
- Konektor zadního světla má propálený uzemňovák. Občas mi hlásí chybu na BC. Nutno vyměnit konektor.
- Doplněn po domácku vyrobený tempomat. Uvažuji nad koupi páčky z alfy romeo.

<
Přejít na standardní verzi stránky »