Hodnocení a zkušenosti s autem
Předem bych rád upozornil lidi totálně zaujaté proti těmto autům, že tohle nebude objektivní recenze, ale recenze NEOBJEKTIVNÍ, recenze mého vysněného auta, takže se prosím vyhněte trapným komentářům jako hoď to ze skály atd... DĚKUJI MOC
Prvně některé technické parametry:
Motor - 1,3 OHV, karburátor jikov SEDR 32, osmikanálový, hliníková hlava, výkon 46kw a točivý moment 100Nm - nejsilnější verze škodovek s motorem v zadu
Převodovka - 5Q, plně synchronizovaná, umístěná v zadu v řadě podélně s motorem a spojkou
Přední náprava-Lichoběžníková, samozřejmě nehnaná, vinuté pružiny, kotoučové brzdy, teleskopické tlumiče, hřebenové řízení
Zadní náprava - Úhlová kyvadlová(vlečka), kloubové hnací hřídele, bubnové brzdy, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče
Karoserie - Dvoudvéřová, kupé, samonosná, celokovová
Brzdy - Ve předu kotoučové čtyřpístkové, v zadu bubnové, s posilovačem brzdného účinku
Spojka - Hydraulická
Řízení - Hřebenové
Teď něco k designu a výbavě - Design je jedna z nejsilnějších předností tohoto auta, navazuje na vysoce ceněnou škodu 110R a jeho design jen tak nezestárne, hodně lidí se za mým autem otáčí, stejně interiér - žádná kupa nevzhledných plastů, ale opravdu vkusná a přehledná palubní deska GL, béžový interiér, velice pohodlná sedadla, střešní okno, žádný nekrytý kov v interiéru.
Výbava je typu GL(grand de luxe) - ozdobné prvky, dva druhy interiéru na přání(béžový a černý)střešní okno, vícepolohový cyklovač stíračů, akustická signalizace zapnutých světel a u mého auta jsou zapojené i kontrolky činosti sytiče, zapnutých pásů a ruční brzdy(nevím jestli je to sériová výbava nebo to původní majitel dodělal, vím že u 130tky tyto 3 kontrolky zapojené nejsou).
Jízdní vlastnosti - Co mě při první jízdě hodně překvapilo, že auto má o hodně lepší jízdní vlastnosti než mé druhé auto škoda 120, a co hlavně, daleko lepší jízdní vlastnosti než mladší favorit a felicie - auto docela ochotně projíždí zatáčky,nenaklání se a celkově nepůsobí ani zdaleka tolik plovoucím dojmem jako 120tka, má nižší citlivost na boční vítr, lépe drží stopu, při vyších rychlostech je daleko stabilnější a oproti favoritu je to opravdu ráj....dříve jsem si myslel, že to je pěkné auto a vždycky jsem je chtěl, ale čekal jsem jen něco jako trochu lepší 120tku, ale to auto má v sobě daleko více a hodně aut té doby strčí hravě do kapsy
Brzdy jsou na suchu krásné, přední náprava možná až přebržděná, ale na mokru nebo kluzkém povrchu je třeba dávat si bacha-když se na ledě šlápne na brzdu,tak kola sice stojí, ale díky lehkému předku auto jen velice pomalu ubírá rychlost - je třeba s tím počítat a na kluzkém povrchu držet odstupy a jet opatrně, ale já s tím v zimě jezdit nehodlám, to je moje fajnové auto,něco jako veterán
Popis interiéru - Palubní deska má nejnovější sdružené přístroje pro škodovky s motorem vzadu, je v ní zakomponováno klasicky teploměr vody, palivoměr, rychloměr a otáčkoměr + kontrolky.... Páčky pod volantem ovládá levá blikry, tlumená a dlouhá světla, klakson, světelná houkačka, pravá stěrače a ostřikovače... Napravo od volantu je zapalování, nalevo spínač světel. Napravo je konzola topení a popelník, dále uzamykatelná schránka u spolujezdce - nad tím je dlouhá lišta, na které jsou další otočné spínače.... Mezi sedadly se změna nekoná, ruční brzda a turbopáčka sytiče.
Popis exteriéru - Předek má stejný jako 120tka, ale dál začíná velká odlišnost, hlavně pozvolnější čelní sklo a střecha splývavě přecházející do zadní kapoty, má jen dvě dveře(kupé).... designu vévodí čisté nenápadné linie, nic extra divokého, ale spíše elegantní a nestárnoucí.
Technickou zajímavostí je chladící systém, auto má 11 litrů chladící kapaliny, trubky jsou od zadu až dopředu do náporového chladiče, z čehož v případě špatného stavu chladící soustavy pramení známý problém - vaření, ale mě se to ještě nestalo, ani za dva roky na 120tce
Něco z koupi auta - Vyšší pořizovací cena, 30 000kč se přímou úměrou odrážela v technickém stavu, auto přede mnou měl jediný majitel, nyní 65 letý pán, který se o auto opravdu až přehnaně pečlivě staral, při prodeji mělo měsíc starou STK a emise, už on nechal snížit ve předu pružiny o závit, nalakovat nápravy, byly vyměněny všechny ložiska na kolech, veškeré tlumiče, brzy ferodo, vyměněna veškerá brzdová a spojková hydraulika, všechny nové náplně, podvozek pečlivě stříkán každé dva roky (kastle původní, nikdy nevařená bez sebemenší stopy koroze - zimu to auto nezná) nikde žádné vůle a nic takového, prostě tovární stav.
Lak si udržel hluboký lesk a nikde není ani škrábanec, nic není přestříkávané nebo měněné,navíc v mé oblíbené pískové barvě.
Plasty a kryty světel venku si rovněž udržely výborný stav.
Celkový stav při koupi byl nevídaný na takto staré auto, dokonce mi pán vyšel vstříc a přes jeho strýce se ZTP jsme vyřešili EKO.
Auto u mě bude sloužit ke srazům a výletům na veteránské účely. V zimě bude odpočívat ve vytápěné suché garáži a nevystrčí kola do doby, než bude teplo.
Úpravy co jsem udělal - Předem chci říct že nepraktikuju žádný odporný plastový tuzing nebo něco tak, já jsem udělal úpravy které tomuto autu dodaly ještě větší šmrnc.
Za prvé originální litá kola meteor, zrcátka beskyd sport(kapky) a příčný chromovaný výfuk 130LR pro lepší zvuk..... uvnitř interiéru přibyly do speciálního samo-robo panelu pod rádio tři budíky (ekonostat - spotřeba paliva, voltmetr z lady a teploměr oleje) okolí budíků lakováno bílou barvou, stejně jako konzola topení, lišta se spínači, výdechy ventilace a kličky dveří.
Žádný odporný tuzing dělat nehodlám, no fuj co kolikrát na to nahází to je hnus, ty nárazníky ,křídla, mračítka atd - chudák auto po takové úpravě.