Zavřít recenzi

Citroën C5 3.0HDi

“skvělé a velmi specifické auto, za rozumné peníze ”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: V6 HDi 
  • Stav km při koupi: 32 000 km 
  • Stav km nyní: 33 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 7,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 8.0
Velmi stručně napsáno - velmi pohodlné, luxusní svezení s adekvátní spotřebou. Potenciál 177kW je neskutečný a vezmu-li v úvahu, že při normálním jízdním režimu jezdím kolem 7,8litru na 100km, tak to považuji za excelentní výsledek. To nejezdím po rovinách. Naopak mohu konstatovat, že při jízdě po hradecké dálnici a tempomatové rychlosti 150km/h jsem měl průměrnou spotřebu 6,9 litru na 100km. Již dříve jsme měl Xantii s hydraulickým podvozkem, takže mě termín "impotentního" řízení, které jsem četl v několika recenzích, vůbec neodradil a vím o čem píšu. Mohu jen napsat, že mě opět začalo bavit jezdit autem a automatická 6-st. převodovka Aishin je noblesní. Určitě existují i kvalitnější převodovky a dieselové motory s větším potenciálem, ale určitě nejsou za stejné peníze. Tato verze motoru mě především zajímala z důvodu, že jsme se nikde nedokázal dočíst, za kolik tenhle šestiválec při normálním denním ježdění, dokáže jezdit. Teď už to vím a jsem z toho nadšen. Nepatřím mezi sportovně laděné řidiče a tak si užívám jistotu jízdy a komfort, který tento model nabízí. Více napíši po delší době a více zkušenostech.

Silné stránky

kvalitní motor síla/spotřeba
kvalitní zpracování
komfortní jízda srovnatelná s lux. značkami
pevný střed volantu považuji za skvělou
hydraulický podvozek s jeho spec. řízením

Slabé stránky

málo odkladných prostorů
nedostačující držáky na nápoje
méně kvalitní navigace

Závady a opravy na autě

Momentálně bez oprav neb jezdím příliš krátkou dobu

Doplnění recenze ze dne 28.03.2016

Stav km nyní: 140 000 km

Po několika letech se vracím k doplnění recenze na tento automobil. Musím napsat, že mi tam celou dobu vadila nepřítomnost nápojového držáku (ostatně jsme kvůli tomu musel vyměnit navigaci, protože mi do ní zatekla káva). Z hlediska oprav jsme musel měnit uložení přední nápravy (oprava stála 25tis. Kč),ložisko v kole a nedávno potrubí hydraulického vedení na zadní nápravu (3.5tis Kč) . Z hlediska elektriky jsem neměl jediný problém. Jinak jsme dodržoval intervaly po 30tis. km dle servisu a jezdím pouze na prémiovou naftu (nechci psát značku, ale jistě všichni znáte) . Postupně jsem klesl na průměrnou dlouhodobou spotřebu 7,1l/100km a to mám běžně na tempomatu nastavenu cestovní rychlost 105km/h a po dálnici 150km/h. Díky tomuto motoru a celému autu musím napsat, že nechápu dnešní "downshizing", protože chcete-li skutečně bezpečně předjet, tak zmáčknete "S", pak plynový pedál a vyrazíte. Rezerva výkonu Vám to bez potíží umožní i u plně naloženého auta. Ohledně spotřeby ještě dodám, že cesta z Itálie ...celkem 1158km byla při průměrné rychlosti 128km/h jen za 6,8 litru nafty na 100km a to jsem po německých dálnicích jel i několik desítek kilometrů rychlostí 220km/h. s plně naloženým autem. Prostě je třeba se naučit využívat setrvačnosti téměř 2 tunového auta a pak už to není žádný problém. Pro jízdu po městě to skutečně není.. Dnes tento vůz sice prodávám, ale to jen proto, že jsem si pořídil stejný vůz, ale Tourera z důvodu nutnosti většího prostoru. Nechtěl jsem se vzdát ani hydroactivu ani 3,0HDi. Bohužel, jsem jej pořídil z Německa se stejným množstvím najetých km. Snad se o něj předchozí majitel staral tak jako já.
Jinak mohu dodat, že v 6-letém autě nic nevrže, nic nebouchá, motor jen ševelí a hlavně mě toto auto vůbec nenutí jezdit sportovně. Prostě plavnost pohybu po silnici mě vždycky natolik uklidní, že na to prostě nemám náladu, i když podvozek sedí na silnici velmi dobře a "impotentní" řízení vůbec nepociťuji. Za sebe mohu napsat, že se jim tohle auto moc povedlo a konkrétně s tímto motorem je to rarita, která napříč značkami nemá obdoby. Prostě šestiválec se do střední třídy moc nedával a ve spojení s rekuperací energie a dokonalým odhlučněním to prostě nemá chybu. Kdo se nesvezl, tak nepochopí... Jen škoda, že značka Citroen s hydroactivem končí....to pak už si mohu koupit cokoli.

<
Přejít na standardní verzi stránky »