kvalitní motor síla/spotřeba
kvalitní zpracování
komfortní jízda srovnatelná s lux. značkami
pevný střed volantu považuji za skvělou
hydraulický podvozek s jeho spec. řízením
málo odkladných prostorů
nedostačující držáky na nápoje
méně kvalitní navigace
Po několika letech se vracím k doplnění recenze na tento automobil. Musím napsat, že mi tam celou dobu vadila nepřítomnost nápojového držáku (ostatně jsme kvůli tomu musel vyměnit navigaci, protože mi do ní zatekla káva). Z hlediska oprav jsme musel měnit uložení přední nápravy (oprava stála 25tis. Kč),ložisko v kole a nedávno potrubí hydraulického vedení na zadní nápravu (3.5tis Kč) . Z hlediska elektriky jsem neměl jediný problém. Jinak jsme dodržoval intervaly po 30tis. km dle servisu a jezdím pouze na prémiovou naftu (nechci psát značku, ale jistě všichni znáte) . Postupně jsem klesl na průměrnou dlouhodobou spotřebu 7,1l/100km a to mám běžně na tempomatu nastavenu cestovní rychlost 105km/h a po dálnici 150km/h. Díky tomuto motoru a celému autu musím napsat, že nechápu dnešní "downshizing", protože chcete-li skutečně bezpečně předjet, tak zmáčknete "S", pak plynový pedál a vyrazíte. Rezerva výkonu Vám to bez potíží umožní i u plně naloženého auta. Ohledně spotřeby ještě dodám, že cesta z Itálie ...celkem 1158km byla při průměrné rychlosti 128km/h jen za 6,8 litru nafty na 100km a to jsem po německých dálnicích jel i několik desítek kilometrů rychlostí 220km/h. s plně naloženým autem. Prostě je třeba se naučit využívat setrvačnosti téměř 2 tunového auta a pak už to není žádný problém. Pro jízdu po městě to skutečně není.. Dnes tento vůz sice prodávám, ale to jen proto, že jsem si pořídil stejný vůz, ale Tourera z důvodu nutnosti většího prostoru. Nechtěl jsem se vzdát ani hydroactivu ani 3,0HDi. Bohužel, jsem jej pořídil z Německa se stejným množstvím najetých km. Snad se o něj předchozí majitel staral tak jako já.
Jinak mohu dodat, že v 6-letém autě nic nevrže, nic nebouchá, motor jen ševelí a hlavně mě toto auto vůbec nenutí jezdit sportovně. Prostě plavnost pohybu po silnici mě vždycky natolik uklidní, že na to prostě nemám náladu, i když podvozek sedí na silnici velmi dobře a "impotentní" řízení vůbec nepociťuji. Za sebe mohu napsat, že se jim tohle auto moc povedlo a konkrétně s tímto motorem je to rarita, která napříč značkami nemá obdoby. Prostě šestiválec se do střední třídy moc nedával a ve spojení s rekuperací energie a dokonalým odhlučněním to prostě nemá chybu. Kdo se nesvezl, tak nepochopí... Jen škoda, že značka Citroen s hydroactivem končí....to pak už si mohu koupit cokoli.