Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsme si vybírali delší dobu. Mezi hlavní priority patřila hlavně cena, ale také výkon motoru, spíš jeho točivý moment, který je u benzínového motoru důležitější. Hmotnostně jsme šli nahoru současně i s výkonem motoru, ale ve výsledku jede motor o trochu lépe. Jelikož nejsme závodníci, připadne mi, že tak akorát táhne.
Auto se dobře ovládá, oproti felicii při řazení se musí trochu víc do páky zabrat, ale to je otázka zvyku a už to ani nevnímám. Výhodou je posilovač řízení a klima. Je to pohodlnější když vám za uchem furt nehučí vítr z pootevřeného okna.
Motor táhne dobře v rozmezí od 1900 - 3500 otáček. Když srovnám točák ze starší felicie, který byl maximální při 2500ot, tak dnes je u podobně výkonného motoru posunutý někam do 4000ot, kde vůbec nejezdíme. Díky turbu táhne motor dobře už od 2000ot, kdy při tichu uvnitř auta jde jemně slyšet zvuk turbokompresoru. Myslím že za tu cenu, ve které je rádio, klima a motor srovnatelný s 1,6kou se víc dostat nedalo.
Je možné že máme docela těžkou nohu, protože průměrná spotřeba je o něco vyšší než papírová, ale u jiného motoru by menší asi nebyla.
S třemi koly na střeše za bočního větru jsem z auta vymáčkl i 130km/h na plný plyn. Ty Kola mají opravdu velký odpor vzduchu. .
Silné stránky
Dobrý motor
Klima
Jede tiše
spotřeba na úrovni 1,2ky při točáku 1,6ky
Velký kufr
Slabé stránky
Menší zadní okno a tím trochu horší výhled